• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • drömmenomfamiljelivet

Jag har BIM på lördag, och imorse tog jag detta test (ca äl+10), är det bara jag som skymtar något svagt?❤️ har sedan igår haft ihållande ilning från livmodern till blygdbenet, vet inte om det kan vara ett symptom!
  • drömmenomfamiljelivet

Såg att bilden blev lite otydlig, så provar att lägga in den på nytt🌸
    drömmenomfamiljelivet skrev 2025-06-03 08:12:42 följande:

Jag har BIM på lördag, och imorse tog jag detta test (ca äl+10), är det bara jag som skymtar något svagt?❤️ har sedan igår haft ihållande ilning från livmodern till blygdbenet, vet inte om det kan vara ett symptom!
  • Anonym (Becky)
    drömmenomfamiljelivet skrev 2025-06-03 08:15:02 följande:

Såg att bilden blev lite otydlig, så provar att lägga in den på nytt🌸

skulle kunna vara svag antydan till sträck. Testa igen om ett par dagar! Håller tummarna. 

• Anonym (Flowwer)

Igår började jag känna molande värk i magen, ilande bröstvårtor och illamående. Idag är dag 8 efter ÄL, och 5 dagar innan mens. Tänkte att jag inbillade mig och tog ett test som mäter 25 mlU/ml och tyckte mig såg den svagaste skuggan, men det gick knappt att se. Tog då ett testa tidigt som mäter 10 mlU/ml och det kom ett svagt streck. Vågar inte tro, är i chock. 

• Anonym (Saltakatten)

Wohooo, vi kommer inte missa ägglossningen. Fortfarande inte positivt ÄL-test och imorgonkväll är maken hemma igen. Jag kan således pusta ut 😅 

Igår var ÄL-testet helt blankt, men nu var det nästan positivt, väldigt starkt iaf, så det kanske blir positivt imorrn eller väldigt snart iaf. Kom igen kroppen, ge mig DET ägget. 

ungmo98 skrev 2025-06-03 05:07:48 följande:

Har en ?konstig? ägglossning för första gången (såklart)?
    Hade trådiga flytningar i helgen, blev ?torr? igår. Så trodde jag hade ägglossning under helgen. Men temperaturen har inte stigit än och den brukar ju göra det på/dagen efter ägglossning? enligt Natural cycles ska den vara imorgon 

Vi har iallafall lyckats med BD alla dagar förutom igår, så vi får försöka idag och imorgon med så har vi nog prickat in oavsett vilken dag ägglossningen blir🙈 

Vissa gånger sker inte min temphöjning förrän senare. Ibland har jag mest fertilt sekret just innan själva ÄL med är rätt torr under själva ÄL-dagen. Vet inte varför det blir så ibland, men kanske är nåt liknande för dig denna gång? Man kan ju ha fertila flytningar också utan att man märker det, att det inte rinner ut liksom 😆 Men som du säger så har ni nog inte missat ÄL oavsett 😉
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Flowwer) skrev 2025-06-03 10:45:29 följande:

Igår började jag känna molande värk i magen, ilande bröstvårtor och illamående. Idag är dag 8 efter ÄL, och 5 dagar innan mens. Tänkte att jag inbillade mig och tog ett test som mäter 25 mlU/ml och tyckte mig såg den svagaste skuggan, men det gick knappt att se. Tog då ett testa tidigt som mäter 10 mlU/ml och det kom ett svagt streck. Vågar inte tro, är i chock. 

Grattis! När det händer tror man det knappt, men det HÄNDER 😍 Håller tummarna att det ökar i styrka närmsta dagarna, vet precis hur det är!
  • Anonym (Flowwer)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-03 10:51:41 följande:
    Grattis! När det händer tror man det knappt, men det HÄNDER 😍 Håller tummarna att det ökar i styrka närmsta dagarna, vet precis hur det är!
    Helt galet! Även om jag känner i min kropp att något stort är på g så känns det overkligt. Känner mig inte heller så orolig över att det inte ska bli starkare. Det kommer det nog bli och på BIM om 5 dagar är det nog tydligt på alla test 😊 Jag vågar nog tro på denna gång. Mitt första plus i jan blev ett missfall men nu ska det nog gå vägen. Hoppas hoppas hoppas!!! 
  • mothertotwo
    mothertotwo skrev 2025-06-02 09:19:04 följande:
    Kunde inte låta bli och ta en ny nu. Tror ni det kan finnas något? 🙈🙈 Denna var tagen på prick tre minuter. Men sen bleknar det! Spök? Får testa ett digitalt om en vecka. Vill verkligen inte hoppas allt för mycket. Men känner mig som en rullande köttbulle och magen är super svullen. (Detta är ett testa tidigt från babyplan).
    Är det många som får sina test så här och sen dagen efter är det helt blankt? Börja tro att det är falskt eller kemiskt. 
  • Haringenfantasinuheller

Även om jag började blöda så följer jag tråden. Jag kan ändå inte sluta tycka att det är spännande att följa er. 

Jag fick ju en blödning 12 som varade i fyra dagar. I måndags så fick jag en rejäl blödning så pass så att jag blöder igenom allt. Så har det varit en gång om dagen sen dess men inget blod imellan dom rejäla blödningar. Igår vaknade jag av att sägen var full av blod, sprang på toa och det forsade ut blod och jättestora klumpar. Just vid blödningar så får jag som en kramp i magen. Sen är det inga symptom alls förrän nästa blödning.
    Ringde till KK och förklarade läget och hon frågar om jag är gravid!? Har du tagit något test? Har du några symtom?
    Äää nä ett test för mig blev uteslutet efter alla blödningar. Jajo illamående men det har jag ibland, sjukt ömmabröst är väl det som skulle kunna vara symtom men det kan man ju ha vid mens också.
    Jag ska ta cyklo-f mot blödningarna och ett gravtest och fick en tid till dom på måndag.

För mig känns det uteslutet att vara gravid och skulle bli så chockad om jag är det.
    Har någon varit med om något sånt här?
    Min första tanke är ju att det är något fel på mig. Endometrios, hormonrubbning osv.

(Kanske är detta inte så intressant men ni känns så peppande och omtänksamma mot varandra så ville skriva av mig lite)

• Sarasi
    Haringenfantasinuheller skrev 2025-06-03 12:34:39 följande:

Även om jag började blöda så följer jag tråden. Jag kan ändå inte sluta tycka att det är spännande att följa er. 

Jag fick ju en blödning 12 som varade i fyra dagar. I måndags så fick jag en rejäl blödning så pass så att jag blöder igenom allt. Så har det varit en gång om dagen sen dess men inget blod imellan dom rejäla blödningar. Igår vaknade jag av att sägen var full av blod, sprang på toa och det forsade ut blod och jättestora klumpar. Just vid blödningar så får jag som en kramp i magen. Sen är det inga symptom alls förrän nästa blödning.
    Ringde till KK och förklarade läget och hon frågar om jag är gravid!? Har du tagit något test? Har du några symtom?
    Äää nä ett test för mig blev uteslutet efter alla blödningar. Jajo illamående men det har jag ibland, sjukt ömmabröst är väl det som skulle kunna vara symtom men det kan man ju ha vid mens också.
    Jag ska ta cyklo-f mot blödningarna och ett gravtest och fick en tid till dom på måndag.

För mig känns det uteslutet att vara gravid och skulle bli så chockad om jag är det.
    Har någon varit med om något sånt här?
    Min första tanke är ju att det är något fel på mig. Endometrios, hormonrubbning osv.

(Kanske är detta inte så intressant men ni känns så peppande och omtänksamma mot varandra så ville skriva av mig lite)

Jag tänker ifall det är ett tidigt missfall så att du inte ens vetat att du är gravid. Låter som lite mycket blod för att vara blödning under pågående graviditet men vad vet jag. 
Svar på tråden BIM juni 2025