• Anonym (B)

BF februari 2026 🌷

Hittade ingen tråd för oss som väntar februaribebis. Här kan vi följas åt 🌼

Hur går det för er? Hur mår ni? 

• Svar på tråden BF februari 2026 🌷
  • KaprifolSol
    Anonym (Doris) skrev 2025-06-19 11:01:15 följande:

Jag borde vara i 6+6 eller nåt liknande (ivf) så jag fattar inte hur man räknar riktigt. 
    Jag körde på för hårt på jobbet igår och var sopslut på kvällen. Hade en brännande känsla i diafragman när jag rörde magen och andades. Kändes inget nu när jag vaknade och ska försöka ta det lugnare på jobbet idag. Jobbar i mataffär och det är midsommar så det är svårt... Annars illamående när jag inte ätit på några timmar och tröttare än vanligt. Väldigt ont i brösten. 😅😅

Ul på onsdag 🤩

Hoppas du inte behövt köra lika hårt på jobbet och mår bättre! 

Spännande med UL snart. Jag får vänta ett par veckor till pga är bortrest. 

• Anonym (Enlitentill)
    Anonym (Bee) skrev 2025-06-20 18:23:38 följande:
    Jag har också fortfarande 2-3 vilket nojjar mig. Borde slagit över nu till 3+. Får testa igen om några dagar men 5+3 för mig nu så bör verkligen slå över inom någon dag annars är det nog något fel. 
    Jag testade 2-3 igår igen 5+1 då. Nu har jag slut på digitala test (som tur är kanske) 😅 så får vänta tills mån lr tisdag med att testa. Om det inte slagit över då, då känns det verkligen som något är galet iaf ???? hoppas det byter till 3+ för dig snart 🙏❤️
  • Anonym (Ardnane)

Ni som använder veckotesten, de är ingen absolut vetenska och har läst om de som aldrig får 3+ för att hookeffecten påverkar dem också. 
    Det kan vara värt att veta att de testen inte får säljas överallt i bland annat USA. 

Hursom önskar jag att ni får era 3+ för nervernas skull 🙏🥰

• Anonym (Natalie)

Jag plussade i veckan och har också BF i februari 2026 enligt appen 🥳 Enligt min beräkning så är jag dock enbart i v 4 nu skulle jag tro, har bara tagit testa tidigt två gånger som var positiva, och en clearblue digital som visade gravid 2-3 (dock på efterniddagsurin) så vi får väl se om någon vecka igen 😊

• puddingpastej
    Anonym (Doris) skrev 2025-06-19 11:01:15 följande:

Jag borde vara i 6+6 eller nåt liknande (ivf) så jag fattar inte hur man räknar riktigt. 
    Jag körde på för hårt på jobbet igår och var sopslut på kvällen. Hade en brännande känsla i diafragman när jag rörde magen och andades. Kändes inget nu när jag vaknade och ska försöka ta det lugnare på jobbet idag. Jobbar i mataffär och det är midsommar så det är svårt... Annars illamående när jag inte ätit på några timmar och tröttare än vanligt. Väldigt ont i brösten. 😅😅

Ul på onsdag 🤩

Men åh så spännande med tidigt ultraljud!!😍
  • puddingpastej
    Anonym (Natalie) skrev 2025-06-21 11:14:04 följande:

Jag plussade i veckan och har också BF i februari 2026 enligt appen 🥳 Enligt min beräkning så är jag dock enbart i v 4 nu skulle jag tro, har bara tagit testa tidigt två gånger som var positiva, och en clearblue digital som visade gravid 2-3 (dock på efterniddagsurin) så vi får väl se om någon vecka igen 😊

Grattis!🥰
  • Anonym (Becca)

Plussade idag, är i v 5 (4+6) enligt olika appar. Lite illamående och spänd/svullen över nedre delen av magen. Detta låter nog helt sjukt, men jag längtar efter mer illamående och kräkningar.. jag har 3 barn (22, 15 och 11 år) där jag mådde rent ut sagt skit fram till v 12-13, men jag har även 2 MA I bagaget där jag bara känt lite illamående så vill gärna ha mer illamående och framförallt kräkningar för att lugna mina nerver. Vid mitt senaste MA så rekommenderade läkaren tidigt ul så hoppas på att få det, ska ringa imorgon bitti. Är snart 42 år...

• Anonym (Doris)
    Anonym (Becca) skrev 2025-06-22 12:01:03 följande:

Plussade idag, är i v 5 (4+6) enligt olika appar. Lite illamående och spänd/svullen över nedre delen av magen. Detta låter nog helt sjukt, men jag längtar efter mer illamående och kräkningar.. jag har 3 barn (22, 15 och 11 år) där jag mådde rent ut sagt skit fram till v 12-13, men jag har även 2 MA I bagaget där jag bara känt lite illamående så vill gärna ha mer illamående och framförallt kräkningar för att lugna mina nerver. Vid mitt senaste MA så rekommenderade läkaren tidigt ul så hoppas på att få det, ska ringa imorgon bitti. Är snart 42 år...

Spännande, grattis! 
    Själv är jag 43 och har två halvt vuxna barn ☺️
    Blev du naturligt gravid denna gång? 

Jag ska på tidigt ul på onsdag.
  • Anonym (Becca)
    Anonym (Doris) skrev 2025-06-22 17:30:07 följande:
    Spännande, grattis! 
    Själv är jag 43 och har två halvt vuxna barn ☺️
    Blev du naturligt gravid denna gång? 

Jag ska på tidigt ul på onsdag.
    Tack detsamma  {#emotions_dlg.flower}

Ja, det är på naturlig väg Glad
    Lycka till på onsdag Solig
  • Janbo
    Bunny s skrev 2025-06-08 08:54:11 följande:
    Janbo skrev 2025-06-07 21:25:17 följande:

Hej!
    Plussade för någon vecka sedan, har BF 6/2. Har en ganska nybliven 1-åring här hemma och känner mig helt ärligt lite skraj nu 😬😂
    Vi bestämde oss för syskon men hade kanske inte räknat med att det skulle gå på första försöket.. (även om allt kan hända). Det kommer i så fall skilja typ 21 månader mellan dem.

Hur gamla är ni? Jag är 36 😊

Hej!
    Grattis! 
    Jag är 36 men blir 38 i sommar. 
    Vard roligt att det gick så fort för dig! Jag fick en chock. Slutade med ppiller och 15 dagar senare så tog det sig visst 😍 trodde det skulle ta tiiiid.

Jag förstår dina känsla av att vara skraj gällande åldersskillnaden. 
    Jag har 2 äldre söner på 10 och 12 och det är 18 månader mellan dem. 

Jag kan säga som så att det var intensivt, det går inte att säga något annat. Men inte så att jag någonsin kände att jag ångrade hur vi gjorde. Jag vet inte hur många ggr jag tänkt och känt tacksamhet över att vi skaffade dem så tätt och att det blev just två pojkar.
    De har haft och har såå stort utbyte av varandra sen tidig ålder och det är så fantastiskt. 
    Jag tror det kommer att gå superbra för er! 
    Mitt absolut bästa tips och life saver, det var bärsjalen.  Lillebror var också en mer krävande bebis och ville bäras mycket. Jag blev liksom van med att vara stor med en klump hängandes på mig men då kunde jag laga mat och hjälpa storebror upp och ner på sakerna i lekparken osv.

Tack för ditt betryggande svar 😄 Vi (eller jag i alla fall) är förberedda mentalt på att det kommer att vara intensivt. Jag har burit dottern en hel del så har redan ett lass av sjalar och selar 😅 Dottern är dock galet intensiv och självständig så jag hoppas bara att vi räcker till? 

Nu borde jag vara i 7+3 typ. BM för blodprov och samtal på tisdag, inskrivning 24/7 och KUB 28/7 😊 Hur går det för dig?

Svar på tråden BF februari 2026 🌷