• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-06-19 13:23:52 följande:
    Vågade till slut testa med digitalt. Det verkar vara något 🥹😲 så chockad om det faktiskt är vår tur nu men ropar inte hej än, får avvakta och se vad som händer under helgen!

Sambon åkte iväg till släkt för midsommarfirande igår så ses inte förens söndag. Vi pratade för några veckor sedan om att ?tänk om det skulle vara månaden din mens inte kommer och vi inte kan testa ihop?. Brukar alltid fira tillsammans också. Även om jag hade behövt hans stöd så känner jag inte att jag vill berätta det för honom över telefon, så kommer försöka vänta tills vi ses🙈 Det svåraste nu är midsommar och alkohol, har fått lite tips här ovan hur jag kan dölja att jag inte dricker😂 överväger att berätta för lillasyster så hon kanske kan hjälpa mig. Just denna månad berättade vi också för mina föräldrar att vi försökt drygt ett halvår så de har nog ögon öppna 
    Grattis grattis 🥰🥰🥰
  • elliibellii

Jag söker input från er proffs i tråden 😊

Hade sen ÄL, CD21, har haft lätt molvärk sen dess, det var 5 dagar sen nu. Sen har jag BIM 25/6?? Går det ens/kommer det hinna hända något på så kort tid? 

Kapsejsar min kropp nu för jag närmar mig året av försök? 🙈

• mothertotwo

Testen har bara blivit svagare och svagare för mig, och nu är dem helt blanka. Det har tyvärr inte tagit sig något här denna månad verkar det som. Inväntar min mens trots att tempen fortfarande är ganska hög. 🤔 

• Anonym (Hoppaspåtur)
    mothertotwo skrev 2025-06-19 15:49:01 följande:

Testen har bara blivit svagare och svagare för mig, och nu är dem helt blanka. Det har tyvärr inte tagit sig något här denna månad verkar det som. Inväntar min mens trots att tempen fortfarande är ganska hög. 🤔 

Ååå men nej vad synd  😞 beklagar 
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    elliibellii skrev 2025-06-19 15:01:59 följande:

Jag söker input från er proffs i tråden 😊

Hade sen ÄL, CD21, har haft lätt molvärk sen dess, det var 5 dagar sen nu. Sen har jag BIM 25/6?? Går det ens/kommer det hinna hända något på så kort tid? 

Kapsejsar min kropp nu för jag närmar mig året av försök? 🙈

Brukar din lutealfas vara 9 dagar?  
  • elliibellii
    Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-06-19 16:07:40 följande:
    Brukar din lutealfas vara 9 dagar?  
    Den brukar vara mellan 11-15
  • Anonym (Önskan97)
    mothertotwo skrev 2025-06-19 15:49:01 följande:

Råkade trycka tummen upp istället för tummen ner, beklagat 😔 hoppas det går bättre nästa månad! 
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-19 13:52:55 följande:
    Men grattis 😍❤️ Nu är det er tur 🥳 Visst är det en galen känsla? Helt plötsligt är man gravid 😄 Stort, stort grattis 🌸
    Tack snälla! ❤️ så himla galet!! Kommer nog tro det långt fram om det håller sig kvar🙈
  • Anonym (Önskan97)
    Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-06-19 14:23:51 följande:
    Grattis grattis 🥰🥰🥰
    Tack snälla 🥰vågar inte tro på det själv riktigt än 🙈
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    elliibellii skrev 2025-06-19 16:15:59 följande:

Lutealfasen är oftast lika lång +/- 1 dag. Däremot dagarna fram till ÄL kan variera. Men om du har minst 11 dagar så kan det absolut ta sig 🥰
  • elliibellii
    Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-06-19 17:26:01 följande:

Lutealfasen är oftast lika lång +/- 1 dag. Däremot dagarna fram till ÄL kan variera. Men om du har minst 11 dagar så kan det absolut ta sig 🥰
    Nja, kommer ÄL tidigare/senare och mens tidigare/senare så kan det ju variera lite mer än +/- 1 dag, det gör det för mig iaf 😊
    Men den har aldrig varit nere på 9 dagar, med så sen ÄL, så kände det var dags att skriva av sig/fråga de bästa  🥰
Svar på tråden BIM juni 2025