• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • Anonym (Amanda)

Lägger in mig i listan! Ägglossningen borde vara när som helst nu. Vi har försökt lite till och från i över 2 år, så den 17/6 har vi ett besök för provtagning inför fertilitetsutredning. Så har inte så höga förhoppningar, men vi tänkte fortsätta försöka under tiden vi väntar. 

BIM lista Juni 🌷

1-3/6 A-Ö
    6/6 Valentines
    8/6 Majsipajsi
    8/6 Flowwer
    9/6 Enlitentill
    9/6 Vallmo93
    9/6 Haringenfantasinuheller 
    11/6 Nanathalie (preliminärt)
    11/6 Annpor
    13/6 litentott
    12/6 Sarasi
    14/6 Amanda 
    18/6 Ardna
    18/6 Bellis9207
    18/6 Lillrömpa
    19/6 Önskan97
    19/6 Elisand
    21/6 Siripiri 🌸
    21/6 syren93
    24/6 Valkyria
    25/6 elliibelli
    29/6 Hoppaspånr1

• Nanathalie

Med en ynklig liten höjning från igår till idag (36.55-36.57) bekräftades ägglossningen och bim är nu framflyttad. Så så mycket som inte stämmer denna cykel. Brukar aldrig ha så sen ägglossning, brukar aldrig få negativt ägglossningstest från easy@home samtidigt som cb lila ger fast smiley, och slutligen ser tempen väldigt märklig och låg ut i jämförelse med vad det gjort föregående cykler. Brukar ligga på 36.70, inte 36.55. Har en liten känsla att ägglossningen inte skett alls, och att temperaturen kommer ligga lågt tills mensen kommer men utan ägglossning är lutealfasen oändlig för mig så hoppas inte det är så.

Uppdaterar listan:

BIM lista Juni 🌷

1-3/6 A-Ö
    6/6 Valentines
    8/6 Majsipajsi
    8/6 Flowwer
    9/6 Enlitentill
    9/6 Vallmo93
    9/6 Haringenfantasinuheller 
    11/6 Annpor
    12/6 Nanathalie
    13/6 litentott
    12/6 Sarasi
    14/6 Amanda 
    18/6 Ardna
    18/6 Bellis9207
    18/6 Lillrömpa
    19/6 Önskan97
    19/6 Elisand
    21/6 Siripiri 🌸
    21/6 syren93
    24/6 Valkyria
    25/6 elliibelli
    29/6 Hoppaspånr1

• Anonym (Ardna)
    Nanathalie skrev 2025-05-30 07:24:16 följande:

Med en ynklig liten höjning från igår till idag (36.55-36.57) bekräftades ägglossningen och bim är nu framflyttad. Så så mycket som inte stämmer denna cykel. Brukar aldrig ha så sen ägglossning, brukar aldrig få negativt ägglossningstest från easy@home samtidigt som cb lila ger fast smiley, och slutligen ser tempen väldigt märklig och låg ut i jämförelse med vad det gjort föregående cykler. Brukar ligga på 36.70, inte 36.55. Har en liten känsla att ägglossningen inte skett alls, och att temperaturen kommer ligga lågt tills mensen kommer men utan ägglossning är lutealfasen oändlig för mig så hoppas inte det är så.

Hoppas ägglossningen trots allt har varit 🥰 
    Det är så mycket lugnare när allt beter sig som det brukar göra. Förhoppningsvis har du bara en slowrise denna gången av någon anledning. Har för mig att östrogen kan trycka ned tempen en aning. När jag tempade varje månad inför sonen så hade jag månader där den ökade direkt, såna där jag hade slow rise, men oftast hade jag fall back rise. Men det såg inte lika ut varje månad. Men förstår att krånglande ägglossning sätter ytterligare en oro till. Hoppas tempen ökar ytterligare så du iaf kan vara  lugn med att ägglossning varit och att plus eller mens kommer 🙏
  • Anonym (Enlitentill)
    Anonym (A-Ö) skrev 2025-05-29 19:12:09 följande:
    Har också fast smiley idag. Hade ihop det två dagar sen, innan han gick på skift. Han kommer hem imorn. Har bett honom sluta lite tidigare 🤭 för att hinna få till det, men är rädd för att det kanske är kört denna cykel. Får hålla tummarna för oss som har det lite svårare att få till det i tid med allt vad det nu innebär. 😏♥️

Ursäkta frågan: men Har din man/sambo sagt varför han inte vill? Känner han till din cykel och vill han ha fler barn? ♥️
    Då har du lite bättre chanser än mig iaf 😅❤️

Han har väldigt låg sexlust över lag. Så sex typ 2 gånger i månaden räcker för honom. Vilket är jätte tråkigt, men eftersom jag älskar honom har jag fått acceptera det bara. Han känner inte till min cykel direkt. Kan inte prata eller stressa honom med detta för då kommer det definitivt inte bli något.
    Han vill egentligen inte ha fler men har gått med på det men sagt att det får bli som det blir.
    Men han är verkligen världens bästa pappa och jag vet att det blir bra bara bebisen väl kommit (om den kommer), men han oroar sig för mycket.
  • Anonym (Saltakatten)
    Siripiri skrev 2025-05-29 15:41:26 följande:

Hoppas det sker i slutet på nästa vecka 😁 hoppas jag får ÄL då med och att den inte kommer tidigt denna gången med😅 
    Som är mannen hemma på heltid nu så behöver inte planera för det längre🙏🏼 

Men en snabbis är nog ingen dum idé, man vet aldrig va kroppen hittar på! 

Min man reser väldigt sällan så jag brukar inte heller behöva oroa mig över planering av liggande, haha. Det vore ju typiskt om han är borta exakt under ÄL, men bara gilla läget om det blir så  😅 Jag känner väl mest att jag inte vill gå miste om en månad, men försöker tänka bort den stressen. 
  • Nanathalie
    Anonym (Ardna) skrev 2025-05-30 08:31:23 följande:
    Det är så mycket lugnare när allt beter sig som det brukar göra. Förhoppningsvis har du bara en slowrise denna gången av någon anledning. Har för mig att östrogen kan trycka ned tempen en aning. När jag tempade varje månad inför sonen så hade jag månader där den ökade direkt, såna där jag hade slow rise, men oftast hade jag fall back rise. Men det såg inte lika ut varje månad. Men förstår att krånglande ägglossning sätter ytterligare en oro till. Hoppas tempen ökar ytterligare så du iaf kan vara  lugn med att ägglossning varit och att plus eller mens kommer 🙏

Tack för detta ❤️ Blir så förvirrad över alltihop. Tack igen.
  • Annpor

Yes, tagit vid samma mättillfälle. Tog ett lh test nu (rfsu) och NU visar det peak, men Apotekets egna gjorde det redan igår.

Sarasi skrev 2025-05-29 21:32:23 följande:
    Var det med samma urin? För annars kanske det påverkade avseende tidpunkt och ev utspädning. Men jag ska testa annat märke nästa cykel om det inte går vägen denna månad. För jag får ingen förvarning inför och sen en höjning som sällan blir tillräckligt hög för att räknas. Men har ju regelbunden mens så tror ju inte att ägglossningen uteblir även om den kan vara lite senare ibland. 
  • Anonym (Ardna)
    Nanathalie skrev 2025-05-30 12:03:07 följande:

Tack för detta ❤️ Blir så förvirrad över alltihop. Tack igen.
    Jag är också en förvirrad själ denna månaden, tyckte jag hade mer äggviteflytningar igår och idag men troligen bara rester. Hade önskat jag kunnat tempa för att bekräfta äl. Kan inte heller ta blodprov för progesteron eftersom jag tar tillskott. 

Vi får helt enkelt hoppas på det bästa 🙏 

Jag och min man pratade igår och när jag sa att det var osannolikt att det tagit sig så frågade han om det var omöjlig. Och nej, jag kan inte säga att det är omöjligt och då måste det vara möjligt ❤️🤞
  • Anonym (A-Ö)
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-05-30 08:51:06 följande:
    Då har du lite bättre chanser än mig iaf 😅❤️

Han har väldigt låg sexlust över lag. Så sex typ 2 gånger i månaden räcker för honom. Vilket är jätte tråkigt, men eftersom jag älskar honom har jag fått acceptera det bara. Han känner inte till min cykel direkt. Kan inte prata eller stressa honom med detta för då kommer det definitivt inte bli något.
    Han vill egentligen inte ha fler men har gått med på det men sagt att det får bli som det blir.
    Men han är verkligen världens bästa pappa och jag vet att det blir bra bara bebisen väl kommit (om den kommer), men han oroar sig för mycket.

Jag tror förstår. Synd när det inte klaffar. Men hoppas på att det ska gå vägen, eftersom ni båda ändå är med på en utökning. ♥️

Ja, man vet ju aldrig, men hoppas på det absolut bästa denna månad!🥰 Försöker ju lista ut min cykel, så jag vet inte om äl sker idag imorn eller senare🤭 enligt CB var det en fast smiley igår. Vid test idag var det  tom/blank cirkel. Man lever på hoppet!

• Sarasi

Av alla saker jag går och väntar på så har jag fått reda på att jag inte fick jobbet men morfar verkar må hyfsat så han håller nog i ett tag till. Hoppas bara att det blir något kul besked på barnfronten om några veckor. 

Svar på tråden BIM juni 2025