• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • Anonym (Önskan97)

Mensen kom i dag så flyttar hit från maj-tråden. Kommer deppa ihop i dag och kanske imorgon 😢 sen ta nya tag efter mensen.

Har hängt här i trådarna sedan november, detta blir vårt åttonde försök. Har inte kört ägglossningstest senaste två månaderna för tänkte att det skulle minska min stress. Tempar sedan 1,5år och känner igen mycket tecken. Men nu när det snart blir sommar kommer jag nog börja igen och pröva med CB Advanced. 

kram till alla som kämpar! ❤️

6/6 Valentines
    8/6 Majsipajsi
    9/6 Enlitentill
    11/6 Nanathalie (preliminärt, beror på hur kroppen beter sig efter missfallet)
    13/6 litentott
    12/6 Sarasi
    18/6 Ardna
    18/6 Bellis9207
    18/6 Lillrömpa
    19/6 Önskan97
    24/6 Valkyria

• Anonym (A-Ö)

Hej,
    Har två sen innan, försöker också med en sladdis för att få ett gemensamt barn med min man. Har genomgått två sena missfall halvvägs i graviditeten (inom loppet av ett år). Fick 3 positiva CB - digitala ägglossningsstickor under loppet av min senaste cykel? fråga mig inte hur, för jag har ingen aning ( har ingen pågående graviditet). Därav är jag inte helt säker på när jag har äl, men misstänker datum Utifrån senaste mens Och hur det varit innan. Men nu är man där man är och Skriver också in mig här.

1-3/6 A-Ö
    6/6 Valentines
    8/6 Majsipajsi
    9/6 Enlitentill
    11/6 Nanathalie (preliminärt, beror på hur kroppen beter sig efter missfallet)
    13/6 litentott
    12/6 Sarasi
    18/6 Ardna
    18/6 Bellis9207
    18/6 Lillrömpa
    19/6 Önskan97
    24/6 Valkyria

• Anonym (Enlitentill)
    Sarasi skrev 2025-05-21 17:49:08 följande:

Dags att börja med ÄL tester i dagarna men är osäker på hur det kommer gå denna månad. Enligt appen har jag äl på tisdag nästa vecka då sambon jobbar sena skiftet, och nu i helgen ska han träffa vänner där det innebär cigarrer och alkohol. Inte precis bästa förutsättningarna för bra spermier och jag hade helst velat köra varannan dag från fredag men det kommer ju inte gå nu. Har jag tur så är han pigg nog för det på söndag och sen måste jag hålla mig vaken tills han kommer hem nästa vecka. Kommer bli toppen. 

någon annan med skiftarbete som ställer till det?

Inte skift. Men en gubbe som inte vill ha sex så ofta tyvärr. Så jag funderar på hur jag också ska få till det när det är dax. Ska börja med cb advance på söndag tänkte jag. Så när den börjar blinka kanske vänta 1 dag och försöka ha sex sen ha sex igen vid fast gubbe om det nu går att få till. Men man blir så stressad när man vet att det inte bara går när man själv vill 🥲

Och det här med alkohol och cigg behöver du nog inte vara bekymrad över. Tror inte att det påverkar så mkt av enstaka tillfällen utan över lång tid i så fall ❤️
  • Anonym (Saltakatten)

Hej tråden. Fick mens idag och får joina junitråden och hoppas att det är månaden vår regnbåge kommer 🙏🏻💕 

Maj var första månaden min menscykel funkade som normalt efter allt jag varit med om i vinter (var tvungen avbryta min graviditet i v 17), men blev ingen graviditet så nytt försök nu i juni.

Jag kör ÄL-test och tempar så oftast har jag väldigt bra koll på allt 😅 BIM kommer bli nångång i mitten på juni.

• Annpor
    Anonym (Ardna) skrev 2025-05-21 20:06:51 följande:

Håller tummarba extra för er, hoppas er resa snart blir mycket ljusare ❤️ pcos behöver inte vara ett hinder, så länge man får hjälp med ägglossningarna kan det gå hur bra som helst 🙏 Skönt att ni fått en plan för när ni går över till ivf, med pcos brukar man kunna få ut många ägg om det går till det ❤️ Hoppas er regnbåge är runt hörnet 🌈

Tack för peppen, känns fint att vi också är några namn som följts genom några trådar för på familjeliv ett tag. Känns fint att få lite hejarop! ❤️

Har funderat senaste månaderna på det här med fertila flyttningar. Senaste månaderna har det varit mindre mängder om jag jämför med ex den månaden jag sist blev gravid (Augusti som slutade i missfall i höstas) - när vi fick till det då hade jag rikliga mängder och aldrig heller haft så starka streck på mina äl tester. Tror ni att det är något samband i det? Alltså ju mer fertila flygningar man har desto större chanser att det lyckas? OCH - man kan på något sätt öka sina fertila flytningar tror ni ? 🤗

• valkyrian
    Annpor skrev 2025-05-22 23:12:18 följande:

Tack för peppen, känns fint att vi också är några namn som följts genom några trådar för på familjeliv ett tag. Känns fint att få lite hejarop! ❤️

Har funderat senaste månaderna på det här med fertila flyttningar. Senaste månaderna har det varit mindre mängder om jag jämför med ex den månaden jag sist blev gravid (Augusti som slutade i missfall i höstas) - när vi fick till det då hade jag rikliga mängder och aldrig heller haft så starka streck på mina äl tester. Tror ni att det är något samband i det? Alltså ju mer fertila flygningar man har desto större chanser att det lyckas? OCH - man kan på något sätt öka sina fertila flytningar tror ni ? 🤗

Min senaste graviditet hade jag faktiskt mycket färre tecken på ägglossning, och knappt flytningar alls. så vet inte hur mycket det spelar in. Det enda som avslöjade ägglossning var det positiva lh testet och att tempen steg. 
  • Anonym (Saltakatten)

Jag höll helt på missa ÄL sist jag blev gravid, hade inte alls dom där typiska flygningarna, var ju tur jag körde med ÄL-test annars hade vi missat den chansen 😅

Jag var förut också orolig över att jag inte så ofta har sådär jättemkt fertila flytningar men uppenbarligen ägglossar jag och blir gravid ändå så jag har börjat tagga ner lite med den oron.

Man har ju läst om dom som tar Bisolvon och tycker sig få mer flytningar, eller dricker massa grapefrukt, tar rosenrot osv. 
  • Anonym (Ardna)

Ja, det är ändå något roligt på resan ändå 🥰 

Jag har aldrig märkt av mycket fertila flytningar, och har supersvårt att skilja dem från rester från bd. Har dock under utredning varit på ultraljud vid ägglossning och då fått beröm för mitt fina fertila sekret (som jag inte märkt av). 😂
    Jag har testat grapefrukt veckan innan äl och då tyckt det varit lite blötare iaf 🙈
    Tänker att det kanske blir bättre om ni får hjälp med pcos nu? 

Skulle inte blanda in naturläkemedel nu om ni redan har kontakt med läkare och eventuellt behöver göra ivf sen. Ingen vet hur de kommer gå ihop med de medicier ni ev kommer ta då 🥰

• Nanathalie
    Anonym (Ardna) skrev 2025-05-23 09:11:28 följande:

Ja, det är ändå något roligt på resan ändå 🥰 

Jag har aldrig märkt av mycket fertila flytningar, och har supersvårt att skilja dem från rester från bd. Har dock under utredning varit på ultraljud vid ägglossning och då fått beröm för mitt fina fertila sekret (som jag inte märkt av). 😂
    Jag har testat grapefrukt veckan innan äl och då tyckt det varit lite blötare iaf 🙈
    Tänker att det kanske blir bättre om ni får hjälp med pcos nu? 

Skulle inte blanda in naturläkemedel nu om ni redan har kontakt med läkare och eventuellt behöver göra ivf sen. Ingen vet hur de kommer gå ihop med de medicier ni ev kommer ta då 🥰

Håller med i det med de fertila flytningarna. Har onekligen blivit gravid ändå då tror inte just flygningarna påverkar, alltså man har säkerligen sekret men det kan vara runt tappen också. Måste inte landa i underkläderna.

Däremot rekommenderar jag fertilitetsglidmedel! Om man som jag inte har särskilt mycket flytningar kan det vara skönt att stötta upp med lite glidmedel, och då ska man vara vaksam på om det glidmedel man köper eller använder är spermiedödande eller försvårar för spermierna att simma. 

Jag använder ett glidmedel från concieve som ska förenkla för spermierna. Tips!😊
  • Anonym (Ardna)
    Nanathalie skrev 2025-05-23 09:23:27 följande:
    Håller med i det med de fertila flytningarna. Har onekligen blivit gravid ändå då tror inte just flygningarna påverkar, alltså man har säkerligen sekret men det kan vara runt tappen också. Måste inte landa i underkläderna.

Däremot rekommenderar jag fertilitetsglidmedel! Om man som jag inte har särskilt mycket flytningar kan det vara skönt att stötta upp med lite glidmedel, och då ska man vara vaksam på om det glidmedel man köper eller använder är spermiedödande eller försvårar för spermierna att simma. 

Jag använder ett glidmedel från concieve som ska förenkla för spermierna. Tips!😊

Har också använt glidmedlet från conceive plus ibland, dock var det inte var inblandat när sonen blev till. Så vi har bara använt det utan lycka 😅 Men antingen den eller preeseed som är till för att hjälp spermierna när man behöver använda glidmedel. 

Hur ser dina äl test ut nu? 

Jag är på cd 11 och hoppas ändå jag ska få en överraskning med tidigare äl denna månaden, men än är de svaga. (Vilket är tur, för jag skulle säkert panika även för en tidig ägglossning innan dag 14 🙈).

Efter mycket om och men och tvekande beställde jag en Tempdrop igår, men den kan ta några veckor att komma hem. Men till nästa cykel hoppas jag den ska vara igång 🤗

Svar på tråden BIM juni 2025