Anonym (Flowwer) skrev 2025-05-29 18:25:29 följande:
Kul med ÄL och att ni fått till sex när det ?behövs?, även om det är planerande runt det 😅 Du behöver inte svara om du inte vill, men kan man ägglossa ändå på vänster sida om du opererat bort äggledare? Eller är det så att du måste släppa på höger för att det ska fungera?
Kul med Levaxin! 😁 Eller ?kul och kul?, men toppen med en så bra endokrinolog som förstår sambandet och vikten av bra värde för graviditet. Hoppas du känner som jag, att du även blir lite piggare. Jag märkte skillnad direkt, även om jag tar minsta dosen på 25 mikrogram. Jag vet inte alls om det kommer bli samma för dig men troligtvis har Levaxinet fått fart på mina hormoner så jag fick ÄL redan dag 10 och höll på att missa sex för det var så tidigt 😅 Tack vare att jag nu känner igen tecken på ÄL så tog jag test och upptäckte ökning.
lycka till! Spännande att följa 😁❤️
Yes! Jag har kvar vänster äggstock, så jag ägglossar fortfarande varannan månad från vänster/höger. Den högra äggledaren som är kvar ska kunna ?hoppa? mellan äggstockarna (i brist på bättre förklaring) beroende på vart ägget släpper. 😂
med andra ord - kroppen är amazing och löser det bra, och det är bara jag som bara inte riktigt litar på att det hoppandet kommer funka för mig 🙈😅
Och ja det känns jättebra! men jag kommer avvakta några dagar innan jag börjar med den (efter ägglossningen är bekräftad) efter ditt tips 😄 och bra att veta att det kan ändra cykeln lite, så får jag vara uppmärksam nästa månad. ❤️