• Anonym (Grymt_besviken)

Var finns de bra männen?

Efter att ha hängt på datingappar i några år nu och träffat män som jag verkligen trott det kunde bli något med, måste jag säga att jag bara blir besviken. Jag har blivit lurad om att de vill något seriöst, men sen har det visat sig att man bara dugt som sällskap för en kväll eller bara för sex en natt. 

När man fått deras nummer och sedan ringt har de ursäktat sig med olika saker för varför de inte kan eller vill träffas igen, eller bara sagt att jag var inte den de ville inleda något med.

Mina barn är utflugna sedan några år tillbaks och jag borde ju därför vara perfekt för män som inte vill att barn ska vara inblandade. Jag försöker hålla mig snygg och fräsch och ser vad andra, bland annat mina arbetskollegor, bra ut för min ålder (är 47). 

Jag blir däremot frekvent kontaktad av män som knappast matchar mig utseendemässigt eller som jag inte på något sätt finner attraktiva eller tilldragande personlighetsmässigt. För andra kvinnor verkar det vara så mycket lättare. De flesta av mina arbetskollegor lever med män som för dem är perfekta, snälla, omtänksamma och har personliga drag som tilltalar kvinnor.

Någon mer som upplever samma?

• Svar på tråden Var finns de bra männen?
  • Jimmy75
    Anonym (Hubert) skrev 2025-07-05 15:34:16 följande:
    Jag tror det finns dom som lyssnar och reflekterar. Jag reflekterar över det du skriver just nu, även om jag delvis tycker att du har fel.

Det som jag opponerar mig emot i ditt tänk är att man tänker precis så som du säger när man är i ett socialt sammanhang i verkliga livet. Men om det handlar om ett diskussionsforum, så bör det kunna vara en aning spretigare. Det får man nog räkna med.
    Ja, det bör det....jag kan säga det tusen gånger. Du har helt rätt, det bör det. Hade jag haft råd hade jag hyrt ett flygplan med en banderoll efter som sa att du har rätt. Med den saken ur världen undrar jag nu. ÄR det så, i verkligheten på det här forumet? Hur bra tycker du att det går? Ser du tecken på att det är framgångsrikt....eller verkar det som att man tenderar att bli missförstådd när man gör så? Jag upprepar: Hur saker och ting BORDE vara är fullständigt irrelevant för allt annat än att formulera en målbild.
  • Jimmy75
    Anonym (Hubert) skrev 2025-07-05 15:34:16 följande:
    Jag tror det finns dom som lyssnar och reflekterar. Jag reflekterar över det du skriver just nu, även om jag delvis tycker att du har fel.

Det som jag opponerar mig emot i ditt tänk är att man tänker precis så som du säger när man är i ett socialt sammanhang i verkliga livet. Men om det handlar om ett diskussionsforum, så bör det kunna vara en aning spretigare. Det får man nog räkna med.
    Om jag nu har så fel så borde det ju visa sig här då i att det blir en tilltagande snälltolkning här inne och allt mindre polarisering mellan grupper och allt färre svepande antaganden och generaliseringar. Du pekar ju själv på att det är just det som inte sker.
  • Anonym (Hubert)
    Jimmy75 skrev 2025-07-05 15:58:26 följande:
    Ja, det bör det....jag kan säga det tusen gånger. Du har helt rätt, det bör det. Hade jag haft råd hade jag hyrt ett flygplan med en banderoll efter som sa att du har rätt. Med den saken ur världen undrar jag nu. ÄR det så, i verkligheten på det här forumet? Hur bra tycker du att det går? Ser du tecken på att det är framgångsrikt....eller verkar det som att man tenderar att bli missförstådd när man gör så? Jag upprepar: Hur saker och ting BORDE vara är fullständigt irrelevant för allt annat än att formulera en målbild.

Om jag för skojs skulle applicerar ditt tänk på våldtäkter, tycker du då att man ska föra debatten att lättklädda kvinnor ska hålla sig hemma och inte ränna på stan alternativt klä sig osexigt för att slippa bli våldtagna?

Är det inte viktigt att kunna föra en debatt mot detta, utan istället luta sig tillbaka och tänka att det är så verkligheten fungerar. Det är inte lönt att dra upp diskussioner i ämnet, eller?

• Queen81
    Anonym (Hubert) skrev 2025-07-05 12:06:12 följande:
    Hon får gärna stå i centrum, men lite mjukare framtoning absolut.
    Okej, jag vill gärna förstå vad du menar. 

Du skrev såhär:
    "Idag är det så många som tar för sig, lätt gapiga som inte tar någon skit och som har ett rejält humör när saker inte passar."

Kan du själv se att den texten kan tolkas rätt negativt?. Även av någon som brukar försöka snäll-tolka? Jag tolkar det som att du ser det som något negativt när en kvinna "tar för sig" samt "inte tar någon skit". Att de då är gapiga. Mellan raderna tolkar jag det som att du ogillar kvinnor som tar plats. Vi ska vara mer mjuka och försiktiga.
    Men om du menar att jag helt missuppfattat det stycket du skrev, vill du hjälpa mig förstå vad du egentligen menade?

För personligen tycker jag det är väldigt positivt med kvinnor som tar för sig och inte tar någon skit. Det tycker jag tyder på att det är en kvinna som vet sitt värde som människa. 
    Tycker det är positivt med män som också står upp för sig själv. 
  • Anonym (Hubert)
    Queen81 skrev 2025-07-05 16:31:02 följande:
    Okej, jag vill gärna förstå vad du menar. 

Du skrev såhär:
    "Idag är det så många som tar för sig, lätt gapiga som inte tar någon skit och som har ett rejält humör när saker inte passar."

Kan du själv se att den texten kan tolkas rätt negativt?. Även av någon som brukar försöka snäll-tolka? Jag tolkar det som att du ser det som något negativt när en kvinna "tar för sig" samt "inte tar någon skit". Att de då är gapiga. Mellan raderna tolkar jag det som att du ogillar kvinnor som tar plats. Vi ska vara mer mjuka och försiktiga.
    Men om du menar att jag helt missuppfattat det stycket du skrev, vill du hjälpa mig förstå vad du egentligen menade?

För personligen tycker jag det är väldigt positivt med kvinnor som tar för sig och inte tar någon skit. Det tycker jag tyder på att det är en kvinna som vet sitt värde som människa. 
    Tycker det är positivt med män som också står upp för sig själv. 
    Skulle du själv vilja vara ihop med en man som uttryckligen tog för sig i förhållandet, lätt gapig, som inte tar någon skit och ett rejält humör när saker inte passar?

Tycker du att det är lika positivt när när en man beskrivs på samma sätt?

Och ja, jag gillar kvinnor som har lite mjukare framtoning.
  • BaconBob

Testa att träffa folk på riktigt istället för dejtingappar, 99% är nog red flags där både killar och tjejer. Kräks

• Anonym (Hejsan)

Här är jag ts. Din drömkille.

• Queen81
    Anonym (Hubert) skrev 2025-07-05 16:49:11 följande:
    Skulle du själv vilja vara ihop med en man som uttryckligen tog för sig i förhållandet, lätt gapig, som inte tar någon skit och ett rejält humör när saker inte passar?

Tycker du att det är lika positivt när när en man beskrivs på samma sätt?

Och ja, jag gillar kvinnor som har lite mjukare framtoning.
    Men du skriver det på ett sätt som att,
    1 - det hör till vanligheterna att kvinnor är gapiga nu för tiden.
    2 - du likställer att ta för sig och inte ta skit = gapig och rejält humör.

Självklart är det inte positivt med människor som är gapiga eller har ett hett temperament. Men jag tycker det är positivt när både män och kvinnor "tar för sig " och "inte tar någon skit"

Jag ser det som positivt när människor, oavsett kön, ser sitt eget människovärde. 

Och ja, vi gillar ju olika saker och just du gillar lite mjukare kvinnor och det är såklart helt okej Men vill du att kvinnan ska ta för sig? Säga ifrån om hon känner sig illa behandlad?
  • Jimmy75
    Anonym (Hubert) skrev 2025-07-05 16:06:33 följande:

Om jag för skojs skulle applicerar ditt tänk på våldtäkter, tycker du då att man ska föra debatten att lättklädda kvinnor ska hålla sig hemma och inte ränna på stan alternativt klä sig osexigt för att slippa bli våldtagna?

Är det inte viktigt att kunna föra en debatt mot detta, utan istället luta sig tillbaka och tänka att det är så verkligheten fungerar. Det är inte lönt att dra upp diskussioner i ämnet, eller?

Nej, verkligen inte. Det är för övrigt en mycket märklig liknelse du drar och säger mig att du har missat vad det är jag menar. Om jag för en sekund ska gå vidare kring din liknelse. Bör kvinnor kunna klä sig som de själva tycker utan att bli utsatta för övergrepp? Utan tvekan! Det tar aldrig ansvaret ifrån förövaren. Skulle jag för den sakens skull låta min tonårsdotter klä sig hur hon vill och sedan vistas i en riskfylld miljö? Aldrig i livet för det vore urdumt! Tycker jag det är hennes fel om något händer? Nej, självklart inte.

Vad jag säger angående debatter och diskussioner är att det är resultatet som räknas. Om det skadar eller negativt påverkar resultatet, dvs hur fort man uppnår önskat mål så finns det ingen poäng i att styvnackat hålla kvar i sin strategi om hur man når dit.

Om du tvingas välja mellan att fortsätta göra på ditt sätt bara för att du tycker att det borde gå med resultatet att 1-2 personer lyssnar på vad du säger, mest sannolikt för att de redan tänkte i linje med dig från början.

Eller att ändra lite i retoriken, inte budskapet, utan HUR budskapet framförs, på ett sätt som går emot vad du tycker borde behövas, men med konsekvensen att du får 5-6 personer att lyssna och se ditt perspektiv. Vilket skulle du välja?

• Jimmy75
    Anonym (Hubert) skrev 2025-07-05 16:06:33 följande:

Jag har inte någonstans sagt att debatten inte ska föras. Jag försökte förklara för dig varför du stötte på patrull med ditt budskap.
Svar på tråden Var finns de bra männen?