Tow2Mater skrev 2025-05-10 13:18:14 följande:
Det visar mest att han nog har fog för ett test om din kärlek till honpom varit så bräcklig att det står och faller med önskan om ett test för att, precis som du, kunna få absolut vetskap och slippa fundera ens det minsta om det i framtiden. Hoppas han tar ett test privat sedan, så han slipper den stressen. Och hoppas era barn kommer njuta av att slussas mellan två olika hem i åratal pga detta där mammas känslor över ett test var viktigare än sina barns uppväxtförhållanden.
Det vanligaste är ju dock inte att göra ett faderskapstest utan de flesta litar på sin partner och det är som någon fler tagit upp en liten andel som blir felregistrerade...
När ens partner uppenbart inte har tillit utan behöver bevis så är det väl inte konstigt om man känner sig ifrågasatt...
Sen är det olika hur man känner eller tänker kring att bli "anklagad" för att ha varit otrogen.
För hur man än vrider på det så är det ju som ett krav på faderskapstest betyder, att man tänker att det
kan vara så...
Jag skulle personligen förstått det tidigt i förhållandet men inte 15 år in...
Jag frågade min man och han hade inte en tanke på att kräva det...han förstod inte syftet alls och kände att det skulle vara märkligt att fråga efter det...
"Det är ju som att jag skulle säga att du gjort något och då ska man nog ha på fötterna innan"
"Varför skulle jag vilja vara med någon som jag tror så om, ens bara lite?"
Jag kan som jag skrivit ändå förstå känslan att inte veta som män ställs inför men man måste ju då som väga in den faktiska risken att det är så mot vad det kan ställa till det i förhållandet...1.7%...inte jättemycket precis...och om man inte har någon annat att gå på utan faktiskt inte tror att partnen varit otrogen så låter det vanskligt i mina öron...
Man kan ju sen aldrig beställa hur den andre ska reagera...utan alltid vara beredd på både "best and worst case scenario". Om man ändå vill ha ett test få man helt enkelt bita i det sura äpplet och ta den reaktion som kommer...
Bäst är ju att tidigt i relationen prata om det...så blir det inga missförstånd när man sitter med en redan gravid partner....