• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • Anonym (Saltakatten)

Äntligen är mensen över, lite roligare att börja vänta på ÄL som förhoppningsvis sker i mitten/slutet på nästa vecka. Är lite nervös den här gången att ÄL ska ske tidigare, den kan ju göra det ibland. Min man är bortrest i början på nästa vecka och jag kommer bli så sur om ÄL sker då 😆 

Vi får väl ta en snabbis på morgonen innan han drar just in case 😂 Detta med att pricka ÄL asså. Var så jäkla glad att vi var ute ur den cirkusen när jag blev gravid nu senast. Och så är man tillbaka på ruta ett igen, så less faktiskt.

• Anonym (Flowwer)

Då lägger jag också in mig i BIM listan då jag fick bekräftat på ultraljud att jag hade ÄL redan dag 10. Tydligen hade jag ägglossat igenom Letrozol vilket är konstigt. Har lite lägre förhoppningar på att det ska gå för oss denna månad då slemhinnan enbart hade hunnit bli 8-9 mm. En riktigt annorlunda månad men hoppet är det sist som lämnar ❤️ Hoppas på många juni plus i denna grupp 😍

BIM lista Juni 🌷

1-3/6 A-Ö
    6/6 Valentines
    8/6 Majsipajsi
    8/6 Flowwer
    9/6 Enlitentill
    9/6 Vallmo93
    9/6 Haringenfantasinuheller 
    11/6 Nanathalie (preliminärt)
    11/6 Annpor
    13/6 litentott
    12/6 Sarasi
    18/6 Ardna
    18/6 Bellis9207
    18/6 Lillrömpa
    19/6 Önskan97
    19/6 Elisand
    21/6 Siripiri 🌸
    21/6 syren93
    24/6 Valkyria
    25/6 elliibellii

• Nanathalie
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-05-28 20:23:25 följande:

Äntligen är mensen över, lite roligare att börja vänta på ÄL som förhoppningsvis sker i mitten/slutet på nästa vecka. Är lite nervös den här gången att ÄL ska ske tidigare, den kan ju göra det ibland. Min man är bortrest i början på nästa vecka och jag kommer bli så sur om ÄL sker då 😆 

Vi får väl ta en snabbis på morgonen innan han drar just in case 😂 Detta med att pricka ÄL asså. Var så jäkla glad att vi var ute ur den cirkusen när jag blev gravid nu senast. Och så är man tillbaka på ruta ett igen, så less faktiskt.

Hög igenkänning. Lättad när det tog sig för att slippa all planering och stress över att riskera missa ägglossning. Nu tillbaka på ruta 1. Håller tummarna för att äl inte kommer när mannen är iväg!
  • Nanathalie
    Tjej90sve skrev 2025-05-28 20:23:01 följande:

Woho fick min mens nu, första riktiga mensen efter avslut med p-pille. Fick en menscykel på 35 dagar, men antar den kan ändras till nästa månad igen. Känns skönt att mensen är igång så man vet att kroppen fungerar 🙂 

Enligt appen Premom hade jag ägglossning 13 maj och vid hade sex 12 maj. Så antar att det inte tog denna gång. Dock var mitt streck på ägglossningstestet inte så himla starkt men det starkaste jag hade denna månad som gått.

Skönt med en ny cykel! Nya tag med ägglossningstester inför nästa äl! 
  • Anonym (Ardna)

Idag är första gången det känts hopplöst med syskonförsök. Vill bara ge upp(vet att vi är lyckligt lottade som har sonen). 

Brukar inte kolla sekretet men var nyfiken om jag hade äggviteflytningar inuti eller vad man ska säga och de var alldeles krämiga. Jag förstår inte 24 h sen första positiva lh testet och flytningarna är inte ens kvar, eller har de inte kommit än?! Så lagom till min man kom hem kändes det lönlöst att ligga, men jag behövde ett tröstligg. 

Precis vi börjat vaknar bebis och gråter, vi avbryter och tröstar honom fortfarande inställda på en snabbis när det knackar på dörren 😩 PÅ RIKTIGT! 

• Anonym (Flowwer)
    Anonym (Ardna) skrev 2025-05-28 20:53:28 följande:

Idag är första gången det känts hopplöst med syskonförsök. Vill bara ge upp(vet att vi är lyckligt lottade som har sonen). 

Brukar inte kolla sekretet men var nyfiken om jag hade äggviteflytningar inuti eller vad man ska säga och de var alldeles krämiga. Jag förstår inte 24 h sen första positiva lh testet och flytningarna är inte ens kvar, eller har de inte kommit än?! Så lagom till min man kom hem kändes det lönlöst att ligga, men jag behövde ett tröstligg. 

Precis vi börjat vaknar bebis och gråter, vi avbryter och tröstar honom fortfarande inställda på en snabbis när det knackar på dörren 😩 PÅ RIKTIGT! 

Stor styrkekram ❤️ Jag vet inte hur det är för andra men ibland har jag ÄL flygningar under ägglossningsdagen, men jag har även varit med om att ÄL flygningarna bara finns några dagar innan och väl på ÄL är det borta. Så det behöver inte alls vara tecken på något! Ge inte upp! 😊

Hoppas ni får till ett riktigt bra ligg, både för er skull för att bli gravida men även för att det är härligt! (Och behövs när det känns tufft ❤️)

• Sarasi

Vilken otur! Om det inte går denna gång får ni försöka skaffa barnvakt till nästa cykels öl. Hur gammal är bebis?

Jag börjar bli rätt otålig, ständig väntan på allt!
    Man väntar på äl och sen på bim/+. 
    Men utöver det så väntar jag på svar från ett jobb jag sökt, väntar på svar om kattens bortopererade knöl är malign eller benign, väntar på att morfar ska må bättre även om det är mer troligt att det går åt andra hållet, väntar på att det ska komma ut ett hus på marknaden som vi vill ha och har råd med. Varför måste allt vara en ständig väntan!?! Det behöver hända något nu för min del känner jag, åtminstone på de roligare planen. 

• Siripiri
    Sarasi skrev 2025-05-28 22:02:55 följande:

Vilken otur! Om det inte går denna gång får ni försöka skaffa barnvakt till nästa cykels öl. Hur gammal är bebis?

Jag börjar bli rätt otålig, ständig väntan på allt!
    Man väntar på äl och sen på bim/+. 
    Men utöver det så väntar jag på svar från ett jobb jag sökt, väntar på svar om kattens bortopererade knöl är malign eller benign, väntar på att morfar ska må bättre även om det är mer troligt att det går åt andra hållet, väntar på att det ska komma ut ett hus på marknaden som vi vill ha och har råd med. Varför måste allt vara en ständig väntan!?! Det behöver hända något nu för min del känner jag, åtminstone på de roligare planen. 

+1 på den, så det känts hela våren. Väntan efter väntan.. vi förlorade lite av ett drömhus tidigt i våras pga behövde ha sålt lägenheten först..
    Därav jag ska försöka fånga sommaren lite mer och tänkte börja imorgon med att snickra en ny sänggavel 😁 
  • Tjej90sve

Den där oturen brukar vi ha. Nån gång har min sambo slutat lite tidigare så han skulle hinna hem till mig för lite mys innan sonen kommit hem från skolan. Men då kan ex. min mamma dyka upp, telefonen ringer etc.

barn har några år mellan sig och yngsta tjorvar på kvällarna så innan vi ska få tid för oss så är man död och inte alls sugen. Å när man är sugen på ex. efm/dagen då kan man inte. Skulle ha mer sex om de var bara jag å sambon. Vi försöker så gott vi kan haha

• nov91

Åh, styrkekramar till dig ❤️ det där med äggvite sekret, jag fick positivt ägglossningstest en onsdag, på torsdagen var jag mer eller mindre torr där nere. Kände samma som du och undrade varför flytningarna försvann så fort. Men blev gravid ändå! 🌻
Svar på tråden BIM juni 2025