• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • studerade

1/6 becky ➕
    1-2/6 Monki19 ➖
    6/6 Valentines ➕
    8/6 studerande +
    8/6 Majsipajsi ➖
    8/6 Flowwer ➖
    9/6 Enlitentill ➕️
    9/6 Haringenfantasinuheller
    11/6 Vallmo93
    11/6 Annpor
    11/6 Ardna ➕

12/6 Nanathalie
    12/6 Sarasi
    13/6 A-Ö
    13/6 litentott
    13/6 Rhea
    14/6 Amanda 
    14/6 lamaja
    16/6 Saltakatten
    16/6 ungmo98
    18/6 Bellis9207
    18/6 Lillrömpa
    19/6 Önskan97
    19/6 Elisand
    21/6 Siripiri 🌸
    21/6 syren93
    21/6 tredje
    22/6 Juniverse 
    24/6 Valkyria
    24/6 Hejasommaren
    25/6 elliibelli
    28/6 Tjej90sve
    29/6 Hoppaspånr1
    30/6 Monki19

hej jag hoppar in här. 

43 år med en stimulerande cykel som idag resulterade i ett + vi har försökt i ca 3 år. Utredning hitta inget. Vi påbörjade ivf men för få ägg för att göra ett uttag. Fanns ett stort fint guldägg som vi ta till vara på ❤️❤️❤️ gör nu med vaginatorer/pridgestron för att stödja graviditeter. Är så lycklig och riktig overklig känsla 😍😍

• Anonym (Saltakatten)
    studerade skrev 2025-06-10 11:33:13 följande:

1/6 becky ➕
    1-2/6 Monki19 ➖
    6/6 Valentines ➕
    8/6 studerande +
    8/6 Majsipajsi ➖
    8/6 Flowwer ➖
    9/6 Enlitentill ➕️
    9/6 Haringenfantasinuheller
    11/6 Vallmo93
    11/6 Annpor
    11/6 Ardna ➕
    12/6 Nanathalie
    12/6 Sarasi
    13/6 A-Ö
    13/6 litentott
    13/6 Rhea
    14/6 Amanda 
    14/6 lamaja
    16/6 Saltakatten
    16/6 ungmo98
    18/6 Bellis9207
    18/6 Lillrömpa
    19/6 Önskan97
    19/6 Elisand
    21/6 Siripiri 🌸
    21/6 syren93
    21/6 tredje
    22/6 Juniverse 
    24/6 Valkyria
    24/6 Hejasommaren
    25/6 elliibelli
    28/6 Tjej90sve
    29/6 Hoppaspånr1
    30/6 Monki19

hej jag hoppar in här. 

43 år med en stimulerande cykel som idag resulterade i ett + vi har försökt i ca 3 år. Utredning hitta inget. Vi påbörjade ivf men för få ägg för att göra ett uttag. Fanns ett stort fint guldägg som vi ta till vara på ❤️❤️❤️ gör nu med vaginatorer/pridgestron för att stödja graviditeter. Är så lycklig och riktig overklig känsla 😍😍

Stort grattis! Verkligen er tur att få lyckas efter så lång kamp. Lycka till 💕
  • mothertotwo

Trötthet slagit på stort, men det beror nog på det "fantastiska" vädret idag.

Skulle egentligen jobba natt hela denna veckan, men blev inte så tis och ons då mitt ena barn blev sjukt i måndags i skolan. 
    Tänkte att jag då kunde fortsätta tempa på morgonen.. men ja...

I morse kom mitt andra barn in springandes och skrek MAMMA, du går inte upp! Jag ska på utflykt! Jag studsade upp från sängen utan att tänka på temp. Var verkligen rädd att jag hade försovit mig, men sen när jag var klar med allting och tittade på klockan så var den bara 6.30. Det var bara ungen som var för taggad eftersom att han skulle på utflykt idag och mycket marginal till godo hade vi också. 😂😂😂 

Jag som verkligen ville se om tempen ökade idag igen. Den ökade i två dagar och sen igår så gick den ner lite. Ville verkligen se om den höll sig kvar på samma nivå eller om den sjönk eller höjdes. Får kolla i morgon bitti! Dag 14 efter ÄL idag. 

• Vallmo93

ÄL+11 idag och vet inte om jag håller på att tappa det eller vad som händer 😅🙈 Fick ju spotting vid ÄL+7 (som en femkrona i trosan), och dagarna därefter har det varit som lätt bruna flytningar på pappret. Har tagit gravtest redan från ÄL+8 som alla varit stenblanka.

Igår bröt jag ihop och förberedde mig för mensen som ska komma idag - men nej, inget än!! Jag har sån sjukt punktlig mens (och tydliga ÄL) att jag i princip alltid får spottings kvällen innan och sen kommer mensen under natten.

Istället är det som att jag nästan ser ett sjukt svagt streck på dagens gravtest, men jag vet inte om jag inbillar mig eller om det faktiskt är något svagt där. Så jäkla svårt att få på bild men jag har gjort ett litet försök där jag även dragit ner ljusstyrkan. Så nu sitter jag här och försöker hålla mig i 3 timmar för att ta ett nytt test på eftermiddagen 😂

Ska tilläggas också att jag började äta Levaxin efter ÄL denna cykel - så den kan ju såklart påverkat min Lutealfas till blivit lite längre och mellanblödningarna. Kommer säkert få mens nu direkt efter jag postat detta inlägg 😂😂

• mothertotwo
    Vallmo93 skrev 2025-06-10 12:25:41 följande:

ÄL+11 idag och vet inte om jag håller på att tappa det eller vad som händer 😅🙈 Fick ju spotting vid ÄL+7 (som en femkrona i trosan), och dagarna därefter har det varit som lätt bruna flytningar på pappret. Har tagit gravtest redan från ÄL+8 som alla varit stenblanka.

Igår bröt jag ihop och förberedde mig för mensen som ska komma idag - men nej, inget än!! Jag har sån sjukt punktlig mens (och tydliga ÄL) att jag i princip alltid får spottings kvällen innan och sen kommer mensen under natten.

Istället är det som att jag nästan ser ett sjukt svagt streck på dagens gravtest, men jag vet inte om jag inbillar mig eller om det faktiskt är något svagt där. Så jäkla svårt att få på bild men jag har gjort ett litet försök där jag även dragit ner ljusstyrkan. Så nu sitter jag här och försöker hålla mig i 3 timmar för att ta ett nytt test på eftermiddagen 😂

Ska tilläggas också att jag började äta Levaxin efter ÄL denna cykel - så den kan ju såklart påverkat min Lutealfas till blivit lite längre och mellanblödningarna. Kommer säkert få mens nu direkt efter jag postat detta inlägg 😂😂

Jag ser också ett streck :) Mitt såg också ut så den 2/6 men dagen efter var det blankt igen och har sedan dess inte ökat något, men ännu ingen mens. Är på dag 14 efter äl idag, så får se om den dyker upp. Hoppas det visar sig tydligare för dig under eftermiddagen. 🤞 Håller tummarna för dig! 😃
  • studerade

Jag ser okså något svagt 😍 ta ett nytt test imorgon med morgon urin istället ☺️håller tummarna för dig. 
  • Anonym (Lillrömpa)

vet att man egentligen inte ska kolla såhär & vet inte hur fair bilden blir på familjeliv, men tror ni de kan vara början till en stegring? Ni som använt digitalt har ni börjat testa 2 gånger om dagen då? Är så rädd att missa ÄL🥲 har testat sen dag 10 & är på dag 25 i cykeln, och enligt clear blue ska de räcka att ta ett om dagen🤯
  • Anonym (Saltakatten)

Jag ser också 😍👏🏻🤞🏻 Håller tummarna för tydligare resultat.

Jag tror iaf att kroppen försöker få till en graviditet annars skulle det inte synas något alls. Sen kan det ju gå åt pipsvängen ändå för det är så tidigt men just nu är det ju på gång en graviditet tänker jag 😄

• Siripiri

Tycker ändå det skymtar en skugga 😁

• Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Lillrömpa) skrev 2025-06-10 12:43:53 följande:

vet att man egentligen inte ska kolla såhär & vet inte hur fair bilden blir på familjeliv, men tror ni de kan vara början till en stegring? Ni som använt digitalt har ni börjat testa 2 gånger om dagen då? Är så rädd att missa ÄL🥲 har testat sen dag 10 & är på dag 25 i cykeln, och enligt clear blue ska de räcka att ta ett om dagen🤯

Jag har aldrig behövt ta två gånger om dagen för att inte missa stegring, vissa måste ju det men jag tror att det är rätt ovanligt ändå. Tänker att du ändå borde ha fått starkare streck om ÄL varit nära och du missat själva peaken så jag tror att ÄL inte kommit än, att du inte missat någon peak. Lång eller oregelbunden menscykel kan ju tyvärr bero på just utebliven ÄL.

När brukar du få ÄL? 

Svar på tråden BIM juni 2025