• Lorainza

BIM Augusti 2025

Drar igång en tråd för oss som försöker bli gravida och har BIM i augusti 2025! 

Här kan vi diskutera allt kring bebisverkstaden och ge varandra stöttning och pepp där det behövs.

Jag är 30 år och har nyligen gått igenom ett MA som tyvärr upptäcktes i vecka 14. Nu är mensen på banan igen, så hoppas på att kroppen är redo för ett nytt försök.

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu kör vi - och håller tummarna för en massa plus!🌸

• Svar på tråden BIM Augusti 2025
  • Anonym (Tredje)
    Hejasommaren skrev 2025-08-11 10:53:17 följande:
    Din kurva ser ju onekligen tjusig ut! Verkar som att vi är ganska nära i tid med varandra - jag håller tummarna för dig!

nyfiken varför din app säger DPO +1 den 2/8 när det ser ut som att du har ÄL 31/7? Eller läser jag din app helt tokigt?
    Spännande! Håller tummarna för dig med! 
    Lh testet stegras den 31/7 men äl hände 1/8 😊
  • Miniblomma

Testade tyvärr neg igår och inväntar bara mensen nu. Känns väldigt tråkigt, men bara att tuffa vidare. Lycka till för er andra denna månad! 

1/8 Lorainz
    3/8 lovve123 ➖
    5/8 Juliflicka ➖
    5/8 Annpor ➖
    6/8 hemliganatta ➕
    6/8 Elisand ➖
    6/8 snyfslan ➕
    8/8 Lorem ➕
    9/8 Användare95
    10/8 Skorpan
    11/8 Hejasommaren
    11/8 Miniblomma 
    11/8 Aisof
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    15/8 Olliolli
    15/8 Tredje
    15/8 Mothertotwo
    16/8 Neksta
    17/8 am2221
    18/8 En som längtar
    19/8 granen12
    20/8 Rumpetrollet
    21/8 Flizz
    22/8 Sarasi
    22/8 Lunyum
    23/8 Nanathalie
    23/8 Vallmo93
    23/8 Loviisa92

• Anonym (Tredje)

Känner mig himla nedstämd ikväll, trodde såklart att denna månad var vår månad men hoppet börja svikta. Haft ömma bröst och sträckning i livmodern, förrgår började tempen gå upp ännu mer. Igår började det ömma mindre och mindre, det drog mkt mindre. Gravtest idag äl+10 super negativt. Har fått positivt på alla graviditeter vid äl+10 

• Hejasommaren

God morgon gänget. 

ÄL+13 idag och tempen är fortsatt över CL men tvärnegativt graviditetstest. Testar dock med 25 mIU/ml och inte ett testa tidigt om nu det spelar någon roll? min enda tanke är att ÄL ev inföll senare än vad jag och FF tror eftersom mensen fortfarande lyser med sin frånvaro. Eller om ÄL uteblev ändå..

• Hejasommaren

Eller ytterligare en teori.. ser nu att både testet igår och det idag hade utgångsdatum i juli 2025 🤯 får kanske gå och köpa nya 😅

• Anonym (Håller tummarna)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-08-11 20:14:09 följande:

Känner mig himla nedstämd ikväll, trodde såklart att denna månad var vår månad men hoppet börja svikta. Haft ömma bröst och sträckning i livmodern, förrgår började tempen gå upp ännu mer. Igår började det ömma mindre och mindre, det drog mkt mindre. Gravtest idag äl+10 super negativt. Har fått positivt på alla graviditeter vid äl+10 

Men så tråkigt; massa kramar! Men ge inte upp än. Hur var tempen idag? Vilken känslighet hade du på testet? Håller tummarna att du plussar ändå❤️
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (Håller tummarna) skrev 2025-08-12 06:45:35 följande:
    Men så tråkigt; massa kramar! Men ge inte upp än. Hur var tempen idag? Vilken känslighet hade du på testet? Håller tummarna att du plussar ändå❤️
    Äl+11 idag och fortfarande negativt.
    Har gett upp, ska ringa fertilitetskliniken idag 
  • mothertotwo

Kunde inte låta bli med att testa ett (clearblue testa 6 dagar tidigt) och hoppas eftersom man idag ev befinner sig på +11 enligt ff. Men ja.. det var inte lönt utan bara slöseri som vanligt. 😞

• Granen123

Hej allihopa, ville bara uppdatera er om hur det har gått. Mina värden har inte sjunkit, tvärtom sakta ökat. Har övervägt MTX eller operation men någonstans landat i att jag nog vill opereras ändå. Detta av flera anledningar.

Är på sjukhuset nu och har lämnat massa prover, kommer förhoppningsvis att opereras under eftermiddagen. Tack för allt erat stöd. Jag hoppas innerligt att det här är rätt beslut. Jag kommer få en kuratorkontakt efteråt vilket känns skönt.  Oavsett så ska det bli skönt att något görs åt detta. Det här har varit den värsta och längsta 1,5 veckan i mitt liv. Har aldrig varit så rädd, stressad, orolig och ledsen som sedan det här upptäcktes. Hela mitt liv har varit på paus. Nu känns det skönt att något konkret händer, och chanserna till att få börja försöka igen blir i och med detta beslut även kortare. Sen kan man ju aldrig veta hur kroppen reagerar på operationen och riskerna med en operation gör mig stundtals livrädd. 

Om ni sitter på några solskenshistorier om opererade X, med god återhämtning och en ev graviditet efteråt så får ni mer än gärna dela med er ❤️ Skulle vara fint att få läsa om under timmarna i väntan på operation? 

• Siripiri
    Granen123 skrev 2025-08-12 10:51:27 följande:

Hej allihopa, ville bara uppdatera er om hur det har gått. Mina värden har inte sjunkit, tvärtom sakta ökat. Har övervägt MTX eller operation men någonstans landat i att jag nog vill opereras ändå. Detta av flera anledningar.

Är på sjukhuset nu och har lämnat massa prover, kommer förhoppningsvis att opereras under eftermiddagen. Tack för allt erat stöd. Jag hoppas innerligt att det här är rätt beslut. Jag kommer få en kuratorkontakt efteråt vilket känns skönt.  Oavsett så ska det bli skönt att något görs åt detta. Det här har varit den värsta och längsta 1,5 veckan i mitt liv. Har aldrig varit så rädd, stressad, orolig och ledsen som sedan det här upptäcktes. Hela mitt liv har varit på paus. Nu känns det skönt att något konkret händer, och chanserna till att få börja försöka igen blir i och med detta beslut även kortare. Sen kan man ju aldrig veta hur kroppen reagerar på operationen och riskerna med en operation gör mig stundtals livrädd. 

Om ni sitter på några solskenshistorier om opererade X, med god återhämtning och en ev graviditet efteråt så får ni mer än gärna dela med er ❤️ Skulle vara fint att få läsa om under timmarna i väntan på operation? 

Åh vännen! det kommer gå bra♥️♥️ 
    Titthål är ett litet ingrepp, du kommer vakna upp med smärta i axlarna för det är dit gasen vandrar efter operationen. Min mage var lite knas under natten och hade ont såklart, dagarna efter gick den över till att bli stenhård och stanna upp så någon form av mjukgörande för tarmen är bra att ha förberett med. Återhämtningen är ändå snabb🙏🏼 även om det tog närmare 2v innan jag upplevde att magen inte var svullen.  Jag var tillbaka på gymmet under vecka 3 efter operationen. Körde bara maskiner för underkroppen (ingen belastning av coren) men kändes ändå skönt att göra något. Sen blev jag som sagt gravid på tredje försöket efter operationen så det är verkligen inte dödsstöt för fertiliteten, kom ihåg de ♥️ Dem rekommenderar väl att man ska vänta tre månader med att försöka, men min sambo berättade om en på hans förra jobb som gravid månaden efter 😅 Inget att rekommendera kanske men det gick iallafall! även min kompis blev gravid tre månader efter operationen♥️ I bästa fall kan du ju faktiskt rädda äggledaren idag 🥰 

Styrkekramar♥️  

Svar på tråden BIM Augusti 2025