• Anonym (Grymt_besviken)

Var finns de bra männen?

Efter att ha hängt på datingappar i några år nu och träffat män som jag verkligen trott det kunde bli något med, måste jag säga att jag bara blir besviken. Jag har blivit lurad om att de vill något seriöst, men sen har det visat sig att man bara dugt som sällskap för en kväll eller bara för sex en natt. 

När man fått deras nummer och sedan ringt har de ursäktat sig med olika saker för varför de inte kan eller vill träffas igen, eller bara sagt att jag var inte den de ville inleda något med.

Mina barn är utflugna sedan några år tillbaks och jag borde ju därför vara perfekt för män som inte vill att barn ska vara inblandade. Jag försöker hålla mig snygg och fräsch och ser vad andra, bland annat mina arbetskollegor, bra ut för min ålder (är 47). 

Jag blir däremot frekvent kontaktad av män som knappast matchar mig utseendemässigt eller som jag inte på något sätt finner attraktiva eller tilldragande personlighetsmässigt. För andra kvinnor verkar det vara så mycket lättare. De flesta av mina arbetskollegor lever med män som för dem är perfekta, snälla, omtänksamma och har personliga drag som tilltalar kvinnor.

Någon mer som upplever samma?

• Svar på tråden Var finns de bra männen?
  • Anonym (Kenny Rågers)
    Anonym (Grymt_besviken) skrev 2025-06-20 15:31:39 följande:
    Var finns de bra männen?

Efter att ha hängt på datingappar i några år nu och träffat män som jag verkligen trott det kunde bli något med, måste jag säga att jag bara blir besviken. Jag har blivit lurad om att de vill något seriöst, men sen har det visat sig att man bara dugt som sällskap för en kväll eller bara för sex en natt. 

När man fått deras nummer och sedan ringt har de ursäktat sig med olika saker för varför de inte kan eller vill träffas igen, eller bara sagt att jag var inte den de ville inleda något med.

Mina barn är utflugna sedan några år tillbaks och jag borde ju därför vara perfekt för män som inte vill att barn ska vara inblandade. Jag försöker hålla mig snygg och fräsch och ser vad andra, bland annat mina arbetskollegor, bra ut för min ålder (är 47). 

Jag blir däremot frekvent kontaktad av män som knappast matchar mig utseendemässigt eller som jag inte på något sätt finner attraktiva eller tilldragande personlighetsmässigt. För andra kvinnor verkar det vara så mycket lättare. De flesta av mina arbetskollegor lever med män som för dem är perfekta, snälla, omtänksamma och har personliga drag som tilltalar kvinnor.

Någon mer som upplever samma?

Sammanfattningsvis:

Män får inte säga att de inte blev attraherade av dig och därför inte vill träffas igen, vilket är ett helt rakt och normalt svar.

Men du får alltså avvisa män därför att du inte blev attraherad av dem.

Lite orättvist, kanske...
  • Anonym (Försenad kvälls-runk)
    Anonym (Kenny Rågers) skrev 2025-06-29 15:34:38 följande:
    Sammanfattningsvis:

Män får inte säga att de inte blev attraherade av dig och därför inte vill träffas igen, vilket är ett helt rakt och normalt svar.

Men du får alltså avvisa män därför att du inte blev attraherad av dem.

Lite orättvist, kanske...
    TS verkar vara en som som anser att hon har rätt till vissa saker men inte att det gäler åt båda hållen. Tror hon helt enkelt kommer att få vänta ett bra tag innan hon hittar nån. Av det hon skriver verkar hon vara ute efter nån som passar till tapeterna och som man kan visa upp för andra.
  • Anonym (Hubert)
    Anonym (Försenad kvälls-runk) skrev 2025-06-29 17:02:04 följande:
    TS verkar vara en som som anser att hon har rätt till vissa saker men inte att det gäler åt båda hållen. Tror hon helt enkelt kommer att få vänta ett bra tag innan hon hittar nån. Av det hon skriver verkar hon vara ute efter nån som passar till tapeterna och som man kan visa upp för andra.
    Jag tror att TS har svårt att få tag i en bra karl eftersom hon själv inte har tillräckligt att erbjuda. Riktigt fina och bra kvinnor har inga problem att skaffa bra män.
  • Anonym (Försenad kvälls-runk)
    Anonym (Hubert) skrev 2025-06-29 18:01:32 följande:
    Jag tror att TS har svårt att få tag i en bra karl eftersom hon själv inte har tillräckligt att erbjuda. Riktigt fina och bra kvinnor har inga problem att skaffa bra män.
    Hon har säkert en hel del att erbjuda. Men på det sätt hon skriver får jag känslan att hon tycker hon är värd mycket bättre för att hon själv tycker hon har en viss standard. Det ger mig känslan att statusen/utseendet på mannen är viktigare än känslor.
  • Anonym (Man)
    Jimmy75 skrev 2025-06-29 10:38:18 följande:

Då behöver du nog kika på sammanfattningen från Karolinska som länkas till här ovan en gång till. De diskuterar både utvecklingsrelaterade funktionsavvikelser (NPF) och psykiska och akademiska problem och missbruk. I avsnittet jag citerade nedan nämner de visserligen inte det med inlärningssvårigheter men det kan du läsa om i första stycket.

Resultaten visar att ett barn som föds när pappan är 45 år har 3,5 gånger högre risk att diagnostiseras med autism än det barn som föds när pappan är 24 år. För samma åldersskillnad mellan fäderna vid barnets födelse är risken för barnet till den äldre pappan 13 gånger högre att få ADHD, två gånger högre att drabbas av någon form av psykotisk sjukdom, 25 gånger högre för bipolär sjukdom och 2,5 gånger högre för drogmissbruk respektive självmordsförsök.

Sedan sticker du iväg på någon märklig dikeskörning om kvinnors slutdatum, fertilitet vs komplikationer under graviditet och sedan mikroplaster och påverkan på hjärnan. Det kan vi inte diskutera här - Jag har inte underlaget för att diskutera saken och du har inte kompetensen. En sådan diskussion leder bara till en massa tyckande och halmgubbar.

Då är det ju bara för dig att titta på Vetenskapens Värld avsnittet som handlar om det på SVT Play
  • Anonym (R)
    Anonym (Tappatalltropåkärlek) skrev 2025-06-28 13:59:36 följande:

Jag känner mer och mer så här faktiskt.
    Det finns inga bra män. Det finns bara mindre dåliga.
    Är han seriös och trogen är han istället lat och oförmögen att ta hand om hem och barn. Eller allmänt ointelligent. Eller har för mycket irriterande egenskaper exempelvis tuggar extremt högt osv.
    Som kvinna får man välja om man vill ha en oduglig man eller om man vill leva ensam.

Du verkar vara högmodig, dvs. överskattar ditt eget värde och ser dig själv som ett pris som varje man borde vara överlycklig att få vara nära. Denna falska stolthet är ett vanligt felslut hos många kvinnor. Sedan verkar du ha problem med att visa respekt. Många kvinnor behöver få prata ner männen som de umgås med för att lätta på trycket  dvs. få ut ångest och oro ur den egna kroppen.

Du kan därmed inte räkna med att någon attraktiv eller resursstark man kommer att välja dig utan du kommer att sorteras bort i ett tidigt skede i utvärderingsprocessen. Detta kan vara förklaringen till dina negativa erfarenheter. 
  • Jimmy75
    Anonym (Man) skrev 2025-06-30 04:22:43 följande:
    Då är det ju bara för dig att titta på Vetenskapens Värld avsnittet som handlar om det på SVT Play
    Oh my goodness! Tack för hjälpen att driva hem min poäng. Inget ont om vetenskapens värld - väldigt intressant program, men det faktum att du tror att ett avsnitt på en timme där skulle ge oss underlag att meningsfullt diskutera den saken bevisar bara min poäng om att du inte har kompetensen att diskutera saken. Åsikter och gissningar absolut, men det är ganska meningslöst för oss båda. Och om det är microplasters påverkan på utvecklingen av CNS vi ska prata om så har inte jag heller tillräcklig kompetens för det i nuläget eftersom jag inte har läst studier om det. Det är dock långt från ämnet psykisk påverkan vs NPF.
  • molly50
    Anonym (Tappatalltropåkärlek) skrev 2025-06-28 13:59:36 följande:

Jag känner mer och mer så här faktiskt.
    Det finns inga bra män. Det finns bara mindre dåliga.
    Är han seriös och trogen är han istället lat och oförmögen att ta hand om hem och barn. Eller allmänt ointelligent. Eller har för mycket irriterande egenskaper exempelvis tuggar extremt högt osv.
    Som kvinna får man välja om man vill ha en oduglig man eller om man vill leva ensam.

Jag beklagar att du har sådana erfarenheter. Jag hade också dte tills jag träffade min nuvarande.
    Han är den bästa och finaste man jag kan önska mig.
    Sen är det klart att även han kan ha irriterande egenskaper,men vem har inte det? Det har ju även jag. Ingen är perfekt.
    Sen skulle jag också hellre leva ensam än att leva med en dålig man.
    Men alla män är inte dåliga. Det finns bra män också. Det kan bara ta tid att hitta dem ibland.
  • Anonym (Man)
    Jimmy75 skrev 2025-06-30 09:25:14 följande:
    Oh my goodness! Tack för hjälpen att driva hem min poäng. Inget ont om vetenskapens värld - väldigt intressant program, men det faktum att du tror att ett avsnitt på en timme där skulle ge oss underlag att meningsfullt diskutera den saken bevisar bara min poäng om att du inte har kompetensen att diskutera saken. Åsikter och gissningar absolut, men det är ganska meningslöst för oss båda. Och om det är microplasters påverkan på utvecklingen av CNS vi ska prata om så har inte jag heller tillräcklig kompetens för det i nuläget eftersom jag inte har läst studier om det. Det är dock långt från ämnet psykisk påverkan vs NPF.
    Fast det var ju du som frågade och Vetenskapens Värld ger åtminstone en bra sammanfattning av olika studier och alltså inte endast en studie
  • Snälla Killen

Känner igen beteendet hos homo erectus och som jag har stilstuderat sedan mina vingliga tonårsben 

De känner en extraordinär lust, just där och då, men inte alltid i efterhand.

Ge snubben en chans att återhämta sig och ta det vidare därifrån 🙂

Måla inte fan på väggen i förväg. Vissa är långsammare än andra 

Snäll? Definiera snälla...
Svar på tråden Var finns de bra männen?