• Anonym (Arg)

Han kräver faderskapstest

Vi har varit tillsammans i många år och helt utan befog kräver han faderskapstest, alltså anklagar mig för otrohet, och jag är så arg och ledsen att jag överväger att göra slut. Barnet är beräknat i höst och han säger att han inte
    tänker ta på sig faderskapet utan test.

Någon som varit med om det här?

• Svar på tråden Han kräver faderskapstest
  • Tecum
    Anonym (Arg) skrev 2025-05-11 16:27:48 följande:
    Jag har sagt gång på gång att det inte finns någon.
    Ja det har du sagt, men varför skulle han då vara osäker? Det måste ju ha hänt något som får honom att riskera relationen, även om DU anser att det inte finns något skäl.
  • Anonym (H)
    Tecum skrev 2025-05-11 18:22:34 följande:
    Ja det har du sagt, men varför skulle han då vara osäker? Det måste ju ha hänt något som får honom att riskera relationen, även om DU anser att det inte finns något skäl.
    Varför förutsätter du det?
  • Anonym (Arg)
    Jag har inte gjort något för att ge honom skäl till osäkerhet.
  • Goneril
    Detta håller jag med om, helt och hållet. Paret planerar ett barn, de är rörande eniga. Plötsligt vaknar mannen upp och funderar:"Ett faderskapstest vore inte så dumt, hon är ju inte riktigt pålitlig och varför ska jag betala för ett barn som inte är mitt?" Detta hände en måndagmorgon, under helgen hade paret varit på en fest och då hade TS flirtat hej vilt med allt av mankön. Så tror jag att det var, men jag kan ju ha fel förstås.
  • Anonym (Förstår er båda)

Nu har jag inte läst alla olika kommentarer men ville ändå dela min åsikt. 

Jag tycker faktiskt att det alltid borde göra faderskapstest. För allas skull. 

Jag är säker på att din lilla inte tror att du varit otrogen, men om du ser dig om i världen så är det ju ganska vanligt att tjejer lurar killa, eller att det visar sig år senaste att de inte är pappa till barnet, eller att de fått betala underhåll i år till ett barn som inte är deras osv. 
    Det finns säker många oxå som tror att de vet vem pappan är men inte helt 100, eller att de inte vågade berätta om snedsteget på firmafesten, eller kvällen man blev så full att man inte minns, men oj, jo kanske.

Och i detta tillkommer alla barn som inte vet vilka deras pappor är och kanske aldrig får veta. Och ett förakt av pappan mot barnet för något inte någon av dem vetat osv

Så jag förstår verkligen att killar vill veta 100% säkert att de faktiskt är barnets pappa. 

Men jag förstår att du känner dig som du gör oxå. Detta kanske han kunnat säga tidigare att han velat göra om ni skaffar barn eller något. 

Det kan säkert vara att han pratat med någon kompis som berättat om någon egen erfarenhet eller kanske någon kompis erfarenhet som lett till detta. Eller bara att någon sagt men e du 100 på att det är ditt.

Bästa hade nog varit att fråga honom varifrån detta kommer. Att du kan förstå om han vill det, och att du gärna gör det för att han ska känna sig trygg, men att du undrar varför detta kommit nu. 

• Tecum
    Anonym (H) skrev 2025-05-11 18:26:07 följande:
    Varför förutsätter du det?
    Men varför vill han då ha testet? Det är ju logiskt att han hört, sett eller känt något som gjort honom osäker.
    Och varför har TS inte frågat honom om det?
  • Anonym (Arg)
    Tecum skrev 2025-05-11 18:42:08 följande:
    Men varför vill han då ha testet? Det är ju logiskt att han hört, sett eller känt något som gjort honom osäker.
    Och varför har TS inte frågat honom om det?
    Jag har frågat, han har inga vettiga svar.
  • Anonym (A)

Menar du att obefogad svartsjuka inte finns? Eller kontrollerarande män?
  • Anonym (Förstår er båda)

Det kan ju vara att det inte alls handlar om osäkerhet eller svartsjuka heller, utan att han vill ha det för att inte bli lurad som tyvärr allt för många blir. 

• Anonym (Uv)
    Anonym (Ulf) skrev 2025-05-10 12:28:57 följande:
    Större risk om man har en lösaktig kvinna dock.
    Väljer man att skaffa barn med en lösaktig kvinna så tar man en risk. Likaså om man väljer att skaffa barn med en lösaktig man. 

Valet är fritt! Man måste inte skaffa barn eller gifta sig. Man är inte heller påtvingad en lösaktig partner. 
Svar på tråden Han kräver faderskapstest