• Anonym (Arg)

Han kräver faderskapstest

Vi har varit tillsammans i många år och helt utan befog kräver han faderskapstest, alltså anklagar mig för otrohet, och jag är så arg och ledsen att jag överväger att göra slut. Barnet är beräknat i höst och han säger att han inte
    tänker ta på sig faderskapet utan test.

Någon som varit med om det här?

• Svar på tråden Han kräver faderskapstest
  • Anonym (J)
    Elina19 skrev 2025-05-11 15:52:12 följande:
    Rövhålsbeteende är det väl inte? Man kan väl förstå honom också att han vill vara 100%säker
    Jo, det är ett rövhålsbeteende att kränka sin partner på det sättet.
  • Elina19
    Anonym (Arg) skrev 2025-05-11 16:48:40 följande:
    Det ÄR en anklagan, jag är inte jungfru Maria liksom.
    Klart du inte är! Men av någon anledning så är han osäker kanske bara på sig själv egentligen. Tycker inte man behöver ta så personligt över det utan han kanske mer blir fundersam om du inte vill ge honom det svaret. 
  • Mentat

TS hade sluppit känna sig anklagad om DNA-test mot förmodad fader hade varit en standard undersökning. Samtidigt hade alla fäder kunnat vara 100% säkra på att det verkligen är deras barn.

Det borde absolut införas så snart sådana tester är tillräckligt billiga, jag förutsätter att kostnaden sjunker med tiden

• Elina19
    Anonym (J) skrev 2025-05-11 16:55:25 följande:
    Jo, det är ett rövhålsbeteende att kränka sin partner på det sättet.

Det kanske finns osäker som gör att han är osäker? Han kanske har trott att han inte kan bli pappa mm. Men det finns ju också andra orsaker. 

Men sen är det värsta att det faktiskt är han som är otrogen och kanske hoppas att ts har vart otrogen också för att lindra sitt egna svineri. Men det är bara en spekulation och då ska ts bara sparka ut honom med huvudet före

• Anonym (Arg)
    Elina19 skrev 2025-05-11 17:02:08 följande:
    Klart du inte är! Men av någon anledning så är han osäker kanske bara på sig själv egentligen. Tycker inte man behöver ta så personligt över det utan han kanske mer blir fundersam om du inte vill ge honom det svaret. 
    Osäker på sig själv? Hur kan man INTE ta det personligt när innebörden betyder att jag måste ha legat med någon annan? Som jag sagt, han är fri att testa på korsan och tvärsan om han vill, men det är han som förstört familjen med det här.
  • Anonym (Ulf)
    Hur många barn/pappor har du? Du verkar undvika denna fråga? Kan du tänka ut något skäl till att din partner vill ha detta på papper?

Min gissning är att vi skulle få en annan vinkel på detta om vi fick hans bild av situationen. 
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Ulf) skrev 2025-05-11 17:39:56 följande:
    Hur många barn/pappor har du? Du verkar undvika denna fråga? Kan du tänka ut något skäl till att din partner vill ha detta på papper?

Min gissning är att vi skulle få en annan vinkel på detta om vi fick hans bild av situationen. 
    För att det är helt irrelevant. Nej det finns inga skäl till att han ska tro något sånt.
  • Elina19
    Anonym (Arg) skrev 2025-05-11 17:09:40 följande:
    Osäker på sig själv? Hur kan man INTE ta det personligt när innebörden betyder att jag måste ha legat med någon annan? Som jag sagt, han är fri att testa på korsan och tvärsan om han vill, men det är han som förstört familjen med det här.
    Men har du ställt han mot väggen? Har du frågat om han själv hade velat få den misstanken? Kan han förstå dina känslor i det här?

Du säger att familjen är förstörd nu. Du menar att det kommer ta slut mellan er?
  • OlleSQ
    Anonym (Arg) skrev 2025-05-11 16:27:17 följande:
    Vad har det med saken att göra? Barnet var lika planerat av oss båda.

Uppriktigt sagt så framstår det inte som att det var planerat och att du har tidigare barn som uppenbarligen inte är med den här mannen samt ditt oförsonliga resonerande gör dig inte trovärdig.

Du missar helt hur det kan uppfattas som...

Jaja, jag hoppas att du nånstans ser ditt barns bästa i det här och inte är så ego irl som du framstår som här.

• Anonym (Arg)
    OlleSQ skrev 2025-05-11 17:49:51 följande:

Uppriktigt sagt så framstår det inte som att det var planerat och att du har tidigare barn som uppenbarligen inte är med den här mannen samt ditt oförsonliga resonerande gör dig inte trovärdig.

Du missar helt hur det kan uppfattas som...

Jaja, jag hoppas att du nånstans ser ditt barns bästa i det här och inte är så ego irl som du framstår som här.

Vad i hela världen spelar det för roll om jag har barn med någon annan innan? Jag har sagt att barnet var lika mycket planerat av oss båda.
Svar på tråden Han kräver faderskapstest