• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • Siripiri
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-05-28 20:23:25 följande:

Äntligen är mensen över, lite roligare att börja vänta på ÄL som förhoppningsvis sker i mitten/slutet på nästa vecka. Är lite nervös den här gången att ÄL ska ske tidigare, den kan ju göra det ibland. Min man är bortrest i början på nästa vecka och jag kommer bli så sur om ÄL sker då 😆 

Vi får väl ta en snabbis på morgonen innan han drar just in case 😂 Detta med att pricka ÄL asså. Var så jäkla glad att vi var ute ur den cirkusen när jag blev gravid nu senast. Och så är man tillbaka på ruta ett igen, så less faktiskt.

Hoppas det sker i slutet på nästa vecka 😁 hoppas jag får ÄL då med och att den inte kommer tidigt denna gången med😅 
    Som är mannen hemma på heltid nu så behöver inte planera för det längre🙏🏼 

Men en snabbis är nog ingen dum idé, man vet aldrig va kroppen hittar på! 

• Vallmo93

Massa styrkekramar för alla som kämpar med bd och annat ❤️ 

Har ÄL mest troligt imorgon cd 17 (starka äl-test idag, om än inte peak/vet inte om peaken var inatt). Vi fick till bd väldigt bra den här månaden (cd 12,14,16) men det är väldigt tufft och planerat sex, med tydlig agenda 🙈 dessa dagar tycker jag mig känna tydliga dragningar/nästan lite svidande känsla på vänster sida vilket också är den sidan jag har bortopererat äggledaren i mars. Så trots bra bd är jag lite nedslagen med känslan att jag ägglossar på vänster sida nu 😢 (vilket ägget såklart fortfarande kan plockas upp, men känns ju inte som min optimalaste sida.). Ah mycket tunga tankar trots egentligen bra dagar!

Till det positiva så har jag träffat endokrinologen och ska få börja med levaxin (med svag dos till att börja med). Var egentligen ingen diskussion efter att jag berättade att vi försöker bli gravida. Att jag har höga prover av antikroppar sa han dock inte påverkar att bli gravid/missfallsrisk. Men tänker att jag ändå ska läsa på och bli bättre på antiinflammatorisk kost också 🤗

för mig är den jobbigaste och mest ångestfyllda tiden mellan ÄL och BIM, som jag nu går in i 😂 Ska försöka inte stressa och tänka för mycket den här kommande veckan dock. 

• Anonym (Flowwer)
    Vallmo93 skrev 2025-05-29 15:44:42 följande:

Massa styrkekramar för alla som kämpar med bd och annat ❤️ 

Har ÄL mest troligt imorgon cd 17 (starka äl-test idag, om än inte peak/vet inte om peaken var inatt). Vi fick till bd väldigt bra den här månaden (cd 12,14,16) men det är väldigt tufft och planerat sex, med tydlig agenda 🙈 dessa dagar tycker jag mig känna tydliga dragningar/nästan lite svidande känsla på vänster sida vilket också är den sidan jag har bortopererat äggledaren i mars. Så trots bra bd är jag lite nedslagen med känslan att jag ägglossar på vänster sida nu 😢 (vilket ägget såklart fortfarande kan plockas upp, men känns ju inte som min optimalaste sida.). Ah mycket tunga tankar trots egentligen bra dagar!

Till det positiva så har jag träffat endokrinologen och ska få börja med levaxin (med svag dos till att börja med). Var egentligen ingen diskussion efter att jag berättade att vi försöker bli gravida. Att jag har höga prover av antikroppar sa han dock inte påverkar att bli gravid/missfallsrisk. Men tänker att jag ändå ska läsa på och bli bättre på antiinflammatorisk kost också 🤗

för mig är den jobbigaste och mest ångestfyllda tiden mellan ÄL och BIM, som jag nu går in i 😂 Ska försöka inte stressa och tänka för mycket den här kommande veckan dock. 

Kul med ÄL och att ni fått till sex när det ?behövs?, även om det är planerande runt det 😅 Du behöver inte svara om du inte vill, men kan man ägglossa ändå på vänster sida om du opererat bort äggledare? Eller är det så att du måste släppa på höger för att det ska fungera? 

Kul med Levaxin! 😁 Eller ?kul och kul?, men toppen med en så bra endokrinolog som förstår sambandet och vikten av bra värde för graviditet. Hoppas du känner som jag, att du även blir lite piggare. Jag märkte skillnad direkt, även om jag tar minsta dosen på 25 mikrogram. Jag vet inte alls om det kommer bli samma för dig men troligtvis har Levaxinet fått fart på mina hormoner så jag fick ÄL redan dag 10 och höll på att missa sex för det var så tidigt 😅 Tack vare att jag nu känner igen tecken på ÄL så tog jag test och upptäckte ökning. 

lycka till! Spännande att följa 😁❤️

• Annpor

AAlltså? Rejält med fertila flytningar idag så tog ett lh test (vanligt från rfsu) som jag alltid tagit. Inte ens en tillstymmelse till stegring. Fattade ingenting, för flytningarna säger sitt så att säga. Tog sen ett test från Apotekets egna som jag hade i samlingen från tidigare och det visar till min förvåning positivt. Hur är det ens möjligt att det kan skilja så mycket? Ska man inte kunna lita på dom här testerna? 🤔🤔🤔
  • Siripiri
    Annpor skrev 2025-05-29 18:48:23 följande:

AAlltså? Rejält med fertila flytningar idag så tog ett lh test (vanligt från rfsu) som jag alltid tagit. Inte ens en tillstymmelse till stegring. Fattade ingenting, för flytningarna säger sitt så att säga. Tog sen ett test från Apotekets egna som jag hade i samlingen från tidigare och det visar till min förvåning positivt. Hur är det ens möjligt att det kan skilja så mycket? Ska man inte kunna lita på dom här testerna? 🤔🤔🤔
    RFSUs verkar vara riktigt dåliga 😳
  • Vallmo93
    Anonym (Flowwer) skrev 2025-05-29 18:25:29 följande:

Kul med ÄL och att ni fått till sex när det ?behövs?, även om det är planerande runt det 😅 Du behöver inte svara om du inte vill, men kan man ägglossa ändå på vänster sida om du opererat bort äggledare? Eller är det så att du måste släppa på höger för att det ska fungera? 

Kul med Levaxin! 😁 Eller ?kul och kul?, men toppen med en så bra endokrinolog som förstår sambandet och vikten av bra värde för graviditet. Hoppas du känner som jag, att du även blir lite piggare. Jag märkte skillnad direkt, även om jag tar minsta dosen på 25 mikrogram. Jag vet inte alls om det kommer bli samma för dig men troligtvis har Levaxinet fått fart på mina hormoner så jag fick ÄL redan dag 10 och höll på att missa sex för det var så tidigt 😅 Tack vare att jag nu känner igen tecken på ÄL så tog jag test och upptäckte ökning. 

lycka till! Spännande att följa 😁❤️

Yes! Jag har kvar vänster äggstock, så jag ägglossar fortfarande varannan månad från vänster/höger. Den högra äggledaren som är kvar ska kunna ?hoppa? mellan äggstockarna (i brist på bättre förklaring) beroende på vart ägget släpper. 😂

med andra ord - kroppen är amazing och löser det bra, och det är bara jag som bara inte riktigt litar på att det hoppandet kommer funka för mig 🙈😅 

Och ja det känns jättebra! men jag kommer avvakta några dagar innan jag börjar med den (efter ägglossningen är bekräftad) efter ditt tips 😄 och bra att veta att det kan ändra cykeln lite, så får jag vara uppmärksam nästa månad. ❤️
  • Anonym (A-Ö)
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-05-29 07:15:28 följande:

Fast gubbe på cb advance idag. 
    Fick inte till det igår och jag försökte verkligen... jäkla gubbe... Inte nog med att han förstör våra chanser. Känner mig verkligen som den osexigaste i världen när han inte vill.... 
    Jaja får hoppas det räcker med den i måndags för idag lär det inte bli...
    Får väl satsa på nästa månad istället 🥲

Har också fast smiley idag. Hade ihop det två dagar sen, innan han gick på skift. Han kommer hem imorn. Har bett honom sluta lite tidigare 🤭 för att hinna få till det, men är rädd för att det kanske är kört denna cykel. Får hålla tummarna för oss som har det lite svårare att få till det i tid med allt vad det nu innebär. 😏♥️

Ursäkta frågan: men Har din man/sambo sagt varför han inte vill? Känner han till din cykel och vill han ha fler barn? ♥️
  • ungmo98

Äntligen min tur att få vara med här. Har haft barnlängtan ett par år och nu är det äntligen dags. :) Mitt första barn, sambons fjärde! 

Använt natural cycles ca ett halvår och enligt den har jag ÄL 4 juni och BIM 17 juni. Håller tummarna att det ska gå fort för oss. 🥰 

• Anonym (Ardna)
    ungmo98 skrev 2025-05-29 20:05:51 följande:

Äntligen min tur att få vara med här. Har haft barnlängtan ett par år och nu är det äntligen dags. :) Mitt första barn, sambons fjärde! 

Använt natural cycles ca ett halvår och enligt den har jag ÄL 4 juni och BIM 17 juni. Håller tummarna att det ska gå fort för oss. 🥰 

Håller tummarna 🤞 att du redan har koll på cykeln underlättar väldigt 🥰
  • Sarasi
    Annpor skrev 2025-05-29 18:48:23 följande:

Var det med samma urin? För annars kanske det påverkade avseende tidpunkt och ev utspädning. Men jag ska testa annat märke nästa cykel om det inte går vägen denna månad. För jag får ingen förvarning inför och sen en höjning som sällan blir tillräckligt hög för att räknas. Men har ju regelbunden mens så tror ju inte att ägglossningen uteblir även om den kan vara lite senare ibland. 
Svar på tråden BIM juni 2025