• Anonym (Grymt_besviken)

Var finns de bra männen?

Efter att ha hängt på datingappar i några år nu och träffat män som jag verkligen trott det kunde bli något med, måste jag säga att jag bara blir besviken. Jag har blivit lurad om att de vill något seriöst, men sen har det visat sig att man bara dugt som sällskap för en kväll eller bara för sex en natt. 

När man fått deras nummer och sedan ringt har de ursäktat sig med olika saker för varför de inte kan eller vill träffas igen, eller bara sagt att jag var inte den de ville inleda något med.

Mina barn är utflugna sedan några år tillbaks och jag borde ju därför vara perfekt för män som inte vill att barn ska vara inblandade. Jag försöker hålla mig snygg och fräsch och ser vad andra, bland annat mina arbetskollegor, bra ut för min ålder (är 47). 

Jag blir däremot frekvent kontaktad av män som knappast matchar mig utseendemässigt eller som jag inte på något sätt finner attraktiva eller tilldragande personlighetsmässigt. För andra kvinnor verkar det vara så mycket lättare. De flesta av mina arbetskollegor lever med män som för dem är perfekta, snälla, omtänksamma och har personliga drag som tilltalar kvinnor.

Någon mer som upplever samma?

• Svar på tråden Var finns de bra männen?
  • Anonym (m)
    molly50 skrev 2025-06-24 19:02:05 följande:
    Jag tror att vi diskuterar samma sak. Jag menar att om man är ute efter något seriöst så ska man kanske inte låta sig luras och ha sex på första dejten. Då märker man ganska snabbt vad den man dejtar är ute efter.
    Ska du citera mig och diskutera vad jag skriver så gör just det. Jag pratade inte specifikt om första dejten utan överhuvudtaget, första dejten, andre, tredje, tionde dejten, oavsett när, luras man om att man inte vill något trots att man faktiskt vill, i syfte att testa personen så ÄR det att spela spel och manipulera personen. Oavsett vad man hade för anledning att spela det spelet.
  • molly50
    Anonym (m) skrev 2025-06-24 19:10:01 följande:
    Ska du citera mig och diskutera vad jag skriver så gör just det. Jag pratade inte specifikt om första dejten utan överhuvudtaget, första dejten, andre, tredje, tionde dejten, oavsett när, luras man om att man inte vill något trots att man faktiskt vill, i syfte att testa personen så ÄR det att spela spel och manipulera personen. Oavsett vad man hade för anledning att spela det spelet.
    Och det är det jag försöker göra. 
    Vill man försöka sålla bort de som är oseriösa och försöker luras så kan man låta bli att ha sex för snabbt. Då brukar de oseriösa männen tröttna.
  • Anonym (m)
    molly50 skrev 2025-06-24 19:14:26 följande:
    Och det är det jag försöker göra. 
    Vill man försöka sålla bort de som är oseriösa och försöker luras så kan man låta bli att ha sex för snabbt. Då brukar de oseriösa männen tröttna.
    Fast jag har inte sagt något om hur man sållar, jag skrev att det är att spela spel om man luras och testar en person. Det faktumet förändras inte för att du skriver om hur man kan sålla. Det jag skrev om är att medvetet spela spel oavsett om man gör det för att sålla eller vilka skäl man än har.
  • molly50
    Anonym (m) skrev 2025-06-24 19:39:08 följande:
    Fast jag har inte sagt något om hur man sållar, jag skrev att det är att spela spel om man luras och testar en person. Det faktumet förändras inte för att du skriver om hur man kan sålla. Det jag skrev om är att medvetet spela spel oavsett om man gör det för att sålla eller vilka skäl man än har.
    Och jag skriver om hur man kan försöka sålla bort de som spelar dessa spel.
  • Anonym (m)
    molly50 skrev 2025-06-24 19:42:17 följande:
    Vilket är en annan sak, det förändrar inte poängen jag hade.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Hubert) skrev 2025-06-24 08:42:46 följande:

Fakta: Fertiliteten är som högst från sena tonår till ungefär 25. Fertiliteten minskar från 30 års ålder och minskar markant efter 35. 

Googla, fråga chatGTP eller läs var du vill.det är detta svar du kommer få.

Ja, exakt, ändå får man folk emot sig när man säger det
  • Anonym (Hubert)
    Anonym (Man) skrev 2025-06-25 06:44:45 följande:
    Ja, exakt, ändå får man folk emot sig när man säger det
    Det handlar troligen oftast om att person inte vill att det ska vara så.
  • Anonym (Hubert)
    molly50 skrev 2025-06-24 19:42:17 följande:

Om det är något kön som är duktig på att spela sociala spel så är det väl ändå kvinnan generellt sett? 

Menar du att dom flesta kvinnor är så samvetsgranna att dom skulle låta bli att göra det för att vinna egna fördelar?

• molly50
    Anonym (Hubert) skrev 2025-06-25 07:11:34 följande:

Om det är något kön som är duktig på att spela sociala spel så är det väl ändå kvinnan generellt sett? 

Menar du att dom flesta kvinnor är så samvetsgranna att dom skulle låta bli att göra det för att vinna egna fördelar?

Jag har själv gjort så för att sålla bort män som bara vill ha en sak. Och vet även andra kvinnor som gjort så.
    Om det är att spela ett spel så ja,då har vi väl gjort det.
  • Anonym (Hubert)
    molly50 skrev 2025-06-25 13:40:12 följande:
    Jag har själv gjort så för att sålla bort män som bara vill ha en sak. Och vet även andra kvinnor som gjort så.
    Om det är att spela ett spel så ja,då har vi väl gjort det.
    Och du påstår att det är det enda sociala spelet du kör med för att vinna fördelar som individ? 
Svar på tråden Var finns de bra männen?