• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • Sarasi
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-05-15 19:48:55 följande:

Bara för att jag gick ur listan och tänkte skita i allt så kom mensen nu 😅😂har aldrig haft sånt här krångel. 10 dagar sen, super konstigt. 

Verkar den vara på riktigt denna gång? 

då får du spara teststickorna du beställt till nästa månad istället med förhoppningen om ett plus :)

• Anonym (Enlitentill)
    Sarasi skrev 2025-05-16 06:36:46 följande:

Verkar den vara på riktigt denna gång? 

då får du spara teststickorna du beställt till nästa månad istället med förhoppningen om ett plus :)

Ja nu är den helt på riktigt, jag har alltid mycket mens så jag får sova med både binda och tampong och det fick jag göra inatt också. Men funderar på om det ändå fäste men det var något fel eftersom allt var så konstigt. Men men nu nya tag. 🙂
    Ja de kommer till användning ändå 🙂 Men ska verkligen försöka vänta med att testa till typ dagen efter bim så det slipper bli sån här extra väntan igen 😅 säger jag nu iallafall 😂😂
  • valkyrian

Jag ska också försöka att inte vara testnarkoman denna gång men brukar inte hålla. 

• Anonym (Lillrömpa)

Hoppar in här då min mens kom idag. Jag skriver i det datum min app säger men ändrar vid positivt ÄL-test, hoppas på bättre tur denna månad! Vi försöker med bebis numer 3 & förra månaden använde jag mig av ägglossnings stickor & kommer även göra det denna cykel! 🥰 Jag har inte lyckas gått ner alla gravid kilon sen sist & är rädd att det är det som gör att det tar lite tid den gång 🤯 Vi får se helt enkelt, lycka till alla andra också! nu hoppas vi på många ➕

6/6 Valentines
    8/6 Majsipajsi
    9/6 Enlitentill
    11/6 Nanathalie (preliminärt, beror på hur kroppen beter sig efter missfallet)
    13/6 litentott
    12/6 Sarasi
    18/6 Ardna
    18/6 Lillrömpa
    24/6 Valkyria

• Anonym (Enlitentill)

Ni som använder cb advance ägglossningstest. Vilken dag i cykeln börjar ni testa? 

• Anonym (.)
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-05-19 16:07:26 följande:

Ni som använder cb advance ägglossningstest. Vilken dag i cykeln börjar ni testa? 

Det står när du skall börja testa beroende på längden av din cykel :)
  • Anonym (Enlitentill)
    Anonym (.) skrev 2025-05-19 18:34:41 följande:
    Det står när du skall börja testa beroende på längden av din cykel :)
    Jo jag såg men den varierar lite men vill inte missa, men vill inte att stickorna ska ta slut innan ägglossningen kommer. Om man har en cykel på 28 dagar ska man testa dag 8 tror jag. Men denna mens beter sig inte som vanligt så vet inte hur jag ska räkna 😅 hade ju typ spottings flera dagar innan mensen började. Den är fortfarande väldigt riklig och har haft väldigt ont i magen. Känns precis som ett missfall. 
  • Nanathalie
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-05-19 16:07:26 följande:

Jag brukar ha rätt bra koll på min cykel nu för tiden så brukar börja typ 4 dagar innan jag vanligtvis får bekräftad ägglossning som är på cd19. Så cd14 ish. Har dock haft ovanligt låg temp idag på cd12 så tog ett test redan idag men ingen hög fertilitet här ännu.. Hade 36.15 och brukar ha så låg temp 2-3 dagar innan ägget släpper vanligtvis så lite förvirrande. Men det är ju tidigt än. 
  • Anonym (Ardna)

Håller tummarna för er som närmar er äl 🤞 
    Jag är på cd8 och kommer säkert börja ta lh tester de kommande dagarna, uti att i fall om att ägglossningen skulle komma tidigare denna gången. Jag har dock e@h så inte många kronor per test. 

• Nanathalie
    Anonym (Ardna) skrev 2025-05-20 09:04:58 följande:

Håller tummarna för er som närmar er äl 🤞 
    Jag är på cd8 och kommer säkert börja ta lh tester de kommande dagarna, uti att i fall om att ägglossningen skulle komma tidigare denna gången. Jag har dock e@h så inte många kronor per test. 

Håller tummarna åt dig också ❤️ vilka tester använder du?

Jag har tidigare använt billiga stickor från easy@home, men bytte till cb lila för att se tydligt "maximal fertilitet". Nu känner jag att det är typ omöjligt att se en stegring på dem.. Har liksom ingen aning om hur nära jag är att hamna inom det fertila fönstret. Funderar på att ha ett billigt märke på sidan av.. 
Svar på tråden BIM juni 2025