• Anonym (Grymt_besviken)

Var finns de bra männen?

Efter att ha hängt på datingappar i några år nu och träffat män som jag verkligen trott det kunde bli något med, måste jag säga att jag bara blir besviken. Jag har blivit lurad om att de vill något seriöst, men sen har det visat sig att man bara dugt som sällskap för en kväll eller bara för sex en natt. 

När man fått deras nummer och sedan ringt har de ursäktat sig med olika saker för varför de inte kan eller vill träffas igen, eller bara sagt att jag var inte den de ville inleda något med.

Mina barn är utflugna sedan några år tillbaks och jag borde ju därför vara perfekt för män som inte vill att barn ska vara inblandade. Jag försöker hålla mig snygg och fräsch och ser vad andra, bland annat mina arbetskollegor, bra ut för min ålder (är 47). 

Jag blir däremot frekvent kontaktad av män som knappast matchar mig utseendemässigt eller som jag inte på något sätt finner attraktiva eller tilldragande personlighetsmässigt. För andra kvinnor verkar det vara så mycket lättare. De flesta av mina arbetskollegor lever med män som för dem är perfekta, snälla, omtänksamma och har personliga drag som tilltalar kvinnor.

Någon mer som upplever samma?

• Svar på tråden Var finns de bra männen?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Oj) skrev 2025-07-02 08:32:09 följande:

Eller så är de som söker seriöst inte intresserad av dig. 

Men visst, i din värld måste det vara kvinnorna som är oseriösa. 

Ändå, med tanke på din ålder och att du fortfarande inte hittat någon att bilda familj med, så tror jag ändå att anledningen ligger hos dig. Inte hos kvinnorna. 

Återigen har du missuppfattat, jag har inte sagt alla kvinnor, jag är tydligt med att jag söker seriöst vilket de säger också att de söker men sen visar det sig att de egentligen inte gör det, alltså när man matchar med dejtings apparna inget annat, så därför funderar jag över om att de flesta kvinnor säger att de söker seriöst i början trots att de inte gör det?
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Man) skrev 2025-07-03 05:33:26 följande:
    Återigen har du missuppfattat, jag har inte sagt alla kvinnor, jag är tydligt med att jag söker seriöst vilket de säger också att de söker men sen visar det sig att de egentligen inte gör det, alltså när man matchar med dejtings apparna inget annat, så därför funderar jag över om att de flesta kvinnor säger att de söker seriöst i början trots att de inte gör det?

Så de säger rent ut att de inte söker seriöst när ni fått kontakt? I så fall är det kanske bara en ursäkt för att inte vilja fortsätta. Hade du varit rätt hade det blivit seriöst. 

• Anonym (Jag)

För mig funkar inte dating appar det blir bara fel och pinsamt. Jag tror på att träffa någon IRL som kan bli något att mer. 

• Anonym (Men)
    Anonym (Grymt_besviken) skrev 2025-07-02 22:59:42 följande:
    Håller med. Kärlek till personen men inte till utseendet tenderar att bli falskt, eller blir falskt.

It goes both ways. 

Kärlek till utseendet men inte personligheten, tenderar inte bli långvarigt heller.

• Anonym (Grymt_besviken)
    Mayjel skrev 2025-07-03 01:44:29 följande:

Inte på nätforum iallafall. Inte vad jag har sett hittills.

Nej, det verkar som de allra sämsta samlas där.
  • Snälla Killen
    Queen81 skrev 2025-07-02 22:51:33 följande:
    Nej, jag ser inte jäkligt bra ut men jag tror ändå att jag kan träffa någon med de fina egenskaper jag söker och som i mina ögon är utseendemässigt het. Vad jag tycker är attraktivt är högst personligt och inte alls samma som t.ex min bästa väninna tycker. Vi har kollat dejtingappar tillsammans ibland och det är max 5% där vi båda hade svajpat höger.

Och kan jag inte träffa nån som har det jag söker så är jag verkligen hellre ensam. Sen kompromissar man alltid i en relation och jag förväntar mig inte att mr Perfect ska dimpa ner i brevlådan. Men de saker som är verkligt viktiga för mig kompromissar jag inte med. Heller inte med ett utseende som attraherar mig.
    Med andra ord så låter du dig själv tilltalas av en man med vältaligt, vackert yttre och med ett genomruttet inre framför en man med lite skavanker på utsidan men utan en befläckad själ...

Verkligen inte konstigt att alltför många hamnar i klorna på stygga pojkar 🙃
    Snäll? Definiera snälla...
  • Jimmy75
    Snälla Killen skrev 2025-07-03 23:14:08 följande:
    Med andra ord så låter du dig själv tilltalas av en man med vältaligt, vackert yttre och med ett genomruttet inre framför en man med lite skavanker på utsidan men utan en befläckad själ...

Verkligen inte konstigt att alltför många hamnar i klorna på stygga pojkar 🙃

Som djävulen tolkar bibeln 😄

Nej det var inte alls det hon sa. Der har du tolkat in i det hela alldeles på egen hand.

Hon skrev att hon inte kommer kompensera varken vad gäller insida eller utsida. Lever det inte upp till hennes förväntningar så är hon hellre ensam. Ett fullt rimligt resonemang enligt mig som instämmer och gör likadant. Garanterat därför jag varit singel så länge men det får jag leva med. Är det inte rätt så är det inte alls.

• Snälla Killen
    Jimmy75 skrev 2025-07-03 23:31:23 följande:

Som djävulen tolkar bibeln 😄

Nej det var inte alls det hon sa. Der har du tolkat in i det hela alldeles på egen hand.

Hon skrev att hon inte kommer kompensera varken vad gäller insida eller utsida. Lever det inte upp till hennes förväntningar så är hon hellre ensam. Ett fullt rimligt resonemang enligt mig som instämmer och gör likadant. Garanterat därför jag varit singel så länge men det får jag leva med. Är det inte rätt så är det inte alls.

Ok, fair enough. 

Jag kanske har en del nya grejer att lära av inom ett snart 20 år gammalt förhållande, så jag säger absolut inte emot 🙂

Är mest nyfiken kring resonemanget (även om det får mig att se ut som en idiot).
    Snäll? Definiera snälla...
  • Jimmy75
    Snälla Killen skrev 2025-07-03 23:43:27 följande:
    Ok, fair enough. 

Jag kanske har en del nya grejer att lära av inom ett snart 20 år gammalt förhållande, så jag säger absolut inte emot 🙂

Är mest nyfiken kring resonemanget (även om det får mig att se ut som en idiot).
    Vilket resonemang då? Att man hellre är ensam än att kompromissa och nöja sig med en person som inte motsvarar det man vill ha i en partner? För mig är det en självklarhet och jag skulle heller inte vilja vara partnern som en kvinna "nöjde sig med" i brist på att hon hittade vad hon egentligen ville ha.
Svar på tråden Var finns de bra männen?