• Anonym (Arg)

Han kräver faderskapstest

Vi har varit tillsammans i många år och helt utan befog kräver han faderskapstest, alltså anklagar mig för otrohet, och jag är så arg och ledsen att jag överväger att göra slut. Barnet är beräknat i höst och han säger att han inte
    tänker ta på sig faderskapet utan test.

Någon som varit med om det här?

• Svar på tråden Han kräver faderskapstest
  • Tow2Mater
    Hermis123 skrev 2025-05-11 15:09:53 följande:

Vilka pappor pratar du om ? 

Majoriteten av männen skulle inte ifrågasätta sin fru/ sambo det  är bara några  få som dig och dina likasinnade.
    Många av männen skulle känna sig  kränkta av att såna som dig ifrågasätter lojaliteten hos deras fruar.
    Detta handlar inte om att pappor utan att få miserabla men tror att dom ska tvinga resterande befolkning till  överförmynderi som dom  inte har bett om bara för att deras ego och osäkerhet ska stärkas.

Alla pappor, som borde ha laglig rättighet att få fastställt till 100% att barnet är deras precis som mammorna, och det utan att stå under mammornas makt och nycker. Det borde gynna alla med ett obligatoriskt DNA test vid födsel, eftersom barn faktist KAN bli förväxlade även idag.

Detta förmynderi med alla betalda föräldradagar och subventionerad barnomsorg, skolplikt, etc borde tas bort om vi ska diskutera förmynderi i sammanhanget. Staten kommer alltid att vara överförmyndare i allas liv.
  • Hermis123
    Tow2Mater skrev 2025-05-11 15:20:48 följande:
    Alla pappor, som borde ha laglig rättighet att få fastställt till 100% att barnet är deras precis som mammorna, och det utan att stå under mammornas makt och nycker. Det borde gynna alla med ett obligatoriskt DNA test vid födsel, eftersom barn faktist KAN bli förväxlade även idag.

Detta förmynderi med alla betalda föräldradagar och subventionerad barnomsorg, skolplikt, etc borde tas bort om vi ska diskutera förmynderi i sammanhanget. Staten kommer alltid att vara överförmyndare i allas liv.
    Alla pappor har redan laglig rätt att göra dna test, men majoriteten vill inte. Du kan inte tvinga på dom något dom inte vill  bara för att du är osäker i din manlighet, det är ditt problem.
    Staten har inga planer på att genomföra obligatorisk dna test bara för att några få miserabla män ska må  bra. Detta förslag kommer inte att genomföras för ni är en liten liten minoritet som ifrågasätter kvinnor  och barnfamiljer. Förutom familjeliv är det ingen som tar er på allvar.
  • ClumsySmurf
    Tow2Mater skrev 2025-05-11 14:41:21 följande:
     Ytterligare en orsak att det borde vara obligatoriskt med fastställande av faderskap på genetisk väg FÖR BARNETS SKULL. De kränkta kvinnorna borde inte kunna styra allt enligt deras premisser och nycker. Först bestämma det blir inget test, och sedan om det tas upp ska hon bestämma att barnet ska tas ifrån pappan med allt vad det innebär för både pappa och barn. Ni borde faktist bötfällas.
    Det är väl ändå helt normalt att bli kränkt om man blir anklagad för att ha gjort något väldigt fult av sin partner, oavsett om man är skyldig eller inte?
    Jag tror ändå att innan du har lust att bevisa att barnet till the girl next door inte är ditt bör det finnas någon grund för anklagelsen, tvivlar på att någon känsla i magen på den som anklagar är tillräckligt.
  • Anonym (Arg)
    Tow2Mater skrev 2025-05-11 14:59:39 följande:
    Barn KAN faktist förväxlas, mitt inlägg om det verkar du helt ignorerat.
    Inget av mina andra barn har varit ifrån oss en enda minut på vare sig förlossningen eller bb, så hur skulle det kunna ha hänt?
  • Anonym (Arg)
    Tecum skrev 2025-05-11 15:00:38 följande:
    Men om han lyder dig och avstår, är allt frid och fröjd då? Han kommer att ha kvar sin misstanke och du är sur för att han inte litar på dig. Kan ni fortsätta i en sån relation? 
    Nej, han har redan förstört tilltron.
  • Elina19
    Anonym (Arg) skrev 2025-05-11 15:26:21 följande:
    Nej, han har redan förstört tilltron.
    Tycker du ska dumpa han om du har sådan känslor
  • Tow2Mater
    Anonym (Arg) skrev 2025-05-11 15:25:38 följande:
    Inget av mina andra barn har varit ifrån oss en enda minut på vare sig förlossningen eller bb, så hur skulle det kunna ha hänt?
    Du vet inte vad som hänt om du t ex sov. Eller var disstraherad av saker du inte minns idag.
  • Anonym (Arg)
    Tow2Mater skrev 2025-05-11 15:36:50 följande:
    Du vet inte vad som hänt om du t ex sov. Eller var disstraherad av saker du inte minns idag.
    Distraherad var jag inte och du tror inte jag känner igen mina egna barn efter att ha stirrat på dem i flera timmar?
  • OlleSQ
    Anonym (Arg) skrev 2025-05-11 15:25:38 följande:

Jag ifrågasatte att det här var ett planerat barn vilket du har struntat i att svara på och nu visar det sig att du har fler barn sen innan och jag gissar på att det inte är den här mannen som är far till de barnen, stämmer det?

• Anonym (J)
    Anonym (Arg) skrev 2025-05-10 07:30:47 följande:
    Testet nekar jag inte till, men ja jag kommer lämna honom efter det här. Tror han så om mig finns det inget kvar för mig.

Varför ens göra ett faderskapstest?  Jag förstår att du vill få upprättelse. Du kan ju lämna honom och sen uppge honom som fader. Sen får han lösa saken efteråt. 

Tycker det är ett rövhålsbeteende av mannen.

Svar på tråden Han kräver faderskapstest