• Anonym (B)

BF februari 2026 🌷

Hittade ingen tråd för oss som väntar februaribebis. Här kan vi följas åt 🌼

Hur går det för er? Hur mår ni? 

• Svar på tråden BF februari 2026 🌷
  • Bexkex
    Anonym (Doris) skrev 2025-06-17 18:18:03 följande:
    Kul! 
    Vi har samma bf ☺️ 
    Mitt illamående börjar också krypa sig på. Känt i två dagar när jag vaknat och inte tar tag i frukost direkt att det börjar svaja. Sen på jobbet när jag börjar bli hungrig. Svårt när jag jobbar i butik och inte vill berätta nåt än och har svårt att smita ifrån och äta regelbundet. 

Min syster och även bm kunde rekommendera Xonvea mot illamående. Jag fick det utskrivet igår så jag har hemma när det drar igång på riktigt. Mådde väldigt dåligt när jag väntade min dotter förut. Då fanns inga tabletter så ska bli intressant att testa nu. 
    Va roligt! 😊 

Tack för tipset angående illamåendet, om allt går bra har jag mitt första fysiska bm-möte den 17/7, 😊🙏🏻 får se hur det ligger till med illamåendet då. Kanske kan kontakta bm innan om det skulle eskalera? 
  • Bexkex
    Anonym (Babs) skrev 2025-06-18 12:44:46 följande:

Är det någon som kan rekommendera en bra gravid-app där man kan se vilken vecka man är i och lite info om fostrets utveckling? Har Flo men tycker inte att den är så bra.

Jag har Babyjourney och Preglife, de är typ samma 😅 
  • Anonym (Doris)
    Bexkex skrev 2025-06-18 17:03:39 följande:
    Va roligt! 😊 

Tack för tipset angående illamåendet, om allt går bra har jag mitt första fysiska bm-möte den 17/7, 😊🙏🏻 får se hur det ligger till med illamåendet då. Kanske kan kontakta bm innan om det skulle eskalera? 
    Vi var in och träffade bm förra veckan, dom ville göra en träff direkt, ta blodprov för att fastställa min blodgrupp och vi skickade remiss för kub. Jag fick lite papper med hem att fylla i till nästa möte. Nästa träff är v.29 och då riktigt inskrivning samtidigt. 
    Jag fick bokning på kub v.31 igår med posten. 

Jag ringde själv till mödravården i måndags när jag började ana illamående och fick utskrivet under dagen så du borde kunna ringa tänker jag. ☺️
  • MrsHoppas

Idag är jag glad!! Har varit så nervös och ta ett digitalt test med veckoindikator och inte vetat när jag ska ta det för att få 3+.. Men jag tog ett idag på vecka 5+3 och fick der! 😁 vilket får mig att slappna av lite. 
    När man inte ha några symtom blir man så nojig hela tiden att det ska ha stannat av eller nåt..

Hur går det för er andra som är i vecka 6? ❤️

• Anonym (A-Ö)
    Anonym (Babs) skrev 2025-06-18 12:44:46 följande:

Är det någon som kan rekommendera en bra gravid-app där man kan se vilken vecka man är i och lite info om fostrets utveckling? Har Flo men tycker inte att den är så bra.

Jag använder baby Journey men Preglife finns också. Båda beskriver Din resa vecka för vecka, barnets, men även din partners. De har båda kurser, information och verktyg, samt rabatter på produkter. 
  • Anonym (Enlitentill)
    MrsHoppas skrev 2025-06-19 07:18:12 följande:

Idag är jag glad!! Har varit så nervös och ta ett digitalt test med veckoindikator och inte vetat när jag ska ta det för att få 3+.. Men jag tog ett idag på vecka 5+3 och fick der! 😁 vilket får mig att slappna av lite. 
    När man inte ha några symtom blir man så nojig hela tiden att det ska ha stannat av eller nåt..

Hur går det för er andra som är i vecka 6? ❤️

Å kul 😍 är verkligen en milstolpe när man får 3+ 🥳
    Jag fick fortfarande 2-3 idag 🥲 men är på 5+0 så det är väl inte så ovanligt... Men man blir ändå nojig 😅
  • MrsHoppas
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-06-19 10:15:18 följande:
    Jag fick fortfarande 2-3 idag 🥲 men är på 5+0 så det är väl inte så ovanligt... Men man blir ändå nojig 😅
    Ja verkligen 🤩 
    Ååh men den ändras nog snart! Ska du testa igen om några dagar? 
  • Anonym (Doris)

Jag borde vara i 6+6 eller nåt liknande (ivf) så jag fattar inte hur man räknar riktigt. 
    Jag körde på för hårt på jobbet igår och var sopslut på kvällen. Hade en brännande känsla i diafragman när jag rörde magen och andades. Kändes inget nu när jag vaknade och ska försöka ta det lugnare på jobbet idag. Jobbar i mataffär och det är midsommar så det är svårt... Annars illamående när jag inte ätit på några timmar och tröttare än vanligt. Väldigt ont i brösten. 😅😅

Ul på onsdag 🤩

• Anonym (Enlitentill)
    MrsHoppas skrev 2025-06-19 10:30:16 följande:
    Ja verkligen 🤩 
    Ååh men den ändras nog snart! Ska du testa igen om några dagar? 
    Jag hade inte tänkt testa idag men har tänkt att vänta några dagar hela tiden, men det slutar med att jag testar i princip varje dag istället 🙈 så antar att jag testar igen imorgon 😅😅 ska försöka vänta tills lördag 😜😂
  • Anonym (Bee)
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-06-19 10:15:18 följande:
    Jag har också fortfarande 2-3 vilket nojjar mig. Borde slagit över nu till 3+. Får testa igen om några dagar men 5+3 för mig nu så bör verkligen slå över inom någon dag annars är det nog något fel. 
Svar på tråden BF februari 2026 🌷