• Anonym (Grymt_besviken)

Var finns de bra männen?

Efter att ha hängt på datingappar i några år nu och träffat män som jag verkligen trott det kunde bli något med, måste jag säga att jag bara blir besviken. Jag har blivit lurad om att de vill något seriöst, men sen har det visat sig att man bara dugt som sällskap för en kväll eller bara för sex en natt. 

När man fått deras nummer och sedan ringt har de ursäktat sig med olika saker för varför de inte kan eller vill träffas igen, eller bara sagt att jag var inte den de ville inleda något med.

Mina barn är utflugna sedan några år tillbaks och jag borde ju därför vara perfekt för män som inte vill att barn ska vara inblandade. Jag försöker hålla mig snygg och fräsch och ser vad andra, bland annat mina arbetskollegor, bra ut för min ålder (är 47). 

Jag blir däremot frekvent kontaktad av män som knappast matchar mig utseendemässigt eller som jag inte på något sätt finner attraktiva eller tilldragande personlighetsmässigt. För andra kvinnor verkar det vara så mycket lättare. De flesta av mina arbetskollegor lever med män som för dem är perfekta, snälla, omtänksamma och har personliga drag som tilltalar kvinnor.

Någon mer som upplever samma?

• Svar på tråden Var finns de bra männen?
  • Anonym (Hubert)
    Jimmy75 skrev 2025-07-05 17:21:40 följande:

Nej, verkligen inte. Det är för övrigt en mycket märklig liknelse du drar och säger mig att du har missat vad det är jag menar. Om jag för en sekund ska gå vidare kring din liknelse. Bör kvinnor kunna klä sig som de själva tycker utan att bli utsatta för övergrepp? Utan tvekan! Det tar aldrig ansvaret ifrån förövaren. Skulle jag för den sakens skull låta min tonårsdotter klä sig hur hon vill och sedan vistas i en riskfylld miljö? Aldrig i livet för det vore urdumt! Tycker jag det är hennes fel om något händer? Nej, självklart inte.

Vad jag säger angående debatter och diskussioner är att det är resultatet som räknas. Om det skadar eller negativt påverkar resultatet, dvs hur fort man uppnår önskat mål så finns det ingen poäng i att styvnackat hålla kvar i sin strategi om hur man når dit.

Om du tvingas välja mellan att fortsätta göra på ditt sätt bara för att du tycker att det borde gå med resultatet att 1-2 personer lyssnar på vad du säger, mest sannolikt för att de redan tänkte i linje med dig från början.

Eller att ändra lite i retoriken, inte budskapet, utan HUR budskapet framförs, på ett sätt som går emot vad du tycker borde behövas, men med konsekvensen att du får 5-6 personer att lyssna och se ditt perspektiv. Vilket skulle du välja?

Om jag framförde mitt budskap mer i linje med vad dom flesta vill höra så skulle inte många reagera. Jag har flera som undrar och ställer frågor kring det jag uttrycker. När man diskuterar så är det bättre att ha en social knorr istället för att sträva efter att vara mainstream.

Det tilldrar sig tydligen ditt intresse måste du ju ändå medge.
  • Tecum
    Jimmy75 skrev 2025-07-05 16:00:38 följande:
    Om jag nu har så fel så borde det ju visa sig här då i att det blir en tilltagande snälltolkning här inne och allt mindre polarisering mellan grupper och allt färre svepande antaganden och generaliseringar. Du pekar ju själv på att det är just det som inte sker.
    Vet inte om jag missförstår dig, men om någon skriver något svepande och nedsättande om män eller kvinnor, ska man bara låta det vara då? Risken är att om sådant står oemotsagt blir det till slut en sanning och det finns inget som gynnar fördomar och förtryck så mycket som tystnad. Som talesättet säger, "det värsta är inte onda människors ondska utan goda människors tystnad". 

Så jag håller till viss del med Hubert här. På ett debattforum måste man tåla känsliga ämnen och olika åsikter. Det man INTE ska göra är att medvetet provocera eller uttrycka sig slarvigt då man vet att ämnet är infekterat.
    Tyvärr har vissa satt det i system...
  • Anonym (Hubert)
    Queen81 skrev 2025-07-05 17:03:40 följande:
    Men du skriver det på ett sätt som att,
    1 - det hör till vanligheterna att kvinnor är gapiga nu för tiden.
    2 - du likställer att ta för sig och inte ta skit = gapig och rejält humör.

Självklart är det inte positivt med människor som är gapiga eller har ett hett temperament. Men jag tycker det är positivt när både män och kvinnor "tar för sig " och "inte tar någon skit"

Jag ser det som positivt när människor, oavsett kön, ser sitt eget människovärde. 

Och ja, vi gillar ju olika saker och just du gillar lite mjukare kvinnor och det är såklart helt okej Men vill du att kvinnan ska ta för sig? Säga ifrån om hon känner sig illa behandlad?
    Jag förutsätter att, man som kvinna, säger till om man känner sig illa behandlad i en relation.
  • Jimmy75
    Tecum skrev 2025-07-05 17:35:55 följande:
    Vet inte om jag missförstår dig, men om någon skriver något svepande och nedsättande om män eller kvinnor, ska man bara låta det vara då? Risken är att om sådant står oemotsagt blir det till slut en sanning och det finns inget som gynnar fördomar och förtryck så mycket som tystnad. Som talesättet säger, "det värsta är inte onda människors ondska utan goda människors tystnad". 

Så jag håller till viss del med Hubert här. På ett debattforum måste man tåla känsliga ämnen och olika åsikter. Det man INTE ska göra är att medvetet provocera eller uttrycka sig slarvigt då man vet att ämnet är infekterat.
    Tyvärr har vissa satt det i system...
    Det är EXAKT det du skriver i andra delen av ditt andra stycke jag försöker få fram här. Att man ska akta sig för att uttrycka sig slarvigt i infekterade ämne eftersom det snarare provocerar och befäster positioner än att det öppnar upp för att man ser andra perspektiv än sitt eget. Det är ju svepande och nedsättande kommentarer om olika grupptillhörigheter som är ett stort problem. Då anser jag att det är hål i huvudet om man inte ser vinsten i att förtydliga vilka man syftar på istället för att bara styvnackat hålla fast vid att det är självklart att man inte menar alla. Det är inte jättesvårt att skriva "vissa kvinnor" eller "de män som....." när man nu inte menar alla. Att då istället envisas med att säga "man borde faktiskt kunna..." provocerar bara ÄNNU mer för helt plötsligt har man, om än oavsiktligt, idiotförklarat den eller de som inte uppskattade att känna sig ihopklumpad med den dysfunktionella minoriteten och istället för att ha ytterligare en med på tåget så har man bidragit till exakt den polarisering man vill motverka.
  • Jimmy75
    Anonym (Hubert) skrev 2025-07-05 17:35:18 följande:
    Om jag framförde mitt budskap mer i linje med vad dom flesta vill höra så skulle inte många reagera. Jag har flera som undrar och ställer frågor kring det jag uttrycker. När man diskuterar så är det bättre att ha en social knorr istället för att sträva efter att vara mainstream.

Det tilldrar sig tydligen ditt intresse måste du ju ändå medge.

Ja, om du tror att det är en vinst så får du tänka om. Jag vet inte om det är uppmärksamheten i sig du tycker är bra. Trump får också mycket åsikter och folk som engagerar sig i vad han säger och gör...det betyder inte att det är varken smart eller bra.

Mitt intresse är såhär: "Det verkar som att det i grunden finns vettiga poäng hos den här personen. Så synd att det vettiga hamnar totalt i skymundan av att han av okänd anledning inte läser av eller anpassar sig till sammanhanget"

Men jag kliver av här för det här leder ingenstans och jag vill använda min tid till något mer meningsfullt än att stånga huvudet mot en vägg. Jag landar i att vi har vitt olika syn på saken och att jag inte kommer kunna komma längre.

• Anonym (Hubert)
    Jimmy75 skrev 2025-07-05 18:02:12 följande:

Ja, om du tror att det är en vinst så får du tänka om. Jag vet inte om det är uppmärksamheten i sig du tycker är bra. Trump får också mycket åsikter och folk som engagerar sig i vad han säger och gör...det betyder inte att det är varken smart eller bra.

Mitt intresse är såhär: "Det verkar som att det i grunden finns vettiga poäng hos den här personen. Så synd att det vettiga hamnar totalt i skymundan av att han av okänd anledning inte läser av eller anpassar sig till sammanhanget"

Men jag kliver av här för det här leder ingenstans och jag vill använda min tid till något mer meningsfullt än att stånga huvudet mot en vägg. Jag landar i att vi har vitt olika syn på saken och att jag inte kommer kunna komma längre.

Då önskar jag en trevlig kväll.
  • Queen81
    Anonym (Hubert) skrev 2025-07-05 17:42:13 följande:
    Jag förutsätter att, man som kvinna, säger till om man känner sig illa behandlad i en relation.
    Snacka om att inte alls svara på det jag har skrivit. Du bemöter det inte. Känns som att jag inte når fram när jag skriver till dig och lite som att jag skulle fråga dig vad klockan är och du hade svarat "blåbär"

Och om du förutsätter att alla människor säger till om de blir illa behandlade i en relation så förutsätter du väldigt felaktigt.
  • Anonym (Hubert)
    Queen81 skrev 2025-07-05 18:26:05 följande:
    Snacka om att inte alls svara på det jag har skrivit. Du bemöter det inte. Känns som att jag inte når fram när jag skriver till dig och lite som att jag skulle fråga dig vad klockan är och du hade svarat "blåbär"

Och om du förutsätter att alla människor säger till om de blir illa behandlade i en relation så förutsätter du väldigt felaktigt.

Om du önskar att vi svarar på varandras frågor mer konkret så kan du föredömligt börja med att svara på mitt inlägg #305. 

Om du skulle svara med ja eller nej, utan omskrivning, skulle det vara än mer intressant.

• Queen81
    Anonym (Hubert) skrev 2025-07-05 18:40:27 följande:

Om du önskar att vi svarar på varandras frågor mer konkret så kan du föredömligt börja med att svara på mitt inlägg #305. 

Om du skulle svara med ja eller nej, utan omskrivning, skulle det vara än mer intressant.

Men det har jag ju svarat på. Då har du helt enkelt inte läst. Eller vad saknar du svar på?

Självklart är det inte positivt med människor som är gapiga eller har ett hett temperament. Men jag tycker det är positivt när både män och kvinnor "tar för sig " och "inte tar någon skit"

Jag ser det som positivt när människor, oavsett kön, ser sitt eget människovärde. 

Där är svaret jag skrev. Att varken män eller kvinnor är trevliga om de gapar och har hett temperament. Men att jag tycker det är positivt med både män och kvinnor som tar för sig och inte tar emot skit.
  • Anonym (Hubert)
    Queen81 skrev 2025-07-05 18:55:06 följande:
    Men det har jag ju svarat på. Då har du helt enkelt inte läst. Eller vad saknar du svar på?

Där är svaret jag skrev. Att varken män eller kvinnor är trevliga om de gapar och har hett temperament. Men att jag tycker det är positivt med både män och kvinnor som tar för sig och inte tar emot skit.

Skulle du själv vilja vara ihop med en man som uttryckligen tog för sig i förhållandet, lätt gapig, som inte tar någon skit och ett rejält humör när saker inte passar?

Svar på tråden Var finns de bra männen?