• Anonym (Arg)

Han kräver faderskapstest

Vi har varit tillsammans i många år och helt utan befog kräver han faderskapstest, alltså anklagar mig för otrohet, och jag är så arg och ledsen att jag överväger att göra slut. Barnet är beräknat i höst och han säger att han inte
    tänker ta på sig faderskapet utan test.

Någon som varit med om det här?

• Svar på tråden Han kräver faderskapstest
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Rolf) skrev 2025-05-19 19:00:35 följande:
    Gott. Låt egot gå före barnets rättigheter.....
    Det borde vara tvingande med faderskapstester när barnen är födda.

Vad pratar du om? 

1. Det är inte "ett sårat ego" det gäller när man anklagar sin partner för otrohet.
    2. På vilket sätt låter jag något gå före barnets rättigheter? Det är han som inte vill vara närvarande tills testet är gjort och jag har inga skyldigheter att ta tillbaka honom efteråt.

• EpicF
    Anonym (Arg) skrev 2025-05-19 17:45:28 följande:
    Jag fick värkar av all stress, de lyckades stanna av det, men jag måste hålla mig stilla för att inte riskera något. Han har flyttat ut och säger att han inte kommer ha något med barnet att göra tills han ser svart på vitt att det är hans.
    För barnets skull borde ni iallafall göra ett faderskapstest. Inte för att bevisa något för honom utan för att ska finnas där för sitt barn. 
  • EpicF
    Anonym (Arg) skrev 2025-05-19 18:21:12 följande:
    Nej ingenting, vet inte alls vad som hänt. Nej han kommer inte vara närvarande och jag kommer inte låta honom komma tillbaka när han inser att barnet är hans heller.
    Då gör du umgängessabotage och det ser inte bra ut för dig. 

Barnet har rätt till sin pappa, oavsett vad du tycker om honom. 

Sedan du inte vill ha med honom att göra är helt ok. Men hindra inte ditt barn från sin pappa. 
  • EpicF
    Anonym (Rolf) skrev 2025-05-19 18:38:47 följande:
    Då måste du ha väldigt ung när du blev mamma första gången om barnet är nästan 30 idag om du fick den andra ungen ett kort tag sedan.... Vad menar du med att ni delade vårdnaden och höll sams? Det gör ni väl fortfarande? Unge nr kan ju inte vara så gammal? Mycket märklig historia.........
    Hon kan varit 15 vid första och är då 4
  • EpicF
    Anonym (Rolf) skrev 2025-05-19 18:38:47 följande:
    Då måste du ha väldigt ung när du blev mamma första gången om barnet är nästan 30 idag om du fick den andra ungen ett kort tag sedan.... Vad menar du med att ni delade vårdnaden och höll sams? Det gör ni väl fortfarande? Unge nr kan ju inte vara så gammal? Mycket märklig historia.........
    Hon kan varit 15 vid första och är då 45 idag. Och kan ha fått andra ungen när hon var runt 35.
  • Anonym (Elle)

Fler kvinnor har skrivit om sina relationer i den här tråden. Därav förvirringen. 

En del hypotetiska historier som killar diktar upp här i tråden är jättekonstiga. Man undrar ju i vilka kretsar som de umgås.

Jag tror att det här på FL finns grupper för kvinnor som väntar barn vid ungefär samma tid.

• Anonym (A)
    EpicF skrev 2025-05-19 19:19:41 följande:

Sedan du inte vill ha med honom att göra är helt ok. Men hindra inte ditt barn från sin pappa. 
    Var skriver TS att han inte ska få träffa barnet?
  • Anonym (Dkfk)
    EpicF skrev 2025-05-19 19:19:41 följande:

Fast det skrev hon ju inte. Han har flyttat ut och är inte välkommen att flytta in igen. Umgänge går alldeles utmärkt att ordna, men hon vill inte bo tillsammans med pappan till barnet 
  • EpicF
    Anonym (Dkfk) skrev 2025-05-19 19:29:59 följande:
    Fast det skrev hon ju inte. Han har flyttat ut och är inte välkommen att flytta in igen. Umgänge går alldeles utmärkt att ordna, men hon vill inte bo tillsammans med pappan till barnet 
    Nej, att de inte bor tillsammans är helt ok. Men ts kan inte neka sitt barn umgänge med pappan. 
  • Anonym (A)
    EpicF skrev 2025-05-19 19:35:23 följande:
    Nej, att de inte bor tillsammans är helt ok. Men ts kan inte neka sitt barn umgänge med pappan. 
    Var skrev hon att hon skulle neka honom umgänge?
Svar på tråden Han kräver faderskapstest