• Anonym (Grymt_besviken)

Var finns de bra männen?

Efter att ha hängt på datingappar i några år nu och träffat män som jag verkligen trott det kunde bli något med, måste jag säga att jag bara blir besviken. Jag har blivit lurad om att de vill något seriöst, men sen har det visat sig att man bara dugt som sällskap för en kväll eller bara för sex en natt. 

När man fått deras nummer och sedan ringt har de ursäktat sig med olika saker för varför de inte kan eller vill träffas igen, eller bara sagt att jag var inte den de ville inleda något med.

Mina barn är utflugna sedan några år tillbaks och jag borde ju därför vara perfekt för män som inte vill att barn ska vara inblandade. Jag försöker hålla mig snygg och fräsch och ser vad andra, bland annat mina arbetskollegor, bra ut för min ålder (är 47). 

Jag blir däremot frekvent kontaktad av män som knappast matchar mig utseendemässigt eller som jag inte på något sätt finner attraktiva eller tilldragande personlighetsmässigt. För andra kvinnor verkar det vara så mycket lättare. De flesta av mina arbetskollegor lever med män som för dem är perfekta, snälla, omtänksamma och har personliga drag som tilltalar kvinnor.

Någon mer som upplever samma?

• Svar på tråden Var finns de bra männen?
  • Jimmy75
    Anonym (Man) skrev 2025-07-04 09:14:35 följande:
    Jag föredrar också irl, men problemet för mig blir då att jag är blyg och blir nervös i början tills vi känner varandra bättre, så dejting appar bör egentligen hjälpa till i början men det verkar inte fungera
    Det blir en falsk trygghet många gånger som i själva verket befäster problemen för dig i det sociala mötet. Lösningen (inte lätt) är att på olika vis utsätta dig för olika sociala situationer och träna så att du genom erfarenhet så småningom upptäcker att även om det är jobbigt varje gång så är det hanterbart och ju mer du vågar göra något desto bättre kommer du bli på det. Jobba med dig själv, antingen läs böcker om du föredrar det eller leta upp och lyssna på poddar och youtubevideor om personlig utveckling. Det går att förbättra, men som med alla utmaningar kommer det krävas jobb och att du kliver utanför din comfortzone - det är där utvecklingen sker.
  • Queen81
    Snälla Killen skrev 2025-07-04 10:54:24 följande:
    Det tackar jag isf för 🙂. Jag är medveten om att jag kan vara lite frispråkig ibland, nästintill lite provocerande. Jag beklagar det.

Tycker att det är mycket trevligare att bara "hänga i soffan" med gott sällskap faktiskt 🙂

Jag är dock väldigt snäll, innert inne 😇

Jag tänkte helt enkelt att det är ett allmänt känt fenomen att många kvinnor dras till bad boys (jag har bevittnat det själv) istället för att, ja gå till bättre tillgängliga alternativ...

Till det yttre så kan de vara attraktiva ja, men många gånger ser man ju enbart på vissa att det där är ju inte en vettig människa (och detsamma gäller såklart kvinnor).  

Men vissa människor (oavsett kön) är ju uppenbarligen helt i avsaknad att kunna se igenom det yttre och attraheras mer av det än att kunna ha en känsla av av lm själva innehållet är något att ha eller inte...

Förstår du hur jag menar?
    Ja jag tror att jag förstår hur du menar. Och självklart finns det människor som absolut bara går på det yttre. Men du skrev lite som att det generellt är så kvinnor gör och det är ju direkt felaktigt. Vi som grupp väljer inte bad boys, precis som inte alla män väljer bikinimodeller med hjärnbrist.
  • Jimmy75
    Snälla Killen skrev 2025-07-04 10:54:24 följande:
    Det tackar jag isf för 🙂. Jag är medveten om att jag kan vara lite frispråkig ibland, nästintill lite provocerande. Jag beklagar det.

Tycker att det är mycket trevligare att bara "hänga i soffan" med gott sällskap faktiskt 🙂

Jag är dock väldigt snäll, innert inne 😇

Jag tänkte helt enkelt att det är ett allmänt känt fenomen att många kvinnor dras till bad boys (jag har bevittnat det själv) istället för att, ja gå till bättre tillgängliga alternativ...

Till det yttre så kan de vara attraktiva ja, men många gånger ser man ju enbart på vissa att det där är ju inte en vettig människa (och detsamma gäller såklart kvinnor).  

Men vissa människor (oavsett kön) är ju uppenbarligen helt i avsaknad att kunna se igenom det yttre och attraheras mer av det än att kunna ha en känsla av av lm själva innehållet är något att ha eller inte...

Förstår du hur jag menar?

Nu gör jag som Queen i soffhänget och kommenterar något som inte är riktat till mig eftersom jag är nyfiken på att diskutera saken och framför allt utmana en stereotyp bild som jag tvivlar på att det finns belägg för. Jag ska försöka tänka mig för också och inte vara så lättprovocerad och dryg också som jag vet jag kan vara ibland - sorry.

"Jag tänkte helt enkelt att det är ett allmänt känt fenomen att många kvinnor dras till bad boys (jag har bevittnat det själv) istället för att, ja gå till bättre tillgängliga alternativ..."

Stort svek på den faktiskt. Det är en vanligt förekommande teori här inne, vilket bidrar till bekymret med confirmation bias, vilket helt enkelt innebär att när vi ser något som bekräftar en idé/åsikt vi redan har om världen så får den mycket mycket starkare effekt på oss.. Nu höftar jag siffrorna här men jag skulle tippa att en erfarenhet som bekräftar din befintliga bild behöver någonstans mellan 5-10 gånger på raken av erfarenheter som motsäger bilden för att man ska börja utmana sin föreställning.

Har nämnt det i andra trådar...det vi fokuserar på får mycket mycket större genomslag hos oss än det vi inte har i fokus. Finns olika sätt att testa det på. Självklart finns det människor som prioriterar vissa saker (egenskaper) över andra....men vad som får dem att göra det vet vi inte så mycket om. En människa som betraktas snygg signalerar så oerhört många olika saker som inte bara har att göra med att man drog en bra lott i genpoolen. Dessa sakerna uppfattar vi på ett undermedvetet plan.

• Snälla Killen
    Queen81 skrev 2025-07-04 11:37:12 följande:
    Ja jag tror att jag förstår hur du menar. Och självklart finns det människor som absolut bara går på det yttre. Men du skrev lite som att det generellt är så kvinnor gör och det är ju direkt felaktigt. Vi som grupp väljer inte bad boys, precis som inte alla män väljer bikinimodeller med hjärnbrist.
    Det var inte riktigt så jag menade, men nu har du fått ett förtydligande ifrån mig. 🙂
    Snäll? Definiera snälla...
  • Anonym (Singelmorsan)
    Anonym (hej) skrev 2025-06-24 08:28:26 följande:
    Tips, såg någon 35-40 år som vill ha barn, då får du napp direkt. 

Du vet, snittåldern för klimakteriet i Sverige är 50 år. Det nånstans efter 40-43 år som fertiliteten sjunker. Men runt din ålder går det lätt!
    Många kvinnor kommer in i förklimakteriet redan vid 35, då sjunker fertiliteten drastiskt. Klimakteriet är enbart när mensen helt upphört.
  • Anonym (Ny chans)
    Anonym (Grymt_besviken) skrev 2025-07-04 10:16:27 följande:
    Nej tack, jag väljer bort desperata män som försöker få kontakt med kvinnor på forum. Du är säkerligen bara ute efter en sak ändå.
    Att få kontakt med någon via en forum betyder inte att man är desperat, man få kontakt alltid på något sätt och det är inte ett brott. 
    Vet du hur Mark Zuckerberg fick sin kvinna eller Francois Hollande etc...? 
    Döm inte folk utan att veta. 

Säg nej tack helt enkelt. 
  • Jimmy75
    Anonym (Ny chans) skrev 2025-07-04 12:49:24 följande:
    Att få kontakt med någon via en forum betyder inte att man är desperat, man få kontakt alltid på något sätt och det är inte ett brott. 
    Vet du hur Mark Zuckerberg fick sin kvinna eller Francois Hollande etc...? 
    Döm inte folk utan att veta. 

Säg nej tack helt enkelt. 
    Även om jag i sak många gånger håller med och min första reaktion var att hon bara kunde sagt nej tack så ska man ju också komma ihåg att vi alla hanterar livet baserat på våra tidigare erfarenheter. I hennes fall kanske det 9 gånger av 10 är douchebags och otrevliga män som gör så. Då är det inte så lätt att varenda gång tänka att den HÄR personen kanske är ett kap, eller iallafall en person som förstår och accepterar ett nej tack. Tyvärr finns det alltför många exempel där män inte fattar det och fortsätter tjata och vara på. Jag tillhör själv en person som, om jag bara utgick från mig själv, skulle kunna skriva till någon på liknande vis - om jag hade vetat att det var okej. Nu vet jag dock att generellt är det en dålig idé och de allra flesta vill kunna vistas i olika forum utan att ständigt bli utsatta för kontaktförsök. Visst det är lätt att tänka att ett "nej tack" kunde ha räckt, men det är MINST lika rimligt att resonera att någon som tar kontakt på det viset helt enkelt och rimligen får räkna med den reaktionen. Jag känner inte personen, han kanske är världens bästa man, men om man gör så och INTE är beredd på svaret han fick är det naivt.
  • Queen81
    Anonym (Mimmi) skrev 2025-07-04 11:06:26 följande:
    Här ser man hur olika vi tycker om snyggt eller sexigt!
    Mannen du nämner har jag aldrig hört talas om så fick googla fram lite bilder. 
    Den mannen hade jag inte ens lagt märke till i vimlet. Tungan ute
    Haha, ja det är ju verkligen ett bevis på det jag skriver om att vi attraheras av olika. Jag hade snubblat på mina egna fötter om jag såg honom i vimlet Cool
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Singelmorsan) skrev 2025-07-04 12:21:22 följande:
    Många kvinnor kommer in i förklimakteriet redan vid 35, då sjunker fertiliteten drastiskt. Klimakteriet är enbart när mensen helt upphört.
    Helt felaktigt.  När mensen helt upphört har man nått menopaus.  Klimakteriet är vägen dit.
  • Anonym (Mimmi)
    Queen81 skrev 2025-07-04 13:13:01 följande:
    Haha, ja det är ju verkligen ett bevis på det jag skriver om att vi attraheras av olika. Jag hade snubblat på mina egna fötter om jag såg honom i vimlet Cool
    Mina fötter hade snubblat över Sam Elliot som han såg ut på 80-talet. Skäms 
Svar på tråden Var finns de bra männen?