• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • Bellis9207

Hallå, lägger in mig själv här 🥰 peppat upp psyket igen och redo för nästa försök då mensen slutade igår. Hoppas det går vägen för oss alla juni månad 🙏🏼

6/6 Valentines
    8/6 Majsipajsi
    9/6 Enlitentill
    11/6 Nanathalie (preliminärt, beror på hur kroppen beter sig efter missfallet)
    13/6 litentott
    12/6 Sarasi
    18/6 Ardna
    18/6 Bellis9207
    18/6 Lillrömpa
    24/6 Valkyria

• litentott

jag har blivit kallad att ta HPV vaccin idag, hade ni tagit det? ägglossning om en vecka typ :) 

• Anonym (Ardna)
    Anonym 8296 skrev 2025-05-20 18:32:29 följande:

Här är det ÄL inom närmsta dagarna. Sambon känner press igen och vill inte ens ligga pga det, allt känns så hopplöst. 

ni som har spolat äggledarna, går ni på utredning eller hur har ni fått till det? jag vill verkligen verkligen kolla min fertilitet för att känna en aningen mindre stress. Men min sambo vill inte det..och tydligen måste han vara med för att jag vill kolla upp mig?  
    känner mig så nedbruten i allt, tiden bara springer iväg men kommer ingenstans.

Försök prata om hur ni ska lösa det för att pressen ska minska, jag är säker på att ni hittar ett sätt att komma runt pressen om inte denna gången till framtida försök ❤️ När pressen kommer till oss så tänker vi att om vi dansar nu och det tar sig behöver vi aldrig ligga vid ägglossning igen 🥰

Jag ska spola äggledarna privat nu, det skulle ha gjorts i samband med tidigare utredning men blev aldrig av. Jag har bara en äggstock och tror egentligen mina äggledare är öppna men jag nojar. Tänk om det är stängt på den sidan jag har äggstock och så någon gång ibland så tar den andra äggledaren ägget? 🙈
    Så jag ska göra det för sinnesfriden mer än för att jag faktiskt tror det är blockerat. 

De flesta vill att partnern är med, min man tyckte det var jobbigt att lämna spermaprov men det gick bra det med. Det var skönt för oss båda att de kollade oss, även om det inte fanns någon förklaring till vår då barnlöshet. 

Kanske kan det motivera din sambo om han nu känner press att om ni vet läget med er. De flesta hittar de inga bekymmer med utan är bara tid som behövs. Men ibland finns ju orsaker 🥰

• Annpor

Då var det dags igen, att lägga in sig på listan.. Har idag också fått diagnosen PCOS, så resan till ett levande barn blev helt plötsligt ännu jobbigare att tackla med den vetskapen. Är det någon annan här som har den diagnosen? Vi fick i alla fall veta att om vi inte är gravida till årsskiftet så väntar IVF, vilket ändå känns bra på något sätt att veta. Samtidigt också jobbigt och så långt till årsskifte... Vill bara få bli gravid igen och få hopp om liv efter allt vi behövt gå igenom. 

Hoppas solen, värmen och d-vitamin i sommar kan göra gott för kropp och själ och att vi är många som kan få se ett plus på stickan. 

Kram på er alla andra som också kämpar! ❤️

BIM lista 

6/6 Valentines
    8/6 Majsipajsi
    9/6 Enlitentill
    11/6 Nanathalie (preliminärt, beror på hur kroppen beter sig efter missfallet)
    12/6 Annpor

12/6 Sarasi
    13/6 litentot
    18/6 Ardna
    18/6 Bellis9207
    18/6 Lillrömpa
    24/6 Valkyria

• Annpor
    litentott skrev 2025-05-21 09:14:02 följande:

jag har blivit kallad att ta HPV vaccin idag, hade ni tagit det? ägglossning om en vecka typ :) 

Hade absolut tagit det om det var jag. Ska inte på något sätt påverka fertiliteten. 
  • valkyrian

Jag använder också easy@home. Både graviditetstest och ägglossningstest. Har en extremt kort LH topp (3 timmar ca) så missar den oftast men ser ungefär var den varit i och med att LH börja gå upp sen ner (och sen bekräftar ju tempen). Varit så alltid och blivit gravid 5 gånger så helt enkelt bara så min kropp funkar. När jag blev gravid i mars så lyckades jag fånga den. 

Nu är mitt graviditetstest efter missfallet nästan negativt (väldigt svagt plus på 10 mlu test) och har slutat blöda så nu blir det åka av i detta hem i alla fall. Får väl nästan räkna idag som CD1 men ja, vi får väl se var ägglossningen hamnar. Börjar testa LH på måndag tänker jag. 

Om inte mensen kommer innan tänkte jag inte testa förrän på min födelsedag den 24 juni. Kanske lite magiskt tänkande men vad kan vara mer rätt än det som födelsedagspresent nu när jag förlorade min lilla julklapp. 

• Sarasi

Dags att börja med ÄL tester i dagarna men är osäker på hur det kommer gå denna månad. Enligt appen har jag äl på tisdag nästa vecka då sambon jobbar sena skiftet, och nu i helgen ska han träffa vänner där det innebär cigarrer och alkohol. Inte precis bästa förutsättningarna för bra spermier och jag hade helst velat köra varannan dag från fredag men det kommer ju inte gå nu. Har jag tur så är han pigg nog för det på söndag och sen måste jag hålla mig vaken tills han kommer hem nästa vecka. Kommer bli toppen. 

någon annan med skiftarbete som ställer till det?

• Anonym (Ardna)

Håller tummarba extra för er, hoppas er resa snart blir mycket ljusare ❤️ pcos behöver inte vara ett hinder, så länge man får hjälp med ägglossningarna kan det gå hur bra som helst 🙏 Skönt att ni fått en plan för när ni går över till ivf, med pcos brukar man kunna få ut många ägg om det går till det ❤️ Hoppas er regnbåge är runt hörnet 🌈

Annpor skrev 2025-05-21 10:09:47 följande:

Då var det dags igen, att lägga in sig på listan.. Har idag också fått diagnosen PCOS, så resan till ett levande barn blev helt plötsligt ännu jobbigare att tackla med den vetskapen. Är det någon annan här som har den diagnosen? Vi fick i alla fall veta att om vi inte är gravida till årsskiftet så väntar IVF, vilket ändå känns bra på något sätt att veta. Samtidigt också jobbigt och så långt till årsskifte... Vill bara få bli gravid igen och få hopp om liv efter allt vi behövt gå igenom. 

Hoppas solen, värmen och d-vitamin i sommar kan göra gott för kropp och själ och att vi är många som kan få se ett plus på stickan. 

Kram på er alla andra som också kämpar! ❤️

• Anonym (Ardna)
    valkyrian skrev 2025-05-21 10:13:51 följande:

Jag använder också easy@home. Både graviditetstest och ägglossningstest. Har en extremt kort LH topp (3 timmar ca) så missar den oftast men ser ungefär var den varit i och med att LH börja gå upp sen ner (och sen bekräftar ju tempen). Varit så alltid och blivit gravid 5 gånger så helt enkelt bara så min kropp funkar. När jag blev gravid i mars så lyckades jag fånga den. 

Nu är mitt graviditetstest efter missfallet nästan negativt (väldigt svagt plus på 10 mlu test) och har slutat blöda så nu blir det åka av i detta hem i alla fall. Får väl nästan räkna idag som CD1 men ja, vi får väl se var ägglossningen hamnar. Börjar testa LH på måndag tänker jag. 

Om inte mensen kommer innan tänkte jag inte testa förrän på min födelsedag den 24 juni. Kanske lite magiskt tänkande men vad kan vara mer rätt än det som födelsedagspresent nu när jag förlorade min lilla julklapp. 

Håller tummarna för bästa födelsedagspresenten 😍
  • Anonym (Ardna)
    Sarasi skrev 2025-05-21 17:49:08 följande:

Dags att börja med ÄL tester i dagarna men är osäker på hur det kommer gå denna månad. Enligt appen har jag äl på tisdag nästa vecka då sambon jobbar sena skiftet, och nu i helgen ska han träffa vänner där det innebär cigarrer och alkohol. Inte precis bästa förutsättningarna för bra spermier och jag hade helst velat köra varannan dag från fredag men det kommer ju inte gå nu. Har jag tur så är han pigg nog för det på söndag och sen måste jag hålla mig vaken tills han kommer hem nästa vecka. Kommer bli toppen. 

någon annan med skiftarbete som ställer till det?

Det behöver inte påverkas av alkohol o cigg, det finns de som ständigt har större ovanor som blir gravida. 

Hoppas det löser sig till det bästa 🙏

Jag har börjar ta lh test sen igår, är bara på cd 9 idag och har fått positivt tidigast cd 23 de senaste månaderna. Men lever på hoppet att det kanske blir några dagar tidigare denna månaden 🤗 Hade ändå äl cd 14-20 innan vi blev gravida förra gången 🙈

Svar på tråden BIM juni 2025