• Anonym (Grymt_besviken)

Var finns de bra männen?

Efter att ha hängt på datingappar i några år nu och träffat män som jag verkligen trott det kunde bli något med, måste jag säga att jag bara blir besviken. Jag har blivit lurad om att de vill något seriöst, men sen har det visat sig att man bara dugt som sällskap för en kväll eller bara för sex en natt. 

När man fått deras nummer och sedan ringt har de ursäktat sig med olika saker för varför de inte kan eller vill träffas igen, eller bara sagt att jag var inte den de ville inleda något med.

Mina barn är utflugna sedan några år tillbaks och jag borde ju därför vara perfekt för män som inte vill att barn ska vara inblandade. Jag försöker hålla mig snygg och fräsch och ser vad andra, bland annat mina arbetskollegor, bra ut för min ålder (är 47). 

Jag blir däremot frekvent kontaktad av män som knappast matchar mig utseendemässigt eller som jag inte på något sätt finner attraktiva eller tilldragande personlighetsmässigt. För andra kvinnor verkar det vara så mycket lättare. De flesta av mina arbetskollegor lever med män som för dem är perfekta, snälla, omtänksamma och har personliga drag som tilltalar kvinnor.

Någon mer som upplever samma?

• Svar på tråden Var finns de bra männen?
  • molly50
    Anonym (m) skrev 2025-06-24 15:17:37 följande:
    Ja även det är ett spel, oavsett vilka motiv man har till att lura och manipulera personen. Jag pratar om att låtsas som man inte vill ha sex trots att man faktiskt vill det. Alltså man luras. I syfte att testa personen. Det ÄR manipulation oavsett vilka skäl man har till att spela det spelet.
    Jag håller inte med. Har man från början varit ärlig med att man söker något seriöst så vet den man dejtar vad h*n ger sig in på. Och då är det inte manipulation att inte ställa upp på att ha sex på en gång.
  • Anonym (Hubert)
    molly50 skrev 2025-06-24 15:28:59 följande:
    Jag håller inte med. Har man från början varit ärlig med att man söker något seriöst så vet den man dejtar vad h*n ger sig in på. Och då är det inte manipulation att inte ställa upp på att ha sex på en gång.
    Kvinnor testar män. Tror du något annat så är du naiv.
  • molly50
    Anonym (Hubert) skrev 2025-06-24 15:31:03 följande:
    Och män lurar kvinnor. Tror du något annat så är du kanske också naiv.
  • Anonym (T)
    Anonym (Hubert) skrev 2025-06-24 15:31:03 följande:
    Och män lurar kvinnor att de är intresserade bara för att få ligga. Så vad är skillnaden?
  • Anonym (Hubert)
    molly50 skrev 2025-06-24 15:36:16 följande:
    Och män lurar kvinnor. Tror du något annat så är du kanske också naiv.

Jag tror inget annat. Man är sin egen entreprenör och dom flesta har vinning av att framstå i god dager för att nå sina mål.

Dock är det farligt att bluffa med saker man inte klarar av att backa upp i längden, då blir man synad och dissad för det istället.

• myrmarkernasofrälse

Som svar på frågeställningen, så är det att de finns där det finns de som anser att där finns bra män. Mer än så är kan vara lite klurigt att svara eftersom ordet bra saknar definierad innebörd i sammanhanget.

Ett par frågor också, vad innebär seriös i sammanhanget? Vad eller vem är en 10:a för något eller någon? Hur är en 10:a och varför?

• Anonym (m)
    molly50 skrev 2025-06-24 15:28:59 följande:
    Jag har inte påstått något om något ställa upp sex, jag pratar som sagt om att låtsas och luras. Ska du diskutera med mig så får du diskutera samma sak.
  • Anonym (m)
    Anonym (T) skrev 2025-06-24 15:38:49 följande:
    Och män lurar kvinnor att de är intresserade bara för att få ligga. Så vad är skillnaden?
    Vem har påstått att det är skillnad? Det är väl alltid att luras oavsett vad man luras om.
  • molly50
    Anonym (Hubert) skrev 2025-06-24 15:46:15 följande:

Jag tror inget annat. Man är sin egen entreprenör och dom flesta har vinning av att framstå i god dager för att nå sina mål.

Dock är det farligt att bluffa med saker man inte klarar av att backa upp i längden, då blir man synad och dissad för det istället.

Ja,men är man läskunnig så borde man se om kvinnan har skrivit i sin profil vad hon söker. Om hon söker seriöst och inte något casual sex.
    Söker hon något seriöst så är det väl bara att söka vidare.
    Att försöka lura någon som är tydlig med att hon söker något seriöst,bara för att få ligga, är bara fult.
  • molly50
    Anonym (m) skrev 2025-06-24 16:53:10 följande:
    Jag har inte påstått något om något ställa upp sex, jag pratar som sagt om att låtsas och luras. Ska du diskutera med mig så får du diskutera samma sak.
    Jag tror att vi diskuterar samma sak. Jag menar att om man är ute efter något seriöst så ska man kanske inte låta sig luras och ha sex på första dejten. Då märker man ganska snabbt vad den man dejtar är ute efter.
Svar på tråden Var finns de bra männen?