• Anonym (Grymt_besviken)

Var finns de bra männen?

Efter att ha hängt på datingappar i några år nu och träffat män som jag verkligen trott det kunde bli något med, måste jag säga att jag bara blir besviken. Jag har blivit lurad om att de vill något seriöst, men sen har det visat sig att man bara dugt som sällskap för en kväll eller bara för sex en natt. 

När man fått deras nummer och sedan ringt har de ursäktat sig med olika saker för varför de inte kan eller vill träffas igen, eller bara sagt att jag var inte den de ville inleda något med.

Mina barn är utflugna sedan några år tillbaks och jag borde ju därför vara perfekt för män som inte vill att barn ska vara inblandade. Jag försöker hålla mig snygg och fräsch och ser vad andra, bland annat mina arbetskollegor, bra ut för min ålder (är 47). 

Jag blir däremot frekvent kontaktad av män som knappast matchar mig utseendemässigt eller som jag inte på något sätt finner attraktiva eller tilldragande personlighetsmässigt. För andra kvinnor verkar det vara så mycket lättare. De flesta av mina arbetskollegor lever med män som för dem är perfekta, snälla, omtänksamma och har personliga drag som tilltalar kvinnor.

Någon mer som upplever samma?

• Svar på tråden Var finns de bra männen?
  • Queen81
    Anonym (Mimmi) skrev 2025-07-04 14:12:35 följande:
    Mina fötter hade snubblat över Sam Elliot som han såg ut på 80-talet. Skäms 
    Hahaha, honom hade jag inte ens noterat om han inte började prata med mig (fick för övrigt också googla).
    Tycker det är underbart att vi alla är så olika!
  • Anonym (m)
    Queen81 skrev 2025-07-04 08:18:46 följande:
    Nä, nu läste du nog mitt svar med ett par otroligt negativa glasögon, som designats för att matcha din åsikt. För det var verkligen inte det jag skrev.
    Jag skrev att jag inte bara nöjer mig och tar lite vem som helst som visar intresse för mig för att slippa vara ensam.

Men just nätdejting är sjukt ytligt för där är det ju utseendet som får en att stanna till och läsa presentationen. Men är inte presentationen nice så svajpar jag vänster.
    Mycket trevligare att träffa någon irl, på jobbet eller så. För där lär man ju känna en person. Det är fortfarande dock så att det för mig måste finnas en fysisk grundattraktion annars går det inte.
    Men är man en person med en härlig personlighet (vad som är en härlig personlighet är också en högst individuell åsikt) och ett alldagligt yttre så har man en större chans i verkliga livet än på dejtingsidor.

Men det fina i kråksången är att detta går both ways, kvinnor har alltså samma förutsättningar som män (även om jag gissar att män är något lite ytligare).

Fråga, hade du verkligen velat vara med en kvinna som "tog dig" för att hon inte hittade nån annan och ville slippa vara ensam? Eller som accepterade ditt utseende för att hon gillade ditt inre?

Som sista kommentar. Ytligt så är Channing Tatum den sexigaste man jag sett. Rent utseendemässigt. Men skulle han visa sig vara otrevlig, oförskämd, dryg, elak och tråkig så skulle hans utseende inte spela någon roll alls. Jo, kanske för ett snabbt ligg men i övrigt skulle jag inte ge honom en chans. Trots att han är väldigt snygg.
    Tänk så olika man är, tycker inte hans utseende är tilltalande alls
  • Anonym (m)
    Anonym (Grymt_besviken) skrev 2025-07-04 10:16:27 följande:
    Nej tack, jag väljer bort desperata män som försöker få kontakt med kvinnor på forum. Du är säkerligen bara ute efter en sak ändå.
    Du framstår som allt mindre charmig ju fler inlägg du skriver. Kanske där någonstans svaret på din fråga i TS ligger 
  • Queen81
    Anonym (m) skrev 2025-07-04 14:55:27 följande:
    Då slipper du snubbla om du ser honom Cool
  • Anonym (C)
    Anonym (m) skrev 2025-07-04 14:55:27 följande:
    Det tycker inte jag heller.
  • Queen81
    Anonym (Grymt_besviken) skrev 2025-07-04 10:16:27 följande:
    Nej tack, jag väljer bort desperata män som försöker få kontakt med kvinnor på forum. Du är säkerligen bara ute efter en sak ändå.
    Här måste jag inflika att du framstår som rätt dryg när du svarar sådär. Onödigt otrevligt kan jag tycka. Han skrev ju inget otrevligt på nåt sätt. Hade räckt med ett nej tack. Och hade han då svarat och tjatat eller så, så hade du kunnat fräsa ifrån. Eller helt enkelt ignorerat.

Att "snäll-tolka" och vara trevlig kostar väldigt lite Solig
  • Anonym mamma38
    Anonym (Mimmi) skrev 2025-07-04 14:10:02 följande:
    Helt felaktigt.  När mensen helt upphört har man nått menopaus.  Klimakteriet är vägen dit.
    Inte alls helt felaktigt. Tips - Börja följ Monika Björn på diverse forum. Klimakteriet är ett samlingsord för alla faser - perimeonpaus, Klimakteriet och menopaus. 
    Efter 35 faller drastiskt fertiliteten, det är vetenskapligt beprövat.
  • Anonym (Hubert)

Det finns skillnader mellan män och kvinnor. Något som jag kan sakna hos kvinnor idag är ödmjukhet och kanske en gnutta blyghet.

Idag är det så många som tar för sig, lätt gapiga som inte tar någon skit och som har ett rejält humör när saker inte passar.

• Anonym (Man)
    Queen81 skrev 2025-07-04 20:35:57 följande:
    Här måste jag inflika att du framstår som rätt dryg när du svarar sådär. Onödigt otrevligt kan jag tycka. Han skrev ju inget otrevligt på nåt sätt. Hade räckt med ett nej tack. Och hade han då svarat och tjatat eller så, så hade du kunnat fräsa ifrån. Eller helt enkelt ignorerat.

Att "snäll-tolka" och vara trevlig kostar väldigt lite Solig
    Håller med till 100%
Svar på tråden Var finns de bra männen?