• Anonym (B)

BF februari 2026 🌷

Hittade ingen tråd för oss som väntar februaribebis. Här kan vi följas åt 🌼

Hur går det för er? Hur mår ni? 

• Svar på tråden BF februari 2026 🌷
  • Anonym (Ardnane)
    MrsHoppas skrev 2025-06-26 10:36:54 följande:

Då vi blev gravida via IVF ska vi göra ett tidigt ultraljud vecka 7+4.

Vi tänkte berätta för våra familjer om graviditeten när jag är i typ vecka 11-12 då vi är på semester tillsammans med familjen då så det är bra läge. 

Jag funderar då på att kanske boka ett privat ultraljud precis innan vi åker, vilket är typ vecka 9+4 för att lugna mina nerver. Är det en bra idé tror ni? Kommer man kunna se utveckling från det tidiga ultraljudet? Glad

Jag tror man kommer kunna se utvecklingen! Vi gjorde v8 & 10 förra graviditeten och det gick från en liten klump till en minibebis. Så tror man ser skillnad från v 7 till 9 också 🥰 
  • Anonym (Enlitentillminsann)

Hej! Hur mår ni? :) 
    Är det fler som vill haka på i facebookgruppen? Det är roligt att följas åt men jag tycker att det blir lite opersonligt härinne. Alla gör ju såklart som de vill, men det hade varit kul om vi blev fler 🥰

• Papierflieger
    Anonym (Enlitentillminsann) skrev 2025-06-26 18:18:34 följande:

Är det fler som vill haka på i facebookgruppen? Det är roligt att följas åt men jag tycker att det blir lite opersonligt härinne. Alla gör ju såklart som de vill, men det hade varit kul om vi blev fler 🥰

Jag är gärna med :) hur går jag till väga?
  • Summerstriker

Jag är gärna med! 

har skickat dig ett meddelande ☺️

• Summerstriker
    Summerstriker skrev 2025-06-26 19:58:46 följande:

Jag är gärna med! 

har skickat dig ett meddelande ☺️

Eller inte till dig, utan hon man skulle skriva till, går inte att skicka meddelanden till dig här då man är oinloggad verkar de som 🤔 

men jag är iallafall gärna med 😁
  • MrsHoppas

Om man går med i gruppen, är det helt säkert att ingen av ens FB vänner ser att man går med i den? :O är så rädd att råka avslöja något haha
  • Anonym (Enlitentillminsann)
    MrsHoppas skrev 2025-06-27 12:09:19 följande:
    Om man går med i gruppen, är det helt säkert att ingen av ens FB vänner ser att man går med i den? :O är så rädd att råka avslöja något haha

Ja, det är helt säkert! Ingen kan vaken se eller hitta gruppen om man inte blir inbjuden. :) 

• JeanB

Jag tror jag eventuellt kommer få missfall, har haft ett uteblivet missfall tidigare och har noll förtroende för mig kropp, men jag går gärna med tills vidare. Känner att jag behöver stödet.

• Anonym (Ardnane)
    JeanB skrev 2025-06-28 16:31:54 följande:

Jag tror jag eventuellt kommer få missfall, har haft ett uteblivet missfall tidigare och har noll förtroende för mig kropp, men jag går gärna med tills vidare. Känner att jag behöver stödet.

Vi hade också ett ma innan vårt första barn, förstår oron! Jag känner den nu också fast vi haft en graviditet som gått bra efter den.

Men med största sannolikhet var det inte din kropp som förrådde dig utan att fostret aldrig hade kunnat utvecklas till ett friskt barn. Kroppen ville istället behålla längre än vad som var nödvändigt! Försök tänka att chansen är större att det går bra än att det inte gör det! Det är inga ökade risker för missfall för att man haft det innan 🙏❤️

Svar på tråden BF februari 2026 🌷