• Anonym (B)

BF februari 2026 🌷

Hittade ingen tråd för oss som väntar februaribebis. Här kan vi följas åt 🌼

Hur går det för er? Hur mår ni? 

• Svar på tråden BF februari 2026 🌷
  • Anonym (A-Ö)
    Bf lista 🌱

1/2 Anonym (Babs)
    15/2 MrsHoppas
    15/2 Valentines 
    18/2 Enlitentill 
    18/2 Ardnane
    20/2 puddingpastej
    22/2 A-Ö
    22/2 Lamaja
    24/2 ungmo98
    16/2 Lulemelon
  • Anonym (Enlitentillminsann)
    puddingpastej skrev 2025-06-16 19:56:01 följande:

Ansluter mig här! :)

Plussade igår och är i 4+2, BF 20 februari!

Jag och min sambo har ett barn sen tidigare, född i oktober -22. Han blev till på första försöket, men denna tog nästan ett år pga polyp i livmodern som ?stökar till det?, visade det sig. Hade planerat operation för att ta bort den nu på onsdag, så det var verkligen oväntat att plussa nu! Är så så glad men det känns fortfarande lite overkligt. 

Hehe, jag har en dotter som är född i slutet på september 22. Men var med i en oktoberbebis 22 grupp då! 😍
  • Anonym (Enlitentill)
    ungmo98 skrev 2025-06-16 20:43:54 följande:

Lägger till mig i listan!! :) 

Har börjat fundera på hur jag ska komma undan hela sommaren utan alkohol? är ingen stordrickare, men tar nästan alltid ett glas bubbel med vänner. Även om jag ska köra bil, så svårt att slippa undan för det?
    Har ni några tips? 

1/2 Anonym (Babs)
    15/2 MrsHoppas
    15/2 Valentines 
    18/2 Enlitentill 
    24/2 ungmo98

Hmm detta kanske är svårt med bubbel. Men om du har en egen flaska kvar av det du brukar dricka. Sköljer ur den byter innehållet till alkoholfritt i samma färg.
    Eller att du håller på med en utmaning och ska typ vara nykter i 75 dagar lr något sådant, du kan ju lägga till lite andra saker som du kan tänka dig att avstå kanske godis mm.. just när ni träffas iaf 😅
    Det är det enda jag kan komma på 😂❤️
  • Anonym (Lamaja)
    puddingpastej skrev 2025-06-16 21:06:13 följande:

Tack!!

lägger till mig i listan:

1/2 Anonym (Babs)
    15/2 MrsHoppas
    15/2 Valentines 
    18/2 Enlitentill 
    20/2 puddingpastej
    22/2 Lamaja
    24/2 ungmo98
    Förresten, det är ingen som funderat på att skapa en facebookgrupp för medlemmarna i tråden? Vi gjorde det med förra barnet och det är supermysigt🥰
    Jag är gärna med i en facebook grupp 🤩 den kan ju vara dold så outar man inte graviditeten i misstag 😊
  • Bexkex

Lägger till mig i bf- listan 🥰 hade gärna varit med i anonym fb-grupp! 🙌🏻

1/2 Anonym (Babs)
    7/2 Bexkex
    15/2 MrsHoppas
    15/2 Valentines 
    18/2 Enlitentill 
    18/2 Ardnane
    20/2 puddingpastej
    22/2 A-Ö
    22/2 Lamaja
    24/2 ungmo98
    16/2 Lulemelon

🤰

• Bexkex
    Lulemelon skrev 2025-06-16 22:34:06 följande:

Lägger till mig här också! Är idag på 4+6 och de enda symptom jag har är lätt motvärk som vandrar runt och kommer och går, och idag började brösten ömma lite.

Hur mår ni andra? {#emotions_dlg.flower}

Bf lista 🌱

1/2 Anonym (Babs)
    15/2 MrsHoppas
    15/2 Valentines 
    18/2 Enlitentill 
    18/2 Ardnane
    20/2 puddingpastej
    22/2 Lamaja
    24/2 ungmo98
    16/2 Lulemelon

Är precis i början av v. 7 😊 varit lite lätt illamående från och till den senaste veckan, mest efter jag ätit mat. Annars mår jag ganska bra nu! 😅 fattar ju att det kommer bli tuffare längre in, så försöker njuta så gott jag kan. Sist jag var gravid, kom illamåendet igång på riktigt runt v.10, så försöker förbereda mig mentalt på det. Är det någon som har varit gravid innan som har några bra tips mot illamående?? 😬🙏🏻
  • Anonym (Doris)
    Bexkex skrev 2025-06-17 13:54:17 följande:
     Är precis i början av v. 7 😊 varit lite lätt illamående från och till den senaste veckan, mest efter jag ätit mat. Annars mår jag ganska bra nu! 😅 fattar ju att det kommer bli tuffare längre in, så försöker njuta så gott jag kan. Sist jag var gravid, kom illamåendet igång på riktigt runt v.10, så försöker förbereda mig mentalt på det. Är det någon som har varit gravid innan som har några bra tips mot illamående?? 😬🙏🏻
    Kul! 
    Vi har samma bf ☺️ 
    Mitt illamående börjar också krypa sig på. Känt i två dagar när jag vaknat och inte tar tag i frukost direkt att det börjar svaja. Sen på jobbet när jag börjar bli hungrig. Svårt när jag jobbar i butik och inte vill berätta nåt än och har svårt att smita ifrån och äta regelbundet. 

Min syster och även bm kunde rekommendera Xonvea mot illamående. Jag fick det utskrivet igår så jag har hemma när det drar igång på riktigt. Mådde väldigt dåligt när jag väntade min dotter förut. Då fanns inga tabletter så ska bli intressant att testa nu. 
  • puddingpastej
    Anonym (Enlitentillminsann) skrev 2025-06-17 06:36:05 följande:
    Hehe, jag har en dotter som är född i slutet på september 22. Men var med i en oktoberbebis 22 grupp då! 😍
    Nämen, kul!! Var i landet bor ni?🤗

jag har startat en facebookgrupp nu! Helt hemlig och dold, går ej att se medlemmar eller ens att söka på :) Om ni pm:ar er mejladress (som är kopplad till ert fb-konto)  till mig kan jag lägga till er i gruppen med den! 👶🏼
  • puddingpastej
    Anonym (Lamaja) skrev 2025-06-17 11:25:25 följande:
    Jag är gärna med i en facebook grupp 🤩 den kan ju vara dold så outar man inte graviditeten i misstag 😊
    Har lagt till dig nu!🥰
  • Anonym (Ardnane)

Jag har lyckats äta bröd från samma påse jag hittade mögel i efteråt 😫 Bäst före är imorgon och när jag skulle stänga påsen var det mögelprickar på skalken. 

Blir inte klok när jag googlar, står bara att man inte ska äta mögligt bröd och att det kan innehålla gifter. 

Vet att det inte är så mycket att göra något åt nu, utan bara hoppas på det bästa. Önskar bara jag såg det innan jag åt det 😫

Svar på tråden BF februari 2026 🌷