• Anonym (Grymt_besviken)

Var finns de bra männen?

Efter att ha hängt på datingappar i några år nu och träffat män som jag verkligen trott det kunde bli något med, måste jag säga att jag bara blir besviken. Jag har blivit lurad om att de vill något seriöst, men sen har det visat sig att man bara dugt som sällskap för en kväll eller bara för sex en natt. 

När man fått deras nummer och sedan ringt har de ursäktat sig med olika saker för varför de inte kan eller vill träffas igen, eller bara sagt att jag var inte den de ville inleda något med.

Mina barn är utflugna sedan några år tillbaks och jag borde ju därför vara perfekt för män som inte vill att barn ska vara inblandade. Jag försöker hålla mig snygg och fräsch och ser vad andra, bland annat mina arbetskollegor, bra ut för min ålder (är 47). 

Jag blir däremot frekvent kontaktad av män som knappast matchar mig utseendemässigt eller som jag inte på något sätt finner attraktiva eller tilldragande personlighetsmässigt. För andra kvinnor verkar det vara så mycket lättare. De flesta av mina arbetskollegor lever med män som för dem är perfekta, snälla, omtänksamma och har personliga drag som tilltalar kvinnor.

Någon mer som upplever samma?

• Svar på tråden Var finns de bra männen?
  • Anonym (Grymt_besviken)
    Snälla Killen skrev 2025-07-04 14:13:53 följande:

Jag är en jättesnäll kille 😊

Män/ killar som vill skylta  med att de minsann är snälla har ju många kvinnor erfarenhet av hur de brukar vara när det kommer till kritan.
  • Anonym (Hubert)
    Anonym (Grymt_besviken) skrev 2025-07-05 09:47:08 följande:
    Män/ killar som vill skylta  med att de minsann är snälla har ju många kvinnor erfarenhet av hur de brukar vara när det kommer till kritan.
    Det ligger något i det. Även män som säger att man kan lita på dom kan vara en risk..

Hur tänker du när kvinnor säger att dom är empatiska och jämställda?
  • Anonym (Jag har en näsa också)
    Anonym (Hubert) skrev 2025-07-05 10:12:23 följande:
    Det ligger något i det. Även män som säger att man kan lita på dom kan vara en risk..

Hur tänker du när kvinnor säger att dom är empatiska och jämställda?
    Dert skulle jag aldrig få för mig att säga.

Liksom alla andra som tycker det är självklart att bete sig som folk och inget som särskilt behöver påpekas.
  • Anonym (Hubert)
    Anonym (Jag har en näsa också) skrev 2025-07-05 10:15:17 följande:
    Dert skulle jag aldrig få för mig att säga.

Liksom alla andra som tycker det är självklart att bete sig som folk och inget som särskilt behöver påpekas.
    Vi utgår inte från just dig i diskussionen. Jag skulle som man inte heller hävda inför andra att jag är så snäll eller du kan lita på mig, men jag kan ändå diskutera frågan/ämnet.
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Hubert) skrev 2025-07-05 10:20:01 följande:
    Vi utgår inte från just dig i diskussionen. Jag skulle som man inte heller hävda inför andra att jag är så snäll eller du kan lita på mig, men jag kan ändå diskutera frågan/ämnet.
    Brukar kvinnor säga till andra kvinnor att de är jämställda och empatiska?

Vi pratar väl om dejting nu, så du får ställa din fråga till män vad de tycker om det. Kvinnor svarar på vad de tycker om vad män säger/skriver.

Men sedan fick du faktiskt ett svar, att (Jag har en näsa också) inte gillar att folk säger/skriver självklarheter, det behövs inte påpekas om självklarheter.
  • Anonym (Jag har en näsa också)
    Anonym (Hubert) skrev 2025-07-05 10:20:01 följande:
    Jag har aldrig hört någon annan kvinna säga att hon är empatisk och jämställd heller.

Det är bara män som behöver deklarera att de uppfyller självklarheter. Vore iofs bra om de kunde uttala sig om sin persoliga hygien i sin profil, då det är ett stort bristområde. Lite så här:

"Kan tvätta rumpan själv, vet att man ska byta kalsonger varje dag, hittar till tvättmaskinen utan ledhund och personlig hejaklack."
  • Jimmy75
    Anonym (Grymt_besviken) skrev 2025-07-05 09:47:08 följande:
    Nu får du tagga ner. När inte ens jag hittar några förmildrande omständigheter har det gått långt. Det är en helt obefogad kommentar du ger till Snälla killen här. Vi fattar att du är grymt besviken. Det framgår av ditt nick. Men det ger dig inget frikort att bete dig som ett arsle mot hela världen. Det är däremot inte rocketscience att förstå varför du får det resultatet du får. Att du uppenbarligen hatar män kan bara du själv fixa. Ingen dejtingapp eller något annat i världen fixar det åt dig. Lägg dina pengar på terapi istället för Tinder. Det vinner både du och vi alla på. 
  • Queen81
    Anonym (Hubert) skrev 2025-07-05 07:19:41 följande:

Det finns skillnader mellan män och kvinnor. Något som jag kan sakna hos kvinnor idag är ödmjukhet och kanske en gnutta blyghet.

Idag är det så många som tar för sig, lätt gapiga som inte tar någon skit och som har ett rejält humör när saker inte passar.

Gapiga? Frågan är om en man som stod upp för sig själv och som du skriver "inte tog någon skit" hade kallats för gapig?! Antagligen inte.

Jag står upp för mig själv när det krävs men skulle verkligen inte kalla mig gapig. Jag är en ganska lugn kvinna som har insett att både omvärlden och jag personligen vinner på att "snäll-tolka" människor, både män och kvinnor. Att slippa ha taggarna ute och alltid vara redo att försvara mig är otroligt skönt. Alla borde prova på det
  • Anonym (Hubert)
    Queen81 skrev 2025-07-05 10:48:08 följande:
    Gapiga? Frågan är om en man som stod upp för sig själv och som du skriver "inte tog någon skit" hade kallats för gapig?! Antagligen inte.

Jag står upp för mig själv när det krävs men skulle verkligen inte kalla mig gapig. Jag är en ganska lugn kvinna som har insett att både omvärlden och jag personligen vinner på att "snäll-tolka" människor, både män och kvinnor. Att slippa ha taggarna ute och alltid vara redo att försvara mig är otroligt skönt. Alla borde prova på det
    Då kunde du snälltolka även mitt inlägg. Jag menar inte att du eller den genomsnittliga kvinnan är gapig. Men det finns gapiga kvinnor, tro mig.
  • Jimmy75
    Anonym (Hubert) skrev 2025-07-05 11:01:40 följande:
    Då kunde du snälltolka även mitt inlägg. Jag menar inte att du eller den genomsnittliga kvinnan är gapig. Men det finns gapiga kvinnor, tro mig.
    Handlar om hur man uttrycker sig. Det är många som går i den fällan. Om du istället hade skrivit att något du kan sakna hos vissa kvinnor är?
Svar på tråden Var finns de bra männen?