• Anonym (B)

BF februari 2026 🌷

Hittade ingen tråd för oss som väntar februaribebis. Här kan vi följas åt 🌼

Hur går det för er? Hur mår ni? 

• Svar på tråden BF februari 2026 🌷
  • Anonym (Lamaja)
    puddingpastej skrev 2025-06-17 20:08:44 följande:
    Har lagt till dig nu!🥰
    🤔🤔 får ingen notisom att jag blivit tillagd 🤔 vad heter gruppen?
  • Anonym (A-Ö)
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-06-17 20:17:17 följande:

Jag har lyckats äta bröd från samma påse jag hittade mögel i efteråt 😫 Bäst före är imorgon och när jag skulle stänga påsen var det mögelprickar på skalken. 

Blir inte klok när jag googlar, står bara att man inte ska äta mögligt bröd och att det kan innehålla gifter. 

Vet att det inte är så mycket att göra något åt nu, utan bara hoppas på det bästa. Önskar bara jag såg det innan jag åt det 😫

Har du känt av något? Men om det inte var mögel på biten du åt så bör det nog inte vara något problem🙏🏽💕

• Anonym (Enlitentillminsann)
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-06-17 20:17:17 följande:

Jag har lyckats äta bröd från samma påse jag hittade mögel i efteråt 😫 Bäst före är imorgon och när jag skulle stänga påsen var det mögelprickar på skalken. 

Blir inte klok när jag googlar, står bara att man inte ska äta mögligt bröd och att det kan innehålla gifter. 

Vet att det inte är så mycket att göra något åt nu, utan bara hoppas på det bästa. Önskar bara jag såg det innan jag åt det 😫

Vet inte exakt vilken vecka du är i men tidigt i graviditeten, fram tills moderkakan tagit över så får ?bebis? näring från gulkroppen och inte från moderkakan Så det är mest troligt inte någon fara alls. Visst, man ska självklart inte sitta och trycka i sig mögliga mackor med vilje för det är ju inte bra för någon. Men av misstag sådär en gång är absolut ingen fara. 🥰 Men som sagt. Änsålänge passerar inte maten moderkakan då den inte är helt utvecklad. 

• Anonym (Ardnane)
    Anonym (Enlitentillminsann) skrev 2025-06-18 07:27:17 följande:

Vet inte exakt vilken vecka du är i men tidigt i graviditeten, fram tills moderkakan tagit över så får ?bebis? näring från gulkroppen och inte från moderkakan Så det är mest troligt inte någon fara alls. Visst, man ska självklart inte sitta och trycka i sig mögliga mackor med vilje för det är ju inte bra för någon. Men av misstag sådär en gång är absolut ingen fara. 🥰 Men som sagt. Änsålänge passerar inte maten moderkakan då den inte är helt utvecklad. 

5+0 idag. hittade inte riktigt så mycket om det men är lite rädd att det ska påverka utvecklingen av moderkakan och kunde inte heller hitta info om att det får näring från gulkroppen tidigt utan att gulkroppen står för progesteronproduktionen till dess att moderkakan kan ta över. 

Jag ska göra mitt bästa att försöka tänka realistiskt. Rekommendationen borde vara enbart nybakat bröd till gravida om det var en hög risk. Tack för lugnande ord ❤️

Anonym (A-Ö) skrev 2025-06-18 06:59:36 följande:

Har du känt av något? Men om det inte var mögel på biten du åt så bör det nog inte vara något problem🙏🏽💕

Har inte känt något. Men det jag kunde läsa var att mögel kan ta sig långt in i bröd utan att synas. Men samtidigt försöker jag tänka att rekommendationen borde vara att enbart äta nybakat bröd som gravid om det var väldigt hög risk, just eftersom det inte behöver synas. Men kan lova att jag kommer frysa brödet nyköpt från och med nu. Riktigt otäckt att läsa om mykotoxiner som är det gift som riskeras att bildas vid mögel. 

Vet inte när jag kommer kunna andas ut, för kan inte heller läsa mig exakt hur det riskerar att påverka. 

Jag önskar så att det kommer gå bra 🙏 Hatar denna biten av att vara gravid och ha den här oron. 

Tack för lugnande ord❤️

• Zelda21

Hej! Är i v 6+6 idag. Har haft mycket illamående och spända bröst senaste veckan. Tar Crinone dagligen pga lågt progesteron. Fick igår morse en brunaktig flytning/flagor som kom ut med flytningen/resterna efter criononen. Känner mig orolig .. 
    Alla andra symtom är kvar. 
    har någon annan haft någon liten blödning eller blodblandad flytning? kan ni dela med er om hur det gått för er?  

• Anonym (Babs)

Är det någon som kan rekommendera en bra gravid-app där man kan se vilken vecka man är i och lite info om fostrets utveckling? Har Flo men tycker inte att den är så bra.

• Anonym (Doris)
    Anonym (Babs) skrev 2025-06-18 12:44:46 följande:

Är det någon som kan rekommendera en bra gravid-app där man kan se vilken vecka man är i och lite info om fostrets utveckling? Har Flo men tycker inte att den är så bra.

Jag har också Flo men finns det en bättre så gärna. Den funkade iaf bra nu innan för att ha koll på äl och dagarna. 
    Liberos sida är utförligt när det gäller vad som händer vecka för vecka tycker jag.
  • Lulemelon
    Anonym (Doris) skrev 2025-06-18 14:44:03 följande:
    Jag har också Flo men finns det en bättre så gärna. Den funkade iaf bra nu innan för att ha koll på äl och dagarna. 
    Liberos sida är utförligt när det gäller vad som händer vecka för vecka tycker jag.

Jag använder appen OneMillionBabies. Jag tycker den är fantastiskt bra och välutvecklad! Det är en svensk app utvecklad av svenska läkare och barnmorskor. I appen kan du läsa om dig själv och fostrets utveckling, vecka för vecka. Jag har delat en ?spegel? av appen så att min man kan se exakt samma innehåll som jag. 

I appen kan du söka på vilka läkemedel och mat du kan äta eller ska undvika, samt få info för att ta välgrundade beslut. Finns jättemycket viktig information att ta del av. 

• Anonym (Enlitentill)

Rekommenderar preglife. Tycker jag är jättebra 🙂
  • puddingpastej

Jag tycker mest om one million babies! Men jag är lite knäpp och har flera stycken, så tycker också om baby journey och preglife!

Har f ö lagt till alla ni som skickat pm i facebookgruppen. Ser ni inte inbjudan, kolla skräpposten också :)
Svar på tråden BF februari 2026 🌷