• Anonym (Grymt_besviken)

Var finns de bra männen?

Efter att ha hängt på datingappar i några år nu och träffat män som jag verkligen trott det kunde bli något med, måste jag säga att jag bara blir besviken. Jag har blivit lurad om att de vill något seriöst, men sen har det visat sig att man bara dugt som sällskap för en kväll eller bara för sex en natt. 

När man fått deras nummer och sedan ringt har de ursäktat sig med olika saker för varför de inte kan eller vill träffas igen, eller bara sagt att jag var inte den de ville inleda något med.

Mina barn är utflugna sedan några år tillbaks och jag borde ju därför vara perfekt för män som inte vill att barn ska vara inblandade. Jag försöker hålla mig snygg och fräsch och ser vad andra, bland annat mina arbetskollegor, bra ut för min ålder (är 47). 

Jag blir däremot frekvent kontaktad av män som knappast matchar mig utseendemässigt eller som jag inte på något sätt finner attraktiva eller tilldragande personlighetsmässigt. För andra kvinnor verkar det vara så mycket lättare. De flesta av mina arbetskollegor lever med män som för dem är perfekta, snälla, omtänksamma och har personliga drag som tilltalar kvinnor.

Någon mer som upplever samma?

• Svar på tråden Var finns de bra männen?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Jag) skrev 2025-07-03 06:14:50 följande:

För mig funkar inte dating appar det blir bara fel och pinsamt. Jag tror på att träffa någon IRL som kan bli något att mer. 

Jag föredrar också irl, men problemet för mig blir då att jag är blyg och blir nervös i början tills vi känner varandra bättre, så dejting appar bör egentligen hjälpa till i början men det verkar inte fungera
  • Snälla Killen
    Queen81 skrev 2025-07-04 08:18:46 följande:
    Nä, nu läste du nog mitt svar med ett par otroligt negativa glasögon, som designats för att matcha din åsikt. För det var verkligen inte det jag skrev.
    Jag skrev att jag inte bara nöjer mig och tar lite vem som helst som visar intresse för mig för att slippa vara ensam.

Men just nätdejting är sjukt ytligt för där är det ju utseendet som får en att stanna till och läsa presentationen. Men är inte presentationen nice så svajpar jag vänster.
    Mycket trevligare att träffa någon irl, på jobbet eller så. För där lär man ju känna en person. Det är fortfarande dock så att det för mig måste finnas en fysisk grundattraktion annars går det inte.
    Men är man en person med en härlig personlighet (vad som är en härlig personlighet är också en högst individuell åsikt) och ett alldagligt yttre så har man en större chans i verkliga livet än på dejtingsidor.

Men det fina i kråksången är att detta går both ways, kvinnor har alltså samma förutsättningar som män (även om jag gissar att män är något lite ytligare).

Fråga, hade du verkligen velat vara med en kvinna som "tog dig" för att hon inte hittade nån annan och ville slippa vara ensam? Eller som accepterade ditt utseende för att hon gillade ditt inre?

Som sista kommentar. Ytligt så är Channing Tatum den sexigaste man jag sett. Rent utseendemässigt. Men skulle han visa sig vara otrevlig, oförskämd, dryg, elak och tråkig så skulle hans utseende inte spela någon roll alls. Jo, kanske för ett snabbt ligg men i övrigt skulle jag inte ge honom en chans. Trots att han är väldigt snygg.
    Tack för ditt förtydligande 
    Snäll? Definiera snälla...
  • Snälla Killen
    Queen81 skrev 2025-07-04 08:30:39 följande:
    Hur tänkte du där? Att det är bättre än FL är väl ganska självklart eftersom FL inte är en dejtingsida?

För många år sedan dejtade jag dock en man härifrån i några månader men det bara blev så, jag är ju inte medlem här för att dejta utan för att diskutera med människor. Och jag är medlem här även när jag inte är singel.
    Det var inte ett svar riktat till dig...
  • Queen81
    Snälla Killen skrev 2025-07-04 09:41:35 följande:
    Det var inte ett svar riktat till dig...
    Haha, det är jag fullt medveten om. Men i trådar är man liksom välkommen att diskutera med alla, som i ett vanligt samtal när man sitter ett gäng i soffan :) Och jag undrade hur du tänkte.
  • Jimmy75
    Snälla Killen skrev 2025-07-04 06:17:52 följande:
    Har aldrig haft ett problem med det heller... Men bättre att säga det från början istället för att låtsas om annat ^^
    Kan inte kommentera den för jag vet inte vem det är du menar som skulle sagt vad från början istället för att låtsas om annat??
  • Anonym (Ny chans)

Jag beklagar att du hamnade på män som inte passat dig. 
    Du får gärna prova med mig. Skriv till sandersmartins1@yahoo.com om du är intresserad vi kan börja chatta lite. 

• Anonym (Grymt_besviken)
    Anonym (Ny chans) skrev 2025-07-04 10:11:41 följande:

Jag beklagar att du hamnade på män som inte passat dig. 
    Du får gärna prova med mig. Skriv till [email protected] om du är intresserad vi kan börja chatta lite. 

Nej tack, jag väljer bort desperata män som försöker få kontakt med kvinnor på forum. Du är säkerligen bara ute efter en sak ändå.
  • Snälla Killen
    Queen81 skrev 2025-07-04 09:47:39 följande:
    Haha, det är jag fullt medveten om. Men i trådar är man liksom välkommen att diskutera med alla, som i ett vanligt samtal när man sitter ett gäng i soffan :) Och jag undrade hur du tänkte.
    Det tackar jag isf för 🙂. Jag är medveten om att jag kan vara lite frispråkig ibland, nästintill lite provocerande. Jag beklagar det.

Tycker att det är mycket trevligare att bara "hänga i soffan" med gott sällskap faktiskt 🙂

Jag är dock väldigt snäll, innert inne 😇

Jag tänkte helt enkelt att det är ett allmänt känt fenomen att många kvinnor dras till bad boys (jag har bevittnat det själv) istället för att, ja gå till bättre tillgängliga alternativ...

Till det yttre så kan de vara attraktiva ja, men många gånger ser man ju enbart på vissa att det där är ju inte en vettig människa (och detsamma gäller såklart kvinnor).  

Men vissa människor (oavsett kön) är ju uppenbarligen helt i avsaknad att kunna se igenom det yttre och attraheras mer av det än att kunna ha en känsla av av lm själva innehållet är något att ha eller inte...

Förstår du hur jag menar?
    Snäll? Definiera snälla...
  • Anonym (Mimmi)
    Queen81 skrev 2025-07-04 08:18:46 följande:
    Nä, nu läste du nog mitt svar med ett par otroligt negativa glasögon, som designats för att matcha din åsikt. För det var verkligen inte det jag skrev.
    Jag skrev att jag inte bara nöjer mig och tar lite vem som helst som visar intresse för mig för att slippa vara ensam.

Men just nätdejting är sjukt ytligt för där är det ju utseendet som får en att stanna till och läsa presentationen. Men är inte presentationen nice så svajpar jag vänster.
    Mycket trevligare att träffa någon irl, på jobbet eller så. För där lär man ju känna en person. Det är fortfarande dock så att det för mig måste finnas en fysisk grundattraktion annars går det inte.
    Men är man en person med en härlig personlighet (vad som är en härlig personlighet är också en högst individuell åsikt) och ett alldagligt yttre så har man en större chans i verkliga livet än på dejtingsidor.

Men det fina i kråksången är att detta går both ways, kvinnor har alltså samma förutsättningar som män (även om jag gissar att män är något lite ytligare).

Fråga, hade du verkligen velat vara med en kvinna som "tog dig" för att hon inte hittade nån annan och ville slippa vara ensam? Eller som accepterade ditt utseende för att hon gillade ditt inre?

Som sista kommentar. Ytligt så är Channing Tatum den sexigaste man jag sett. Rent utseendemässigt. Men skulle han visa sig vara otrevlig, oförskämd, dryg, elak och tråkig så skulle hans utseende inte spela någon roll alls. Jo, kanske för ett snabbt ligg men i övrigt skulle jag inte ge honom en chans. Trots att han är väldigt snygg.
    Här ser man hur olika vi tycker om snyggt eller sexigt!
    Mannen du nämner har jag aldrig hört talas om så fick googla fram lite bilder. 
    Den mannen hade jag inte ens lagt märke till i vimlet. Tungan ute
  • Jimmy75
    Anonym (Fred) skrev 2025-07-04 06:26:07 följande:
    Dåligt för samhällsutvecklingen. Om folk hade levt i stabila familjer skulle många av de problem som samhället har snart vara lösta.

För det första får du jättegärna lista några samhällsproblem du tänker skulle vara lösta ifall alla levde i stabila familjerelationer.

Sedan hävdar jag igen att vi som väljer att hellre leva ensamma än med "fel" person tar vårt ansvar vad gäller din tanke om samhällsproblem som skulle lösas. Att ingå i en relation med en partner som då är fel för en kommer nämligen inte bidra till stabil familjebildning, tvärtom.

Svar på tråden Var finns de bra männen?