• Anonym (Grymt_besviken)

Var finns de bra männen?

Efter att ha hängt på datingappar i några år nu och träffat män som jag verkligen trott det kunde bli något med, måste jag säga att jag bara blir besviken. Jag har blivit lurad om att de vill något seriöst, men sen har det visat sig att man bara dugt som sällskap för en kväll eller bara för sex en natt. 

När man fått deras nummer och sedan ringt har de ursäktat sig med olika saker för varför de inte kan eller vill träffas igen, eller bara sagt att jag var inte den de ville inleda något med.

Mina barn är utflugna sedan några år tillbaks och jag borde ju därför vara perfekt för män som inte vill att barn ska vara inblandade. Jag försöker hålla mig snygg och fräsch och ser vad andra, bland annat mina arbetskollegor, bra ut för min ålder (är 47). 

Jag blir däremot frekvent kontaktad av män som knappast matchar mig utseendemässigt eller som jag inte på något sätt finner attraktiva eller tilldragande personlighetsmässigt. För andra kvinnor verkar det vara så mycket lättare. De flesta av mina arbetskollegor lever med män som för dem är perfekta, snälla, omtänksamma och har personliga drag som tilltalar kvinnor.

Någon mer som upplever samma?

• Svar på tråden Var finns de bra männen?
  • Jimmy75
    Anonym (Man) skrev 2025-07-01 06:21:47 följande:
    Fast det var ju du som frågade och Vetenskapens Värld ger åtminstone en bra sammanfattning av olika studier och alltså inte endast en studie
    Jag frågade inte. Jag konstaterade att det inte finns förutsättningar....och efter det lade jag till att det är långt från ämnet.
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Man) skrev 2025-06-24 07:43:02 följande:
    Var finns de bra männen?

Jag kan vända på frågan och säga var finns det bra kvinnor, dejting appar har jag också testat men jag upplever att även de som säger att de söker seriöst inte egentligen gör det, och jag blir ju ghostat så jag kommer inte vidare, jag är 37 år och söker någon yngre för att jag vill skaffa barn, är det för att kvinnor som söker oseriöst inte vågar säga det?

Antagligen är du inte så attraktiv som du tror. 

Att du nu, vid 37 års ålder, fortfarande är både utan barn och relation, säger ju att du inte lyckats tidigare. 

Så, fakta är väl att ingen är intresserad av dig på dejtingsajterna. Och du lyckas väl inte IRL heller. Tråkigt. 

• Jimmy75
    Anonym (Oj) skrev 2025-07-01 09:33:45 följande:

Antagligen är du inte så attraktiv som du tror. 

Att du nu, vid 37 års ålder, fortfarande är både utan barn och relation, säger ju att du inte lyckats tidigare. 

Så, fakta är väl att ingen är intresserad av dig på dejtingsajterna. Och du lyckas väl inte IRL heller. Tråkigt. 

Tänker du att det du skrev på något vis var till någon nytta eller hjälp, eller svarade på frågan? Vad var poängen liksom?
  • Anonym (En av de bra männen)

De bra männen finns där men ni väljer svinen, de som är arroganta, snygga och helst kriminella. De är ju mer attraktiva. Det är dessa ni går hem med från krogen och sedan sitter ni 25 år senare på Haninge pizzeria och undrar vad som hände ? 

Varför väljer du inte de bra då ? De finns ju där. Jag är en av dem men jag är upptagen av en kvinna som såg något attraktivt i någon som inte är kriminell, tuff eller särskilt snygg. Vi har varit ett par i 10 år nu. 

Det är budskapet jag vill göra fram. Inte strö salt i såren. 

Du har alla möjligheter men behöver göra andra val på andra grunder. Så bortse från utseendet och börja titta på personligheten så hittar du kvalitet. 

• Jimmy75
    Anonym (En av de bra männen) skrev 2025-07-01 10:11:30 följande:

De bra männen finns där men ni väljer svinen, de som är arroganta, snygga och helst kriminella. De är ju mer attraktiva. Det är dessa ni går hem med från krogen och sedan sitter ni 25 år senare på Haninge pizzeria och undrar vad som hände ? 

Varför väljer du inte de bra då ? De finns ju där. Jag är en av dem men jag är upptagen av en kvinna som såg något attraktivt i någon som inte är kriminell, tuff eller särskilt snygg. Vi har varit ett par i 10 år nu. 

Du har alla möjligheter men behöver göra andra val på andra grunder. Så bortse från utseendet och börja titta på personligheten så hittar du kvalitet. 

En helt uppriktig fråga nu - Med tanke på att du nu enligt vad du skriver HAR blivit vald, trots att du inte har dessa egenskaper som du ganska bestämt verkar tänka är de som räknas...varför denna oerhörda bitterhet (jag uppfattar det så iallafall)? Den verkar ju rikta sig till kvinnor som grupp också så hur landar du i slutsatsen att det bara är kriminella och arroganta män som föredras? Hittade du det enda undantaget då?

Jag bara tänker att det är en otroligt förenklad analys och slutsats du gör, som är direkt felaktig, för annars skulle vi behöva ett fängelse i varje samhälle. Så drivkraften verkar ändå vara bitterhet på något vis. Borde du inte vara glad och se det positiva? Det låter ju enligt dina egna slutsatser om kvinnors val som att du har varit väldigt lyckosam då.

• Anonym (Oj)
    Jimmy75 skrev 2025-07-01 09:39:37 följande:
    Tänker du att det du skrev på något vis var till någon nytta eller hjälp, eller svarade på frågan? Vad var poängen liksom?
    Jag svarade på ett inlägg. Stör det dig? Det var inte ditt inlägg jag svarade på, så du behöver inte känna dig kränkt. Eller skriver du med flera signaturer?
  • Anonym (Oj)
    Anonym (En av de bra männen) skrev 2025-07-01 10:11:30 följande:

Trist att du verkar omgiven av bad guys. Så alla män du känner är antingen kriminella eller singlar? Skulle vara intressant att veta var du bor. 

• Jimmy75
    Anonym (Oj) skrev 2025-07-01 10:26:01 följande:
    Jag svarade på ett inlägg. Stör det dig? Det var inte ditt inlägg jag svarade på, så du behöver inte känna dig kränkt. Eller skriver du med flera signaturer?

Nope! Bara en och samma signatur. Och som svar på din fråga - ja det stör mig....inte att du svarar utan hur. Den här bitterheten här inne där man så gärna vräker meningslösa kommenterar till personer som vänder sig hit för kanske någon form av tips eller vägledning är obegriplig.

Och eftersom det inte fyller någon poäng över huvud taget för mottagaren av ditt budskap blir automatiskt min fråga vad det fyller för poäng för dig? Jag är medveten att vi befinner oss i jantelagens heliga land, men vad är på riktigt poängen med att ge någon annan.....som inte bett om det....synpunkten att de minsann inte är allt de tror sig vara?

Jimmy75 skrev 2025-07-01 10:24:59 följande:

En helt uppriktig fråga nu - Med tanke på att du nu enligt vad du skriver HAR blivit vald, trots att du inte har dessa egenskaper som du ganska bestämt verkar tänka är de som räknas...varför denna oerhörda bitterhet (jag uppfattar det så iallafall)? Den verkar ju rikta sig till kvinnor som grupp också så hur landar du i slutsatsen att det bara är kriminella och arroganta män som föredras? Hittade du det enda undantaget då?

Jag bara tänker att det är en otroligt förenklad analys och slutsats du gör, som är direkt felaktig, för annars skulle vi behöva ett fängelse i varje samhälle. Så drivkraften verkar ändå vara bitterhet på något vis. Borde du inte vara glad och se det positiva? Det låter ju enligt dina egna slutsatser om kvinnors val som att du har varit väldigt lyckosam då.

Dina frågor är helt berättigade. Låt mig svara på dem. Ja jag har blivit vald men bortvald mer med anledning av det jag beskrivit. Bitter ? Inte längre men i många år. 

Underlaget för att kunna påstå det jag gör ? Arbetat inom kriminalvården i 20 år och sett besöksrum i både häkten och fängelser. De tjejerna som kom in och besökte de allra värsta var de snyggaste. Får du ihop det ? Inte jag. 

Naturligtvis finns undantag, de vettiga kvinnor som inte väljer efter endast utseende och status. De är ofta de som blir lyckliga och hittar ngt långvarigt. 

Så mitt ärliga råd till ts är att satsa på det . 
    Anonym (Oj) skrev 2025-07-01 10:29:27 följande:

Trist att du verkar omgiven av bad guys. Så alla män du känner är antingen kriminella eller singlar? Skulle vara intressant att veta var du bor. 

Stockholm 
Svar på tråden Var finns de bra männen?