• Anonym (Arg)

Han kräver faderskapstest

Vi har varit tillsammans i många år och helt utan befog kräver han faderskapstest, alltså anklagar mig för otrohet, och jag är så arg och ledsen att jag överväger att göra slut. Barnet är beräknat i höst och han säger att han inte
    tänker ta på sig faderskapet utan test.

Någon som varit med om det här?

• Svar på tråden Han kräver faderskapstest
  • Anonym (Jvx)

Om han lämnar henne och hon inte vill ha honom tillbaka (om han nu har velat det?) så var det kanske lika bra för båda? 

Han är otrygg och hon med 

• Anonym (osmart)
    Anonym (Jvx) skrev 2025-05-23 14:26:54 följande:
    Nej men hon är ju sur. Hon verkar ju inte kunna tänka sig in i hans situation 

Finns ingen situation att tänka sig in i då han inte behöver vara orolig. Ett test kommer göras och han kommer veta säkert.
  • Anonym (H)
    Tow2Mater skrev 2025-05-22 18:02:24 följande:
    Då skulle det från TS håll vara 'han går bakom ryggen på mig'.
    Det är ju det han gör om han hade agerat så.
  • Anonym (Luktar gojja)

TS, jag har läst allt här och du beskriver tidigt i inläggen som er relation bra och detta kommer helt random. 
    Du blir sjukt defensiv på frågor om hur många barn och om det är olika pappor.
    Lika så på fråga om HUR du kan bli gravid om du inte varit otrogen, det är simpelt. Vad han anser vad otrohet är kanske du inte håller med om. 

En relation som ytligt verkar bra och att denna fråga från honom kommer i normala fall inte ut det blå. Han har hört sett något som fick han att fråga såklart. Så kan inte du vara ärlig med oss som skrivit här så blir det svårt för folk att guida dig. 

Att sticka som du gjorde är ju precis det du beskriver i början att du inte ville..

• Anonym (Arg)
    Anonym (Luktar gojja) skrev 2025-05-23 17:09:46 följande:

TS, jag har läst allt här och du beskriver tidigt i inläggen som er relation bra och detta kommer helt random. 
    Lika så på fråga om HUR du kan bli gravid om du inte varit otrogen, det är simpelt. Vad han anser vad otrohet är kanske du inte håller med om. 

En relation som ytligt verkar bra och att denna fråga från honom kommer i normala fall inte ut det blå. Han har hört sett något som fick han att fråga såklart. Så kan inte du vara ärlig med oss som skrivit här så blir det svårt för folk att guida dig. 

Att sticka som du gjorde är ju precis det du beskriver i början att du inte ville..

Om du läst tråden skulle du också ha sett att jag sagt att jag varit gift och fått barn i det äktenskapet. Jag är inte defensiv, det är bara helt irrelevant. Jag har haft sex med två personer i mitt liv, exmaken och pappan till barnet jag väntar.

Jag är ärlig.
  • Anonym (Arg)

Och det där med "sticka" fattar jag inte vad du menar.

• Anonym (H)
    Anonym (Luktar gojja) skrev 2025-05-23 17:09:46 följande:

Vad grundar du det här på.
  • Anonym (H)
    Anonym (Arg) skrev 2025-05-23 17:32:33 följande:
    Om du läst tråden skulle du också ha sett att jag sagt att jag varit gift och fått barn i det äktenskapet. Jag är inte defensiv, det är bara helt irrelevant. Jag har haft sex med två personer i mitt liv, exmaken och pappan till barnet jag väntar.

Jag är ärlig.
    Alla verkar inte läsa mer än bara trådstarten.
  • Anonym (Luktar gojja)
    Anonym (H) skrev 2025-05-23 17:39:34 följande:
    Vad grundar du det här på.
    Har läst alla kommentarer, med flera här frågar saker hon blir helt till sig. Och flyttar fokus på frågor osv. Typisk beteende från skyldiga personer.

Så du TS du menar på allvar att detta kom från ingenstans ? 

Du svarar säkert ja. Men som många vet här på FL så ljuger människor konstant. Jag tror du är en av dom tyvärr. 

Men du ber om råd också i ditt första inlägg, så mitt råd. Ställ upp och har du inget att förlora skratta åt han sen. Men du blir så väldans defensiv så ahh de blir nog inget med det.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Luktar gojja) skrev 2025-05-23 18:12:10 följande:
    Har läst alla kommentarer, med flera här frågar saker hon blir helt till sig. Och flyttar fokus på frågor osv. Typisk beteende från skyldiga personer.

Du svarar säkert ja. Men som många vet här på FL så ljuger människor konstant. Jag tror du är en av dom tyvärr. 

Men du ber om råd också i ditt första inlägg, så mitt råd. Ställ upp och har du inget att förlora skratta åt han sen. Men du blir så väldans defensiv så ahh de blir nog inget med det.
    Säker att du läst? För jag har sagt upprepade gånger att han får testa hur mycket han vill.
  • Anonym (Förstår er båda)

Det är din tolkning av det. 
    Min tolkning är att hon inte nekat honom att göra faderskapstest, men HUR han ställde kravet är och när och att det var utan förklaring. 

Anonym (Luktar gojja) skrev 2025-05-23 18:12:10 följande:

Är det konstigt att man inte vill lämna ut heeela sitt liv och svara på precis allt oavsett om det hör till saken eller inte?

Och vad är poängen med att ställa en fråga anonymt om man inte ens ska måla upp den rätta bilden. 

Du kan ju inte bara anta att TS ljuger  för att många hör på familjeliv ljuger. 

Och jag kan faktiskt förstå att TS lessnar på att hela tiden behöva svara på samma saker, framförallt när det är folk som inte faktiskt läst ordentligt. (Och nej, jag menar inte dig eftersom du säger att du läst alla. Men samtidigt, om vi ska gå på din linje så får jag anta att du ljuger om det ju )

• Anonym (osmart)
    Anonym (H) skrev 2025-05-23 14:38:24 följande:
    Det är ju det han gör om han hade agerat så.
    Ja det är väl samma sak som att tex snoka i mobiler, spionera på sin partner på olika sätt för att se om den är otrogen. Hålla inne med sina misstankar, låtsas som det regnar och se om den gör bort sig. Det kan du då också kalla för ett svek och gå bakom ryggen. Men det brukar flyga rätt bra ändå på det här forumet. Vet inte om du tycker så men om man gör det då är det lika OK att ta ett DNA-test på barnet i smyg.

TS, ville bara höra hur det är med dig 💞

Svar på tråden Han kräver faderskapstest