• Lorainza

BIM Augusti 2025

Drar igång en tråd för oss som försöker bli gravida och har BIM i augusti 2025! 

Här kan vi diskutera allt kring bebisverkstaden och ge varandra stöttning och pepp där det behövs.

Jag är 30 år och har nyligen gått igenom ett MA som tyvärr upptäcktes i vecka 14. Nu är mensen på banan igen, så hoppas på att kroppen är redo för ett nytt försök.

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu kör vi - och håller tummarna för en massa plus!🌸

• Svar på tråden BIM Augusti 2025
  • snyfslan

BIM idag och otroligt nog ett svagt plus 🥳 Så så glad att vi lyckades bli gravida 😀 Nu får vi se om det håller sig kvar...

• Användare95

Hej på er

Ny användare i tråden! Jag fyller 30 i år och har slutat på ppiller i maj för att få överblick över min cykel och få den jämn. 38 respektive 26 var första två cyklerna och jag är nu på dag 33 i tredje cykeln.

I denna cykel trodde jag ägglossningen kom tidigt och vågade mig på att ha oskyddat sex på dag 22-26 (min sambo har velat avvakta till augusti med att försöka skaffa barn). Jag gör inget annat än att logga symtom så jag hade inte direkt koll på ÄL, trodde bara den hade kommit runt 14-16 i cykeln. Däremot på dag 22 fick jag kraftig värk (trodde det va blindtarmen så ont det gjorde?) och sedan lätt blodstrimma i flytningen dagen efter. Jag tänkte inte mycket på detta vid tillfället. Men visst låter det som ÄL?

Jag och min partner låg mycket dag 22-26 eftersom jag var så ofantligt sugen morgon till kväll. Nu är jag på cykeldag 33 utan mens, har testat mig men visar negativt. Anledningen till att jag misstänker graviditet är såklart sen cykel i förhållande till misstänkt ÄL och samlag vid denna tidpunkt, samt kraftig huvudvärk, humörsvängningar igår och samma idag men även illamående imorse när min sambo stekte pannkakor till frukost (stekt smör luktade pyton?) som avtog först när jag tryckte i mig en pannkaka och banan.

Jag har även haft bruna och omväxlande rosa flytningar sedan DPO 7 (utgår från cykeldag 22) samt mensliknande smärtor i magen som kommer och går, fortfarande idag DPO 11. Jag gissar att om min förväntade ÄL var 26e juli så borde min BIM (om man räknar 14 dagar) vara 9e augusti. Tänker jag rätt?

Hoppas på att plussa men vet att jag såklart inte har oddsen på min sida att bli gravid vid första ?försöket?. Kärlek till er som kämpat länge med ofrivillig barnlöshet ❤️

• Elisand

Åh jag vet inte vad jag ska tro. Jag känner mig verkligen gravid nu haha 😂 Igår kväll blev jag plötsligt jätteillamående och fick springa till toan och spy. Mådde annars prima, så inte sjuk. Ingen annan reagerade på middagen vi åt eller något. Min temp fortfarande hög. När jag satte in den i morse i Fertility Friend ändrade appen troligen ägglossning med två dagar fram (samma som premom appen tror på cd16) vilket gör att jag är på äl+10 idag. Igår och idag har jag hela dagarna haft känningar i livmodern, men ingen mens. Ont i brösten idag också. Så jag tog ett test ändå, testa-tidigt, men väldigt negativt. Om jag vore äl+12 som jag ändå trodde först så skulle det ju kännas uträknat men äl+10 KAN väl ändå visa negativt fast man är gravid?? Det enda som är konstigt är att jag ju har symtom isf fast det visar negativt och det känns lite konstigt. Troligtvis kommer väl mensen imorgon eller på fredag då, men detta får ändå upp mitt hopp lite. Kanske helt förgäves menmen..

• Elisand

grattis, vad kul ❤️ håller tummarna att fröet stannar och växer sig stark❤️

snyfslan skrev 2025-08-06 17:08:05 följande:

BIM idag och otroligt nog ett svagt plus 🥳 Så så glad att vi lyckades bli gravida 😀 Nu får vi se om det håller sig kvar...

• Miniblomma
    snyfslan skrev 2025-08-06 17:08:05 följande:

Åh vad underbart! Grattis!! Hur länge har ni försökt och har du känt några symtom ännu?
  • Miniblomma
    Nanathalie skrev 2025-08-06 15:34:14 följande:

Jag är förvirrad. Igår åkte min temp upp över cl, och idag är den kvar där. Jag har haft negativa ältester, men en del flytningar och molvärk från vänster sida. Jag brukar ha ägglossning på cd19 varje cykel. Stannar den uppe imorgon eller ökar ytterligare ser det ut som om jag ägglossat på cd9?! Är helt sjukt förvirrad. Vi får väl vänta och se, men känns väldigt oklart att ägglossa utan positiva tester. Bara ren tur att vi myste lite dagarna innan äl, men känns osäkert med 2 dagar innan som närmst och inget därefter. 

Hade verkligen väntat mig en sänkning idag, och att äl kommer i nästa vecka som förväntat - så stannar den uppe. Så snurrigt alltihop. Vad tror ni? Någon som upplevt samma sak?

Tyvärr kan jag inte så mycket om temp i och med att jag inte själv använder den metoden, men jag har tydliga andra symtom vid ägglossning och den har varierat mellan CD23 till CD11 (först 19, sedan 23, sedan 12, 11 och 15 denna cykel) så åtminstone för mig har äl kunnat variera rätt duktigt. Blev väldigt chockad när den kom på dag 12 när jag väntade den minst en vecka senare!

Jag vet också att jag läst flera som blivit gravida trots negativa äl-test så det är fullt möjligt att ha ägglossat ändå. Man räknar dessutom med att spermier kan överleva 3-5 dagar inuti, så hopp finns. Håller tummarna för dig!

• hemliganatta

Nu vågar jag mig på ett plus, håller tummarna för alla er andra att det ska gå vägen!Hjärta

1/8 Lorainza

3/8 lovve123 ➖

5/8 Juliflicka ➖

5/8 Annpor ➖

6/8 hemliganatta ➕

6/8 Elisand
    6/8 snyfslan
    8/8 Lorem
    10/8 Skorpan
    11/8 Hejasommaren
    11/8 Miniblomma
    11/8 Aisof
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    15/8 Tredje
    17/8 am2221
    18/8 En som längtar
    19/8 granen12
    22/8 Sarasi
    22/8 Lunyum
    23/8 Vallmo93
  • Anonym (43)
    hemliganatta skrev 2025-08-06 18:51:18 följande:

Nu vågar jag mig på ett plus, håller tummarna för alla er andra att det ska gå vägen!Hjärta

1/8 Lorainza

3/8 lovve123 ➖

5/8 Juliflicka ➖

5/8 Annpor ➖

6/8 hemliganatta ➕

6/8 Elisand
    6/8 snyfslan
    8/8 Lorem
    10/8 Skorpan
    11/8 Hejasommaren
    11/8 Miniblomma
    11/8 Aisof
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    15/8 Tredje
    17/8 am2221
    18/8 En som längtar
    19/8 granen12
    22/8 Sarasi
    22/8 Lunyum
    23/8 Vallmo93
    Grattis, får man fråga vilka symtom du har?
  • hemliganatta
    Anonym (43) skrev 2025-08-06 20:20:45 följande:
    Grattis, får man fråga vilka symtom du har?

Tack! Jag har haft mycket mer molvärk än vanligt, mer kissnödigt, ömma bröst och lätt illamående!

Svar på tråden BIM Augusti 2025