Vallmo93 skrev 2025-05-26 10:14:45 följande:
Okej, vad skönt - ungefär som jag 😊 när jag var där senast (för nästan 2 år sedan) så sa han att det var typ inom referensramen också men att jag skulle återkomma den dagen vi började försöka bli gravida, för då ser han också att det är bra att försöka få ner det under 2. Med antikroppar har jag också en förhöjd risk att utveckla hypotyreos (kommer mest troligt ske någon gång i livet).
Testerna nu visar 4,5 i TSH och jag är lite nervös nu att han ska ha glömt bort det han sa då, haha. Jag berättar hur det går!
Vad spännande! Det kommer gå bra, 4,5 är ju dessutom över referens 😊 Ett tips som jag önskar att någon sa till mig inför att börja med Levaxin var att börja i ny cykel, typ när mensen kommer. Jag började med Levaxin dag 11 och hade då två ägg nästan redo att släppas men tyvärr tror jag Levaxinet gjorde något med cykeln. Tror dessvärre inte det blev en så bra ÄL (om någon alls) och mensen var i princip obefintlig.
Jag vet inte 100 om det var Levaxinets fel, men skulle jag gjort om allt hade jag börjat dag 1 ny cykel för att låta kroppen vänja sig lite vid det innan ÄL 😊 Det påverkar ju trots allt hormonerna i kroppen.