• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • Anonym (Ardna)
    Nanathalie skrev 2025-05-13 20:45:33 följande:
    Usch vad tufft att läsa. Förstår att det känns jobbigt när det inte blir som man tänkt sig ❤️ Hoppas du får en snabb tid för spolning efter svar från testerna! 

Blir själv väldigt påverkad av typ mobilen så förstår dig i ditt resonemang. Får sätta gränser för mig själv hur mycket jag får lov att googla och hålla på som en tok under lutealfasen.... ????

Håller alla tummar för dig och kommande ägglossning!
    Ja det blev en besvikelse, hade bestämt med sambon att vi gör äggledarspolningen och sen försöker ge det lite tid. Men en månad hit och dit gör väl egentligen inget. Men hade velat träffa läkaren på den klinken och hoppats det känts bättre än hon jag gått till nu. 

Det gick inte googla när jag vakna inatt utan somnade om 🤗
    Jag blir typ besatt av att hitta lösningar och istället tror jag att det blir en stress som bidrar till att kroppen funkar sämre. Vet ju ändå att det är osannolikt att jag inte redan läst allt som kunnat vara till nytta förra gången vi försökte, och då gick det ju till slut! Hoppas väl att det ska gå lite fortare denna gången bara 🥰
  • Anonym (Ardna)
    Nanathalie skrev 2025-05-13 20:45:33 följande:
    Usch vad tufft att läsa. Förstår att det känns jobbigt när det inte blir som man tänkt sig ❤️ Hoppas du får en snabb tid för spolning efter svar från testerna! 

Blir själv väldigt påverkad av typ mobilen så förstår dig i ditt resonemang. Får sätta gränser för mig själv hur mycket jag får lov att googla och hålla på som en tok under lutealfasen.... ????

Håller alla tummar för dig och kommande ägglossning!
    Håller tummarna för oss alla att plusen kommer i juni eller i sommar ❤️
  • Anonym (LÄNGTAN EFTER NR 3)

Hej! 🌸
    hoppar in från maj tråden, har ingen BIM än så kan inte skriva in mig i listan då det inte kommit igång sedan uttaget av p stav i början på april. 

jag undrar om någon av er tagit ett progesterontest en vecka efter eventuell ägglossning för att få bekräftat om ägglossning skett eller inte?

• Anonym (Ardna)
    Anonym (LÄNGTAN EFTER NR 3) skrev 2025-05-14 15:24:14 följande:

Hej! 🌸
    hoppar in från maj tråden, har ingen BIM än så kan inte skriva in mig i listan då det inte kommit igång sedan uttaget av p stav i början på april. 

jag undrar om någon av er tagit ett progesterontest en vecka efter eventuell ägglossning för att få bekräftat om ägglossning skett eller inte?

Jag har tagit progesteron 7 dpo flera gånger, både under utredningar och på egen hand. Det finns också pdg stickor att köpa på amazon. 
  • Anonym (LÄNGTAN EFTER NR 3)

Tycker du det varit värt att fånigheten ta ett sånt blodprov eller rekommenderar du sånna stickor? 

Anonym (Ardna) skrev 2025-05-14 15:32:22 följande:
    Jag har tagit progesteron 7 dpo flera gånger, både under utredningar och på egen hand. Det finns också pdg stickor att köpa på amazon. 
  • valkyrian

Jag hoppar in. Räknar med BIM runt 24 juni på min födelsedag. Upptäckte i fredags förra veckan att min graviditet med BF i början av december hade avstannat. Fick första tabletten i förrgår och tog cytotec igår med ordenlig blödning osv som följd och nu blöder jag som en normal mens så räknar detta som CD1. Men den är precis som TS BIM lite flytande beroende på när ÄL faktiskt kommer och så. Hoppas bli gravid fort på nytt. 

Är 36, fyller 37 nu i juni så känns som att tiden rinner iväg. Den här graviditeten som jag precis förlorat gick fort att få till. Så är även fallet med mina andra barn men man läser ju om hur extremt mycket det sjunker efter 35. Och nu har jag haft mitt första missfall liksom. 

• valkyrian
    Anonym (LÄNGTAN EFTER NR 3) skrev 2025-05-14 15:24:14 följande:

Hej! 🌸

Jag tempar för att bekräfta ägglossning :)
  • valkyrian

6/6 Valentines
    8/6 Majsipajsi
    9/6 Enlitentill 
    11/6 Nanathalie (preliminärt, beror på hur kroppen beter sig efter missfallet)
    12/6 Sarasi
    18/6 Ardna
    24/6 Valkyrian

• Anonym (Enlitentill)

Jag tar bort mig från listan. Har inte fått min mens som jag trodde, vara spottings. Något stämmer inte för är inte gravid men får ändå inte mens så jag skiter i detta ett tag. Känns inte ens kul längre... sorry för negativt inlägg men lycka till, till er andra ❤️

6/6 Valentines

8/6 Majsipajsi
    11/6 Nanathalie (preliminärt, beror på hur kroppen beter sig efter missfallet)
    12/6 Sarasi
    18/6 Ardna
    24/6 Valkyrian
  • Nanathalie
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-05-15 08:39:15 följande:

Jag tar bort mig från listan. Har inte fått min mens som jag trodde, vara spottings. Något stämmer inte för är inte gravid men får ändå inte mens så jag skiter i detta ett tag. Känns inte ens kul längre... sorry för negativt inlägg men lycka till, till er andra ❤️

6/6 Valentines

8/6 Majsipajsi
    11/6 Nanathalie 
    12/6 Sarasi
    18/6 Ardna
    24/6 Valkyrian
    Åh fina du. Förstår hur du känner. Vi finns här om du vill spy ur dig din frustration eller whatever ❤️ kram.
Svar på tråden BIM juni 2025