• Anonym (Arg)

Han kräver faderskapstest

Vi har varit tillsammans i många år och helt utan befog kräver han faderskapstest, alltså anklagar mig för otrohet, och jag är så arg och ledsen att jag överväger att göra slut. Barnet är beräknat i höst och han säger att han inte
    tänker ta på sig faderskapet utan test.

Någon som varit med om det här?

• Svar på tråden Han kräver faderskapstest
  • Tecum
    OlleSQ skrev 2025-05-11 15:42:17 följande:

Jag ifrågasatte att det här var ett planerat barn vilket du har struntat i att svara på och nu visar det sig att du har fler barn sen innan och jag gissar på att det inte är den här mannen som är far till de barnen, stämmer det?

Det framgår inte heller vilken grund maken har för sina misstankar.
  • Elina19
    Anonym (J) skrev 2025-05-11 15:47:56 följande:

Varför ens göra ett faderskapstest?  Jag förstår att du vill få upprättelse. Du kan ju lämna honom och sen uppge honom som fader. Sen får han lösa saken efteråt. 

Tycker det är ett rövhålsbeteende av mannen.

Rövhålsbeteende är det väl inte? Man kan väl förstå honom också att han vill vara 100%säker
  • Anonym (Smidaren)
    Anonym (Ulf) skrev 2025-05-11 07:04:54 följande:
    Du verkar vara en enkel prick att vara med. Jag tänker att din eventuella partner, men även TS, borde vara glada att slippa detta oproportionella känslosvammel. Det är lika bra att det tar slut direkt, eftersom förhållandet har föga förutsättningar att hålla i längden ändå med detta kantiga synsätt.

Det är ett agerande som är mer likt en hormonstinn tonåring än en myndig stabil vuxen person.
    Helt rätt

Det finns tyvärr en hel del kvinnor som tänker att
    "Får jag inte exakt som jag vill så skiter jag i allt, dumpar partnern och sätter fader okänd!!!"

Ingen som helst tanke på barnets rätt, framtida kostnader för att försörja barnet, påverkan på ev. syskon och övrig släkt. 
    Noll konsekvenstänkande, extrem känslostyrning och narcissist. Även vanligt hos tonåringar.
  • Anonym (Ulf)

Hur många barn har TS? Är nuvarande man även pappa till dessa?

• Anonym (Arg)
    OlleSQ skrev 2025-05-11 15:42:17 följande:

Jag ifrågasatte att det här var ett planerat barn vilket du har struntat i att svara på och nu visar det sig att du har fler barn sen innan och jag gissar på att det inte är den här mannen som är far till de barnen, stämmer det?

Vad har det med saken att göra? Barnet var lika planerat av oss båda.
  • Anonym (Arg)
    Tecum skrev 2025-05-11 15:48:41 följande:
    Det framgår inte heller vilken grund maken har för sina misstankar.
    Jag har sagt gång på gång att det inte finns någon.
  • Anonym (Arg)
    Elina19 skrev 2025-05-11 15:52:12 följande:
    Rövhålsbeteende är det väl inte? Man kan väl förstå honom också att han vill vara 100%säker
    Du tycker att det är fullt rimligt att anklaga sin partner för otrohet?
  • Elina19
    Anonym (Arg) skrev 2025-05-11 16:28:57 följande:
    Du tycker att det är fullt rimligt att anklaga sin partner för otrohet?
    Han vill bara vara helt säker. Tror inte han tycker det är roligt och han vill förmodligen inte komma med en anklagan. Ta det bara som han vill vara säker och inte som en anklagan
  • Anonym (Arg)
    Elina19 skrev 2025-05-11 16:43:36 följande:
    Han vill bara vara helt säker. Tror inte han tycker det är roligt och han vill förmodligen inte komma med en anklagan. Ta det bara som han vill vara säker och inte som en anklagan
    Det ÄR en anklagan, jag är inte jungfru Maria liksom.
  • Tow2Mater
    Anonym (Arg) skrev 2025-05-11 15:39:51 följande:
    Distraherad var jag inte och du tror inte jag känner igen mina egna barn efter att ha stirrat på dem i flera timmar?
    Kvinnors psyken ser ibland bara vad de vill se och ignorerar även tydliga tecken om det de inte vill se.
Svar på tråden Han kräver faderskapstest