• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • valkyrian

jag var på återbesök hos gyn idag och har rester kvar från min MA så en till omgång cytotec tagen. kul kul. Men förstår det som att kroppen ändå ställer om sig fort när allt väl är ute. Graviditetstesten är extremt svaga men har inte sjunkit på ett tag så detta kanske var lite väntat. Hoppas och tror att jag fortfarande har chans till ägglossning som ger BIM i juni. Bara att vänta och se. 

håller också tummarna för ett hagel av plus i juni 

• Anonym (Ardna)
    Nanathalie skrev 2025-05-25 23:20:05 följande:
    Anonym (Ardna) skrev 2025-05-25 21:04:15 följande:

Hoppas den inte är missad 🤞 Jag blev aldrig klok på digitala lh test, tycker stickorna är lättare. Har ni dansat nu i dagarna ifall det är nu? 

Det är det sköna med att tempa att man vet i efterhand iallafall och vet när man kan förvänta/ inte förvänta sig mens 🥰

Vi b-dansade cd16 och nu cd18. Hoppas på tempökning imorgonbitti så vi "täckt upp".. ❤️

Jag testade några gånger med easy@home-ägglossningstest men de blev heller inte positiva!! Stickan inuti den lila cb såg positivt ut (starkare testlinje än kontroll) men ändå inte fast smiley. 

Hur går det för dig?🥰

Håller tummarna att tempen visar på äl 🙏 Det är ju perfekt täckt då 🥰

Skumt, man önskar man fick klockrena tester varje månad så man slapp fundera. 

Jag har ingen aning om jag ska hoppas på tidigare äl eller inte. Testen visade upp till 0.45 igår men bara 0.29 idag och jämför man med tidigare cykler har det sett ut så vid denna tiden både vid relativ tidig äl och när det kommit sent. Hoppas ändå lite, den lilla på bilden på cd14 är denna cykeln 🤗

• Anonym (Ardna)

Verkligen drygt uttalande. De menar väl att man bara ska dansa med jämna mellanrum och skipa test och temp, men förstår dig! Kan bara tala för mig själv att det enda som lugnar mig är att veta om vi gjorde det som krävdes för att ha en chans. Jag skulle bli så stressad om jag inte testade med lh test och inte hade någon aning om var i cykeln jag är 😳 Det lugnar ju mer att veta när man är sen med mensen eller om ägglossningen bara varit senare än vanligt. Sen kan jag inte helt avfärda att det inte funkar att ge upp heller, blev gravid cykeln innan ivf och då var fokus mest att få dagarna att gå så att mensen kom och inte lika mycket på att bli gravid; för varför skulle det gå helt plötsligt 🙈

Elisand skrev 2025-05-26 10:54:20 följande:

Jag la aldrig in mig själv så passar på att göra det nu (Och A-Ö som jag ser fallit bort från listan). 
    Vill också känna att jag lever livet och det gör jag! Tycker inte att jag låter allt kontrollera mig för hårt men klart man tänker på vissa saker. Fick rådet här om dagen att ?sluta försöka? för då har tydligen ?många blivit gravida?. Men jag blir mest arg av ett sådant råd. Liksom om man då redan har ?svårt? att bli gravid - varför ska man sluta försöka pricka dom få dagar man faktiskt har chans att bli det för att då mirakulöst öka chansen?? Tycker det är ett lite tondövt tips från någon som själv fått sina barn på första försöken. Blev mest bara ledsen, även om jag såklart vet att personen bara menar väl.

• Anonym (Ardna)
    valkyrian skrev 2025-05-26 12:36:27 följande:

jag var på återbesök hos gyn idag och har rester kvar från min MA så en till omgång cytotec tagen. kul kul. Men förstår det som att kroppen ändå ställer om sig fort när allt väl är ute. Graviditetstesten är extremt svaga men har inte sjunkit på ett tag så detta kanske var lite väntat. Hoppas och tror att jag fortfarande har chans till ägglossning som ger BIM i juni. Bara att vänta och se. 

håller också tummarna för ett hagel av plus i juni 

Hoppas ☔️ och håller tummarna att allt försvinner nu 🙏 Jag fick skrapas vid återbesöket för vårt ma, och sen när allt var ute dröjde det inte länge innan äl och mens kom igång 🥰
  • Siripiri
    Vallmo93 skrev 2025-05-25 23:18:48 följande:
    Kul att ha dig tillbaka 😍 och ja tror det är så viktigt att inte begränsa sig alltför mycket under ttc utan försöka njuta av livet runtom också ☀️

Men förstår stressen och ångesten med att missa ÄL, men nu ny cykel för er och som ElliBelli skrev tidigare att ett steg närmare rätt tillfälle 🥰
    Tack 🥰 Nä verkligen! blir lätt att jag uppslukas av nya ämnen och nördar ner mig för mycket.. 

Ja det sög verkligen 😩 Japp🥰♥️ 
  • Siripiri
    Elisand skrev 2025-05-26 10:54:20 följande:

Jag la aldrig in mig själv så passar på att göra det nu (Och A-Ö som jag ser fallit bort från listan). 
    Vill också känna att jag lever livet och det gör jag! Tycker inte att jag låter allt kontrollera mig för hårt men klart man tänker på vissa saker. Fick rådet här om dagen att ?sluta försöka? för då har tydligen ?många blivit gravida?. Men jag blir mest arg av ett sådant råd. Liksom om man då redan har ?svårt? att bli gravid - varför ska man sluta försöka pricka dom få dagar man faktiskt har chans att bli det för att då mirakulöst öka chansen?? Tycker det är ett lite tondövt tips från någon som själv fått sina barn på första försöken. Blev mest bara ledsen, även om jag såklart vet att personen bara menar väl.

BIM lista Juni 🌷

1-3/6 A-Ö
    6/6 Valentines
    8/6 Majsipajsi
    9/6 Enlitentill
    9/6 Vallmo93
    9/6 Haringenfantasinuheller 
    11/6 Nanathalie (preliminärt)
    11/6 Annpor
    13/6 litentott
    12/6 Sarasi
    18/6 Ardna
    18/6 Bellis9207
    18/6 Lillrömpa
    19/6 Önskan97
    19/6 Elisand
    21/6 Siripiri 🌸
    21/6 syren93
    24/6 Valkyria
    25/6 elliibellii

Usch hatar det rådet 🤮 kommer oftast från dem som inte har barn eller dem som inte kämpat med att bli att gravida.. 
  • Sarasi

Hoppas det stiger på äl-stickorna snart. Än så länge ingen ökning och missade testa under helgen eftersom vi hade besök. Men hoppas jag inte missat själva äl för i så fall kommer jag vakna mitt i natten flera nätter nu i onödan (sambon jobbar skift). 

hoppas det går bra för alla som har sitt fönster nu <3

• Nanathalie

Nu tjejer kom den fasta smileyn😂😂 Jag som var övertygad om att ägglossning redan vart. Hoppas vi får till bd ikväll bara så det inte blir för långt från ägglossning sedan senast. Usch detta planerade sex. Inte min favoritgrej i livet.

Snart börjar iallafall en ganska spännande tid tycker jag. Tiden mellan ägglossning och bim. Tiden från bim med mens och ägglossning är ju den absolut värsta enligt mig. Jag fyller dessutom är i mitten av juni. Tänk om man kan få ett + som stannar? Har bim runt 9/6. Kommer inte mensen kanske man bara skulle låta bli att testa tills sin födelsedag. Vore himla fint med en sådan present..Men att vänta 7 dagar till från bim med att testa om mensen inte kommer? VEM FÖRSÖKER JAG LURA 😂

Håller alla tummar för oss här inne. Ett plusregn i juni ❤️

• Haringenfantasinuheller

Idag var det som att öppna en kran och det forsade blod. Jag är så less på den här kroppen och hur ur balans den är. Hur långt efter missfall har era cyklar blivit "normala" igen? Har någon några tips på hur man får bra koll på äl? Jag börjar ändå tappa hoppet om att få en till och det gör mig så ledsen. Även om jag är otroligt tacksam för dom jag har.

Jag håller tummarna för er andra.

• Anonym (Ardna)
    Nanathalie skrev 2025-05-26 20:33:37 följande:

Nu tjejer kom den fasta smileyn😂😂 Jag som var övertygad om att ägglossning redan vart. Hoppas vi får till bd ikväll bara så det inte blir för långt från ägglossning sedan senast. Usch detta planerade sex. Inte min favoritgrej i livet.

Snart börjar iallafall en ganska spännande tid tycker jag. Tiden mellan ägglossning och bim. Tiden från bim med mens och ägglossning är ju den absolut värsta enligt mig. Jag fyller dessutom är i mitten av juni. Tänk om man kan få ett + som stannar? Har bim runt 9/6. Kommer inte mensen kanske man bara skulle låta bli att testa tills sin födelsedag. Vore himla fint med en sådan present..Men att vänta 7 dagar till från bim med att testa om mensen inte kommer? VEM FÖRSÖKER JAG LURA 😂

Håller alla tummar för oss här inne. Ett plusregn i juni ❤️

Håller med första veckan efter ägglossning är bäst på hela cykeln 😍 Man har gjort vad man kan och kanske händer det något inuti magen 🥹

Håller tummarna 🤞➕☔️
Svar på tråden BIM juni 2025