• Anonym (Arg)

Han kräver faderskapstest

Vi har varit tillsammans i många år och helt utan befog kräver han faderskapstest, alltså anklagar mig för otrohet, och jag är så arg och ledsen att jag överväger att göra slut. Barnet är beräknat i höst och han säger att han inte
    tänker ta på sig faderskapet utan test.

Någon som varit med om det här?

• Svar på tråden Han kräver faderskapstest
  • Anonym (Elle)
    Tow2Mater skrev 2025-05-11 14:41:21 följande:
     Ytterligare en orsak att det borde vara obligatoriskt med fastställande av faderskap på genetisk väg FÖR BARNETS SKULL. De kränkta kvinnorna borde inte kunna styra allt enligt deras premisser och nycker. Först bestämma det blir inget test, och sedan om det tas upp ska hon bestämma att barnet ska tas ifrån pappan med allt vad det innebär för både pappa och barn. Ni borde faktist bötfällas.
    Är barnet faderns biologiskabarn kan han inte nekas rätt till umgänge. Det ingår i föräldrars rätt så länge förälden inte har skadat barnet. 
  • Anonym (Uv)

Är TS gift har han ju inte heller något val att "ta på sig faderskapet" eller inte utan barnet presumeras vara hans. Med de rättigheter och skyldigheter som kommer därmed. 

• Anonym (Elle)
    OlleSQ skrev 2025-05-11 17:49:51 följande:

Uppriktigt sagt så framstår det inte som att det var planerat och att du har tidigare barn som uppenbarligen inte är med den här mannen samt ditt oförsonliga resonerande gör dig inte trovärdig.

Anonym (Arg) skrev 2025-05-11 16:48:40 följande:
    Det ÄR en anklagan, jag är inte jungfru Maria liksom.

Du missar helt hur det kan uppfattas som...

Jaja, jag hoppas att du nånstans ser ditt barns bästa i det här och inte är så ego irl som du framstår som här.

Befinner vi oss i 1800-talet?

När blev en kvinna inte trovärdig bara för att hon före det nuvarande förhållandet har haft ett förhållande med en annan man (och fick barn då)?

De flesta svenska kvinnor har haft exempelvis åtmimstone ett förhållande med någon man, före de träffade nuvarande partner. Sedan fick inte alla barn, men det har inte med saken att.göra.

Nu börjar diskussionen bli bizaarr.
  • EpicF
    Anonym (Uv) skrev 2025-05-11 19:45:05 följande:

Är TS gift har han ju inte heller något val att "ta på sig faderskapet" eller inte utan barnet presumeras vara hans. Med de rättigheter och skyldigheter som kommer därmed. 

Man kan dock vägra skriva under faderskapet.

Men det gör singen faderskapsutredning när paret är gifta just pga att man presumeras att barnet är mannens. 
  • Anonym (Smidaren)
    Anonym (Elle) skrev 2025-05-11 19:51:33 följande:
    Befinner vi oss i 1800-talet?

När blev en kvinna inte trovärdig bara för att hon före det nuvarande förhållandet har haft ett förhållande med en annan man (och fick barn då)?

De flesta svenska kvinnor har haft exempelvis åtmimstone ett förhållande med någon man, före de träffade nuvarande partner. Sedan fick inte alla barn, men det har inte med saken att.göra.

Nu börjar diskussionen bli bizaarr.

Jag förstår att du är kränkt, vi befinner ju oss i 2000-talet och då skall ju en kvinna automatiskt anses trovärdig och ha rätt bara för att hon är kvinna ,oavsett allt annat.

Existerar ens mäns rättigheter och barns bästa nuförtiden? Usch, jag är Såååå kränkt

• Tecum
    Anonym (A) skrev 2025-05-11 18:52:55 följande:
    Tecum skrev 2025-05-11 18:22:34 följande:
    Ja det har du sagt, men varför skulle han då vara osäker? Det måste ju ha hänt något som får honom att riskera relationen, även om DU anser att det inte finns något skäl.

Menar du att obefogad svartsjuka inte finns? Eller kontrollerarande män?
    Visst finns det, inbillningssjuka också, eller  att bli påverkad av en "kompis". Men om det var svartsjuka skulle han säga det, obefogad eller ej. TS har inte nämnt något om kontrollbehov så det är knappast orsaken.
  • Anonym (Låt)

Låt honom kolla upp om det är hans barn då.Problemet löst.

• Anonym (Ulf)
    Anonym (Låt) skrev 2025-05-11 20:46:32 följande:

Låt honom kolla upp om det är hans barn då.Problemet löst.

TS blir kränkt och avslutar relationen då.
  • Anonym (Elle)
    Anonym (Smidaren) skrev 2025-05-11 20:11:20 följande:

Jag förstår att du är kränkt, vi befinner ju oss i 2000-talet och då skall ju en kvinna automatiskt anses trovärdig och ha rätt bara för att hon är kvinna ,oavsett allt annat.

Existerar ens mäns rättigheter och barns bästa nuförtiden? Usch, jag är Såååå kränkt

TS har inte vägrat att göra ett faderskapstest.

Men om hennes partner insisterar på att ett test ska göras, så är hon inte så sugen på att vara tillsammans med honom längre.

Hon har väl rätt att bryta upp när hon vill! Hon är för höge farao inte livegen och bunden till honom för livet, om hon ogillar honom.

Inget barn mår bra av att den ena föräldern inte vill vara tillsammans med den andra föräldern, det känns även om de inte säger något. I de fallen är det bättre att föräldrarna separerar.

Om det inte är så att paret i många år har försökt få barns på många olika sätt och det nu plötsligt har fungerat (sådant kan ju få en person att undra om orsaken), så är det något knas med killen. Han har ångrat att de planerat att skaffa barn, har vänstrat under graviditeten eller bestämt sig för att lämna TS. 

Då är det ju faktiskt han som är orsaken till problemen.
  • Anonym (Jvx)

Men om du hade varit kille hade väl du också velat veta? Eller? Det borde alltid vara ett krav! 

ocj ja jag är själv tjej 

Svar på tråden Han kräver faderskapstest