• Anonym (Arg)

Han kräver faderskapstest

Vi har varit tillsammans i många år och helt utan befog kräver han faderskapstest, alltså anklagar mig för otrohet, och jag är så arg och ledsen att jag överväger att göra slut. Barnet är beräknat i höst och han säger att han inte
    tänker ta på sig faderskapet utan test.

Någon som varit med om det här?

• Svar på tråden Han kräver faderskapstest
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Smidaren) skrev 2025-05-19 18:13:43 följande:

Det som är riktiga Red Flags är ju alla de kvinnor som desperat inte vill acceptera faderskapstest. Varför är det så viktigt att det inte görs?

Ni kvinnor som vägrar, varför inser ni att det finns mängder av kvinnor, vissa trogna, vissa otrogna, vissa normalt trogna men kanske desperata att bli gravida och passar på att bli påsatta för att öka chanserna att få barn.

Har ni en bild av att alla kvinnor är änglar och att otrohet inte existerar bland kvinnor? Det är bara män som är dumma som påstår att kvinnor kan vara otrogna?

Jag vill helt enkelt inte vara med någon som anklagar mig för otrohet.
  • Anonym (Arg)
    Xenia skrev 2025-05-19 18:12:35 följande:
    Ja, antingen tror han av någon orsak att du varit otrogen. Har du verkligen inte märkt av några sådana misstankar förr?

Eller så har han en sådan kvinnosyn, att alla kvinnor är otrogna bara de får chansen. Det är s a s inte riktat personligen mot dig utan mot alla kvinnor.

Så han kommer inte att stödja dig under graviditet och förlossning? Fråga är om du vill ha något med honom att göra när barnet väl är fött.
    Nej ingenting, vet inte alls vad som hänt. Nej han kommer inte vara närvarande och jag kommer inte låta honom komma tillbaka när han inser att barnet är hans heller.
  • Anonym (J)
    Anonym (Arg) skrev 2025-05-19 17:45:28 följande:
    Jag fick värkar av all stress, de lyckades stanna av det, men jag måste hålla mig stilla för att inte riskera något. Han har flyttat ut och säger att han inte kommer ha något med barnet att göra tills han ser svart på vitt att det är hans.
    Usch så sorgligt. Ta hand om dig. Mannen kan lösa sina farhågor själv. Om du tar ett test åt honom så lyckas han med kontrollen. Han är ju manipulativ då det är ett ganska aggressivt beteende att flytta ut.
  • Tecum
    Jag fick värkar av all stress, de lyckades stanna av det, men jag måste hålla mig stilla för att inte riskera något. Han har flyttat ut och säger att han inte kommer ha något med barnet att göra tills han ser svart på vitt att det är hans.
    Tråkigt att höra och väldigt drastiskt av honom när du dessutom mår dåligt. Har han verkligen inte kunnat säga några orsaker till sin misstanke?
  • Anonym (Elle)
    Så bra att han har flyttat ut! Så att du kan få lite lugn och ro!

Jag tror att du ska vara lite försiktig med att läsa inläggen i den här tråden också. Det finns några ganska aggressiva som skriver. Onödigt att du ska behöva bli mer upprörd! 

Fadern är jättekonstig. Om han inte har haft den minsta anledning att bli misstänksam gällade faderskapet, så får du nog konstatera att han är en svår person överhuvudtaget. Skulle kunna vara jobbig att leva med i längden.

Men jobbigt för dig att vara ensam i graviditeten. Hoppas att du kan hitta en grupp mef andra blivande mammor som väntar barn just nu, så att du kan få lite stöd i din situation nu. Och att du har väninnor att tala med! 
  • Anonym (Rolf)
    Anonym (Lisa) skrev 2025-05-09 12:37:28 följande:
    Han kräver faderskapstest

Ja två gånger i två olika relationer....  min dåvarande sambo ville inte ha barn och jag åt piller . Blev gravid ändå och han trodde stenhårt på att jag varit otrogen.  Självklart var det hans men relationen tog slut . Han har heller aldrig varit pappa till vårt barn. Och dag är barnet nästan 30..

Jag träffade ett kort tag en upptagen man (han sa inget om det) och jag blev gravid rätt snabbt då jag dessutom var utan skydd . Jag vägrade abort och då anklagas jag för att vara lössläppt hora etc och ligger med alla och detta var givetvis inte hans barn osv...  jodå.. test visade att det var hans och han fick vackert krypa till korset och skriva under pappret och förklara för sin fru... Vi delade vårdnaden och lyckades som föräldrar hålla sams. 

Då måste du ha väldigt ung när du blev mamma första gången om barnet är nästan 30 idag om du fick den andra ungen ett kort tag sedan.... Vad menar du med att ni delade vårdnaden och höll sams? Det gör ni väl fortfarande? Unge nr kan ju inte vara så gammal? Mycket märklig historia.........
  • Anonym (Rolf)
    Anonym (Rolf) skrev 2025-05-19 18:38:47 följande:
    Då måste du ha väldigt ung när du blev mamma första gången om barnet är nästan 30 idag om du fick den andra ungen ett kort tag sedan.... Vad menar du med att ni delade vårdnaden och höll sams? Det gör ni väl fortfarande? Unge nr kan ju inte vara så gammal? Mycket märklig historia.........
    Unge nr 2 ska det givetvis stå
  • Anonym (Smidaren)
    Anonym (Rolf) skrev 2025-05-19 18:38:47 följande:
    Javisst, men jag kan upplysa om att vissa kvinnor jobbar hårt för att bli gravida. 
    Män bör inse att det kan gå till t.ex så här:

Före ägglossningen tar hon emot sin mans säd. Sen åker han på affärsresa (kvinnan antar att maken sätter på Lisa på kontoret). Kvinnan bjuder in grannen på ett glas vin och eftersom Maken nog är otrogen med Lisa finns det ju absolut ingen anledning att kasta bort ägglossningen. Dagen efter råkar mannens bror hälsa på, och han är ju ganska lik maken, perfekt att ta hans säd också.

Nästa månad variation på ovanstående.  

Klart att ett utkrävt faderskapstest blir en katastrof.

• Anonym (Rolf)
    Anonym (Arg) skrev 2025-05-19 18:21:12 följande:
    Nej ingenting, vet inte alls vad som hänt. Nej han kommer inte vara närvarande och jag kommer inte låta honom komma tillbaka när han inser att barnet är hans heller.
    Gott. Låt egot gå före barnets rättigheter.....
    Det borde vara tvingande med faderskapstester när barnen är födda.
  • Anonym (Rolf)
    Anonym (Smidaren) skrev 2025-05-19 18:49:37 följande:
    Javisst, men jag kan upplysa om att vissa kvinnor jobbar hårt för att bli gravida. 
    Män bör inse att det kan gå till t.ex så här:

Före ägglossningen tar hon emot sin mans säd. Sen åker han på affärsresa (kvinnan antar att maken sätter på Lisa på kontoret). Kvinnan bjuder in grannen på ett glas vin och eftersom Maken nog är otrogen med Lisa finns det ju absolut ingen anledning att kasta bort ägglossningen. Dagen efter råkar mannens bror hälsa på, och han är ju ganska lik maken, perfekt att ta hans säd också.

Nästa månad variation på ovanstående.  

Klart att ett utkrävt faderskapstest blir en katastrof.

Svarade du rätt inlägg nu? Du pratar ju om något helt annat.
Svar på tråden Han kräver faderskapstest