• Lorainza

BIM Augusti 2025

Drar igång en tråd för oss som försöker bli gravida och har BIM i augusti 2025! 

Här kan vi diskutera allt kring bebisverkstaden och ge varandra stöttning och pepp där det behövs.

Jag är 30 år och har nyligen gått igenom ett MA som tyvärr upptäcktes i vecka 14. Nu är mensen på banan igen, så hoppas på att kroppen är redo för ett nytt försök.

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu kör vi - och håller tummarna för en massa plus!🌸

• Svar på tråden BIM Augusti 2025
  • Granen123

Tack snälla för all pepp, information och råd ❤️❤️❤️ stödet har betytt jättemycket genom den här resan. Är hemma och vilar upp mig nu, ska låta både kroppen och psyket få smälta, vila och rehaba. Känns även skönt att en kurator ska ringa sen och följa upp ifall jag önskar något samtalsstöd. Jag kan dock känna att vi alla kvinnor som drabbas av ett X borde bli erbjudna samtalsstöd direkt i samband med att man upptäcker eller fastställer diagnosen. Hos vissa kanske man får det men inte här? hade dock verkligen behövt det där och då kände jag. Tur att ni fanns att bolla med 🙏🏻❤️

Vallmo93 skrev 2025-08-13 21:08:28 följande:
    Så glad att höra att op gick bra ❤️ kände exakt samma efter min, som en lättnad som släpper och att man därefter bara kan blicka framåt.

Och ja verkligen coolt att äggledaren kan hoppa mellan äggstockarna! Vila en massa nu och tillåt dig återhämtning. Kommer gå snabbt tills ni kan försöka igen 🥰
  • Granen123

Tusen tack för allt stöd, information och pepp Genom den här resan ❤️ att jag tidigt uppmärksammandes om risken för utomkvedshavandeskap gjorde att jag drog öronen åt mig väldigt tidigt. Vågar inte ens tänka tanken på vad som hade kunnat hända om jag inte läste om det, aldrig hade tagit det där ägglossningstestet som sen även fick mig att ta ett gravtest? jag är inte den som gärna söker vård i onödan. Ska helst känna mig döende för att ens vilja ta kontakt med sjukvården men nu förstod jag ju vad X är och hur livsfarligt det är om det går för långt, därav jag sökte i tid. Bara tack vare er här 🙏🏻❤️❤️

Ja visst är det häftigt med kvinnokroppen och hur den anpassar sig och jobbar för oss 🥹😍😍😍 

Siripiri skrev 2025-08-13 19:30:10 följande:
    Gud vad skönt att allt gick bra och att du är i gott mod 🥰♥️♥️ Det är så fräckt att den andra äggledaren kan plocka upp ägget från andra äggledaren 🤩 
    Ta hand om dig nu! ♥️ 
  • Siripiri
    Granen123 skrev 2025-08-13 22:14:30 följande:

Tusen tack för allt stöd, information och pepp Genom den här resan ❤️ att jag tidigt uppmärksammandes om risken för utomkvedshavandeskap gjorde att jag drog öronen åt mig väldigt tidigt. Vågar inte ens tänka tanken på vad som hade kunnat hända om jag inte läste om det, aldrig hade tagit det där ägglossningstestet som sen även fick mig att ta ett gravtest? jag är inte den som gärna söker vård i onödan. Ska helst känna mig döende för att ens vilja ta kontakt med sjukvården men nu förstod jag ju vad X är och hur livsfarligt det är om det går för långt, därav jag sökte i tid. Bara tack vare er här 🙏🏻❤️❤️

Ja visst är det häftigt med kvinnokroppen och hur den anpassar sig och jobbar för oss 🥹😍😍😍 

Ingen orsak♥️ Så fort jag ser symptom som liknande mina vill jag alltid höja en varningens finger för det är såpass allvarligt även om det är tråkigt att få höra de. 
    Jätte bra att du lyssnade 🥰🙏🏼

• Syskon87

Hej helt ny här på familjeliv och i tråden såklart. 
    Här försöker vi för fullt med ett syskon, dock samtidigt som jag ammar så väldigt svårt med temperatur kurvan.

har beräknad mens 20/8 vi håller tummar och tår att det tar sig! har något mf i baggaget så vet hur skört allting är ❤️

• Rumpetrollet

Här kom mensen mycket tidigare än beräknat. Är nog inte en helt stabil cykel än. Nu hoppas vi att kroppen nollar och kommer igång som vanligt igen! Ses i septembertråden. 

1/8 Lorainz

3/8 lovve123 ➖
    5/8 Juliflicka ➖
    5/8 Annpor ➖
    6/8 hemliganatta ➕
    6/8 Elisand ➖
    6/8 snyfslan ➕
    8/8 Lorem ➕
    9/8 Användare95
    10/8 Skorpan
    11/8 Hejasommaren ➖
    11/8 Miniblomma ➖
    11/8 Aisof
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    15/8 Olliolli ➖
    15/8 Tredje
    15/8 Mothertotwo
    16/8 Neksta
    17/8 am2221
    18/8 En som längtar
    19/8 granen12
    19/8 Tjej90sve 
    20/8 Rumpetrollet ➖
    21/8 Flizz
    22/8 Sarasi
    22/8 Lunyum
    23/8 Nanathalie
    23/8 Vallmo93
    23/8 Loviisa92
  • Neksta

Här kom mensen 2 dagar tidigt! Så vi ses i septembertråden👋🏼

1/8 Lorainz

3/8 lovve123 ➖
    5/8 Juliflicka ➖
    5/8 Annpor ➖
    6/8 hemliganatta ➕
    6/8 Elisand ➖
    6/8 snyfslan ➕
    8/8 Lorem ➕
    9/8 Användare95
    10/8 Skorpan
    11/8 Hejasommaren ➖
    11/8 Miniblomma ➖
    11/8 Aisof
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    15/8 Olliolli ➖
    15/8 Tredje
    15/8 Mothertotwo
    16/8 Neksta ➖
    17/8 am2221
    18/8 En som längtar
    19/8 granen12
    19/8 Tjej90sve 
    20/8 Rumpetrollet ➖
    21/8 Flizz
    22/8 Sarasi
    22/8 Lunyum
    23/8 Nanathalie
    23/8 Vallmo93
    23/8 Loviisa92
  • Nanathalie
    mothertotwo skrev 2025-08-14 07:45:55 följande:

Idag höjdes tempen på dag 13. Ser kanske lite lovande ut?🙈

Instämmer!
  • Anonym (Sjukling)

Här kom mensen idag på bim+1, känner mig så sjukt deppig nu..kände ändå ett hopp denna gång iom semester osv men icke. Hade feber 3 dagar efter Äl..

Min temp denna cykel har ändå varit ovanligt låg både innan och efter ÄL jämfört med tidigare? Någon som vet vad det kan bero på?
    Mått otroligt illa både igår & idag, så fick lite lite hopp om att det kanske ändå tagit sig 😞även om jag inte alls känt samma tecken som slutade i mf. Jaja, nya tag igen..skönt med en liten paus från all stress under mensen. 

Kämpa på alla!

Svar på tråden BIM Augusti 2025