• Anonym (Arg)

Han kräver faderskapstest

Vi har varit tillsammans i många år och helt utan befog kräver han faderskapstest, alltså anklagar mig för otrohet, och jag är så arg och ledsen att jag överväger att göra slut. Barnet är beräknat i höst och han säger att han inte
    tänker ta på sig faderskapet utan test.

Någon som varit med om det här?

• Svar på tråden Han kräver faderskapstest
  • Anonym (H)
    Spucks skrev 2025-05-10 19:47:25 följande:
    Jag håller det med det tyska talesättet: "Tillit är bra, kontroll är bättre."
    Men du får såklart göra hur du vill. Vill du inte vara ihop med någon som inte är 100% säkert att du är trogen, är det ditt fria val.
    Kontroll i en relation är inte något bra.
  • Anonym (H)

Tillit är en grundpelare i en relation.

• Tow2Mater
    Anonym (X) skrev 2025-05-10 23:01:01 följande:
    Du menar där PAPPANs känslor över ett test var viktigare än sina barns uppväxtförhållanden.

Det är inte hon som bett om test. Han säger att hon är otrogen genom att be om ett test på ett barn som inte ens är fött.
    Hade ungen kommit ut och sett ut som grannen är det kanske förståeligt, men inte medan den fortfarande ligger i magen. Då är det något fel i huvudet på mannen.
    Pappan tänker inte slita upp barnen och tvinga dem flänga vv, han vill bara ha ett test.
  • Hermis123

Hade min Sambo krävt faderskapsutredning av mig hade jag svarat ? du har rätt, du är inte pappan till barnet?
    och sen registrerat barnet som fader okänd och lämnat mannen.

• Anonym (Ulf)
    Hermis123 skrev 2025-05-11 06:50:21 följande:

Hade min Sambo krävt faderskapsutredning av mig hade jag svarat ? du har rätt, du är inte pappan till barnet?
    och sen registrerat barnet som fader okänd och lämnat mannen.

Du verkar vara en enkel prick att vara med. Jag tänker att din eventuella partner, men även TS, borde vara glada att slippa detta oproportionella känslosvammel. Det är lika bra att det tar slut direkt, eftersom förhållandet har föga förutsättningar att hålla i längden ändå med detta kantiga synsätt.

Det är ett agerande som är mer likt en hormonstinn tonåring än en myndig stabil vuxen person.
  • Anonym (DNA)

Jag tycker verkligen att det borde vara obligatoriskt med fastställande av faderskap på genetisk väg. FÖR BARNETS SKULL!!

Det är eller blir viktigt för många att veta vilken medicinsk historik man har.

Ett paradexempel har jag i min omgivning, som inte fick veta att hen var adopterad förrän mitt i livet. Adoptivmamman hade undanhållit den informationen (hon var en hemsk person och hade pappan under tummen).

Förutom chocken att inte bara vara adopterad utan dessutom ha flera helsyskon i Sverige, gick hens oro över att få tidig ALS som sin pappa helt upp i rök och hen insåg hur mycket oro det hade gett.

Och testar man alla utan undantag så kan vi kvinnor lägga ner att känna oss kränkta också.

• Goneril
    Fjäril kär skrev 2025-05-09 12:28:51 följande:

Hyfsat vanligt spelkort i dom relationer där partnern  sagt nej till barn och där graviditet blivit till trots preventivmedel  och där relationen kanske inte är så himla bra...

Så jag misstänker att det finns en story bakom hans hot om faderskap. 

Har du blivit gravid mot hans vilja? 
    Exakt så tror jag att det är, en story bakom. Mannen vill inte ha barn men kvinnan vill. Mannen har pliktskyldigast sagt ja men han är inte ivrig; det känns påtvingat. Om båda längtar efter barn skulle väl TS och mannen planerat tillsammans! De skulle ha glatt sig åt graviditeten! De skulle förmodligen ha en uppfattning om när befruktningen ägde rum och.de skulle gemensamt ha gått på Ultraljud. Mannen skulle ha varit lika ivrig som TS. Alltså, relationen kan inte ha varit den bästa och mannen var på väg bort; då vill han naturligtvis inte ha några barn. Han vill förmodligen inte ha några barn alls eftersom han vant sig vid den bekväma barnfria tillvaron. Faderskapstest ser han som en möjlighet att slingra sig ur18 års försörjning av ett barn han inte vill ha. Oavsett, TS, blir ensamstående mor nu. TS har inte varit tillräckligt lyhörd i relationen, det har ett pris.
  • Anonym (Arg)
    Goneril skrev 2025-05-11 10:05:58 följande:
    Exakt så tror jag att det är, en story bakom. Mannen vill inte ha barn men kvinnan vill. Mannen har pliktskyldigast sagt ja men han är inte ivrig; det känns påtvingat. Om båda längtar efter barn skulle väl TS och mannen planerat tillsammans! De skulle ha glatt sig åt graviditeten! De skulle förmodligen ha en uppfattning om när befruktningen ägde rum och.de skulle gemensamt ha gått på Ultraljud. Mannen skulle ha varit lika ivrig som TS. Alltså, relationen kan inte ha varit den bästa och mannen var på väg bort; då vill han naturligtvis inte ha några barn. Han vill förmodligen inte ha några barn alls eftersom han vant sig vid den bekväma barnfria tillvaron. Faderskapstest ser han som en möjlighet att slingra sig ur18 års försörjning av ett barn han inte vill ha. Oavsett, TS, blir ensamstående mor nu. TS har inte varit tillräckligt lyhörd i relationen, det har ett pris.
    Herregud vad du läser in, övervägt att bli författare?

Du är helt fel ute.
  • Hermis123
    Anonym (Ulf) skrev 2025-05-11 07:04:54 följande:
    Du verkar vara en enkel prick att vara med. Jag tänker att din eventuella partner, men även TS, borde vara glada att slippa detta oproportionella känslosvammel. Det är lika bra att det tar slut direkt, eftersom förhållandet har föga förutsättningar att hålla i längden ändå med detta kantiga synsätt.

Det är ett agerande som är mer likt en hormonstinn tonåring än en myndig stabil vuxen person.
    Tyck det!
    Men en man ska respektera mig och börjar han svamla om dna test visar han på att han inte vill vara pappa och därför kommer jag låta honom slippa både pappa rollen och mig!
  • Anonym (SL)
    Goneril skrev 2025-05-11 10:05:58 följande:
    Förlåt men det finns inget som tyder på detta utan detta är ENBART din (tveksamma) spekulationer.

Tråden visar väl snarare på att det finns ganska många som ser det som en självklarhet att kräva faderskapstest no matter what och att det inte har något med om barnet är önskat, planerat eller dylikt. 
Svar på tråden Han kräver faderskapstest