• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • Tjej90sve

Jag hoppar över här från majtråden.
    Har ännu inte fått min mens, negativa gravtest och min första riktiga mens efter p-piller som jag inväntar. På torsdag har det gått 5 v sen mensen jag fick när jag slutade med ppiller (antar det inte var någon ägglossning i den mensen)

Tror aldrig jag velat ha mens så mkt som nu, så jag kan se att min kropp fungerar någorlunda.

• Sarasi
    Tjej90sve skrev 2025-05-27 23:58:41 följande:

Jag hoppar över här från majtråden.
    Har ännu inte fått min mens, negativa gravtest och min första riktiga mens efter p-piller som jag inväntar. På torsdag har det gått 5 v sen mensen jag fick när jag slutade med ppiller (antar det inte var någon ägglossning i den mensen)

Tror aldrig jag velat ha mens så mkt som nu, så jag kan se att min kropp fungerar någorlunda.

Det kan ta några månader för kroppen att komma igång igen efter p-piller så ingen stress. 
  • Nanathalie

Här har tempen inte hamnat över cl än. Börjar undra om det inte blir någon ägglossning? Men vi märker väl. Kommer troligtvis inte lösa med bd, så om ägget släpper först imorgon hade vi bd 3 dagar innan. Om det släpper idag är det 2 dagar innan. Känns inte så lovande att det släppt idag så cykeln känns rätt körd.

Så himla frustrerad över kroppen. Sedan jag började med letrozol i september har min ägglossning mer eller mindre vart som en klocka på cd19. Nu helt plötsligt har jag inte ens fått ägglossning på cd21. Less!!

Men. Det kommer fler cykler. Bara tufft att konstant äta letrozol som gör mig illamående. Men det är väl smällar man får ta.

• Siripiri
    Annpor skrev 2025-05-27 22:43:40 följande:

Min läkare sa igår när jag gjorde VUL att citat - så länge du ägglossar och har mens regelbundet är AMH värdet egentligen oväsentligt. Så på mig tog hon inte ens det provet, med benämningen att det är oväsentligt eftersom jag ändå har cyklar som fungerar, dock PCOS så emellanåt oreglbundet. Ville bara dela med mig av hur min läkare resonerade när jag frågade om provtagning igår. ☺️

Kram

Skönt att höra! tack för input ♥️ 
  • Anonym (Ardna)

Har för mig att cb digitala ska/kan användas på morgonen. När jag jobbade tog jag med testen från toaletten till kontoret igen och gömde dem medan de blev klara 🙈 och ibland hade jag en liten burk som jag tog med hem och testade 😂 
    Det kan verkligen vara värt att testa andra, en del får tydligt på rfsu, men jag fick aldrig men får tydligt med andra märken 🥰

Sarasi skrev 2025-05-27 21:14:01 följande:

Så skönt att höra! Jag har visserligen inte kunnat testa regelbundet över helgen och även idag blev det helt fel tid så har inte kunnat se någon stegring. Men även förra månaden jag testade så blev det ingen riktig stegring med rfsu. Får kanske skaffa andra stickor sen. 

vet du om det är några äl-stickor man kan testa med direkt på morgonen? För jag kan inte testa under arbetsdagen och kvällen blir så olika tider varje dag. 

• Anonym (Ardna)
    Siripiri skrev 2025-05-27 21:24:10 följande:
    Ja du förstår mig.. Har övervägt det med, men kan inte boka psykologbesök längre utan måste väl höra av mig och be om en tid 🙃 Det gör man 💔 

Jag hoppas de! ???? 

Får kanske göra de! finns en till typ mittemot den jag går till 🥰 
    Anonym (Ardna) skrev 2025-05-27 20:59:46 följande:

Jag är over the moon över kvällens lh test 😍 de är typ positiva, på cd 15 😭 Denna cykeln är en vinst hur det än går 🙏 Håller sig äl runt här så hinner vi ett försök i månaden iallafall 😍 Senaste månaderna har jag haft omslag på lh tester cd 23-30

Men maxade ju 😍 Så kul för dig!! CD15 är ju toppen ♥️
    Det kan vara skönt att ha lite stöd utifrån, resan mot bebis kan vara tuff nog ändå ❤️

Ja så skönt att den verkar komma i tid denna månaden! Hoppas det håller sig såhär, då har vi iallafall ett försök i månaden 🙏
  • Anonym (Flowwer)
    Siripiri skrev 2025-05-27 19:21:43 följande:

Alla ni som vart hos gyn och gjort VUL, hur många AF (antrafolliklar) har ni haft under era besök? vad har dem skrivit i journalen och var i cykeln var ni? ☺️ 

Så stressad över att jag som 32åring redan är på väg in i klimakteriet 😩 hade bara 1 AF på ena sidan och 1-2 på andra och läste att man minst ska ha 6st.. Det bara slog mig idag vad jag hade läst i journalen efter jag vart där senast. 

Förstår att det stressar när du läst vad som ska vara optimalt. Men det där med optimalt verkar vara extremt oklart. Jag hade på mitt första VUL 10+ på båda sidor (Hon slutade räkna). Jag blev jätteglad och tänkte att det här är perfekt men icke, det har inte hjälpt mig att bli gravid alls, så jag tror kvalitén på det ägget du släpper är allt. Vi släpper ju i regel bara ett ägg. Och som någon skrev så fick Kenza sina tre barn

Kroppen kanske lägger all energi på ett ägg som du släpper - det räcker ju 🙏⭐️ ❤️

• Anonym (Ardna)
    Nanathalie skrev 2025-05-28 07:12:29 följande:

Här har tempen inte hamnat över cl än. Börjar undra om det inte blir någon ägglossning? Men vi märker väl. Kommer troligtvis inte lösa med bd, så om ägget släpper först imorgon hade vi bd 3 dagar innan. Om det släpper idag är det 2 dagar innan. Känns inte så lovande att det släppt idag så cykeln känns rätt körd.

Så himla frustrerad över kroppen. Sedan jag började med letrozol i september har min ägglossning mer eller mindre vart som en klocka på cd19. Nu helt plötsligt har jag inte ens fått ägglossning på cd21. Less!!

Men. Det kommer fler cykler. Bara tufft att konstant äta letrozol som gör mig illamående. Men det är väl smällar man får ta.

Håller tummarna att det bara är en långsam stegring på tempen! Det är ändå helt okej chanser 2-3 dagar innan också 🙏 
    Men fattar att det är drygt att kroppen inte gör som man förväntat! 

Jag tror jag har äl idag, fick omslag på testen igår kväll och de är fortfarande starka nu på morgonen. Men vi har inte dansat sen i söndags, men hoppas vi ska få till det idag. Bebis är gnällig så både igårkväll och imorse fanns ingen chans. Får hoppas vi hinner innan ägget försvinner nu 🙏 

Fattar att det är drygt! Hoppas ni ändå har allt med er 🤞

• Nanathalie
    Anonym (Ardna) skrev 2025-05-28 08:39:39 följande:

Håller tummarna att det bara är en långsam stegring på tempen! Det är ändå helt okej chanser 2-3 dagar innan också 🙏 

Jag tror jag har äl idag, fick omslag på testen igår kväll och de är fortfarande starka nu på morgonen. Men vi har inte dansat sen i söndags, men hoppas vi ska få till det idag. Bebis är gnällig så både igårkväll och imorse fanns ingen chans. Får hoppas vi hinner innan ägget försvinner nu 🙏 

Åh, då kommer vi ligga ganska lika om mitt ägg tänkt släppa 😂 Hur lång lutealfas har du??

Måste vara svårt att lösa bd när man har en liten bebis... vi har stora barn men det är fan svårt ändå.😂 antingen är något av barnen sjuka och behöver attention, eller en själv. Eller så är man bara helt utmattad.. 

Håller tummarna för att ditt guldägg (baserat på de starka testerna) släpper och att ni lyckas bd ❤️
  • Anonym (Ardna)
    Nanathalie skrev 2025-05-28 09:43:32 följande:

Åh, då kommer vi ligga ganska lika om mitt ägg tänkt släppa 😂 Hur lång lutealfas har du??

Måste vara svårt att lösa bd när man har en liten bebis... vi har stora barn men det är fan svårt ändå.😂 antingen är något av barnen sjuka och behöver attention, eller en själv. Eller så är man bara helt utmattad.. 

Håller tummarna för att ditt guldägg (baserat på de starka testerna) släpper och att ni lyckas bd ❤️

Jag tar sista testet 13 dpo och om det är blankt tar jag inte mer progesteron och får mens på 14 dpo. Så om två veckor 🙈 Så ja vi blir nära 🥰

Jag är så besviken att vi inte fått till det än idag, tyckte min man kunde kommit hem för en snabbis. Testen har redan gått neråt igen så är rädd att ägget redan lossnat. Vi dansade i söndags men tvivlar att jag har miljö så att de överlever så länge eftersom vi under våra 8 år tillsammans aldrig haft preventivmedel utöver att vi körde avbrutet under mitten av cykeln. Jag borde ha blivit gravid någon gång under alla de åren om de överlevde flera dagar i mig. Dessutom vill jag så gärna ha en lillebror, kan se framför mig två små bröder 🥹 och det säjs ju att det ska vara lite större chans till pojke om man får till det nära äl. (Vi blir överlyckliga över en lillasyster också. Men har två nära bröder i vår vänskapskrets och de har så fin relation, mycket lättare att visualiser). 

Ja det är verkligen svårare att tajma när det finns syskon som behöver uppmärksamhet och tid 🙈🥰

Svar på tråden BIM juni 2025