• Lorainza

BIM Augusti 2025

Drar igång en tråd för oss som försöker bli gravida och har BIM i augusti 2025! 

Här kan vi diskutera allt kring bebisverkstaden och ge varandra stöttning och pepp där det behövs.

Jag är 30 år och har nyligen gått igenom ett MA som tyvärr upptäcktes i vecka 14. Nu är mensen på banan igen, så hoppas på att kroppen är redo för ett nytt försök.

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu kör vi - och håller tummarna för en massa plus!🌸

• Svar på tråden BIM Augusti 2025
  • Neksta

Hejhej! Hoppar väl in här då🤗 
    Har egentligen varit redo och haft barnlängtan i ca 3 år nu, men maken har inte känt sig redo förrän nu. Så nu har vi precis börjat försöka.
    BIM 16/8 och som sagt precis börjat under denna ÄL, så har väl inte superstora förhoppningar just nu. Men har nog blivit lite symptom-galen ändå😂 vi får se!
    Känns bra att få skriva av sig om detta, och förhoppningsvis kunna bolla lite med personer som går igenom samma sak😊

• Neksta
    Neksta skrev 2025-08-06 22:12:43 följande:

Hejhej! Hoppar väl in här då🤗 
    Har egentligen varit redo och haft barnlängtan i ca 3 år nu, men maken har inte känt sig redo förrän nu. Så nu har vi precis börjat försöka.
    BIM 16/8 och som sagt precis börjat under denna ÄL, så har väl inte superstora förhoppningar just nu. Men har nog blivit lite symptom-galen ändå😂 vi får se!
    Känns bra att få skriva av sig om detta, och förhoppningsvis kunna bolla lite med personer som går igenom samma sak😊

Skrivit till mig här i listan med, någon får säga till om jag gör fel, är helt ny här så vet inte riktigt vad jag håller på med än😂

1/8 Lorainza

3/8 lovve123 ➖

5/8 Juliflicka ➖

5/8 Annpor ➖

6/8 hemliganatta ➕

6/8 Elisand
    6/8 snyfslan
    8/8 Lorem
    10/8 Skorpan
    11/8 Hejasommaren
    11/8 Miniblomma
    11/8 Aisof
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    15/8 Tredje
    16/8 Neksta
    17/8 am2221
    18/8 En som längtar
    19/8 granen12
    22/8 Sarasi
    22/8 Lunyum
    23/8 Vallmo93
  • Lorem
    Lorem skrev 2025-07-26 20:25:12 följande:

Då va jag här igen. Har ett MA som upptäcktes 5/12 -24, skulle ha varit vecka 9+6. Och nu senast missfall 6/7 i ungefär vecka 7+0. Jag ville inte vänta en cykel innan vi började igen. Visade sig att jag inte behövde det då jag hann testa negativt innan nästa ägglossning. Så nu kör vi igen...Tredje gången gilt? Vi får väl se.

Så chockad. Jag plussade. Hann inte få en mens efter missfallet. Nu får vi se var detta bär!

1/8 Lorainz

3/8 lovve123 ➖

5/8 Juliflicka ➖

5/8 Annpor ➖

6/8 hemliganatta ➕

6/8 Elisand
    6/8 snyfslan
    8/8 Lorem ➕
    10/8 Skorpan
    11/8 Hejasommaren
    11/8 Miniblomma
    11/8 Aisof
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    15/8 Tredje
    16/8 Neksta
    17/8 am2221
    18/8 En som längtar
    19/8 granen12
    22/8 Sarasi
    22/8 Lunyum
    23/8 Vallmo93
  • Användare95
    Lorem skrev 2025-08-06 22:51:43 följande:
    Så chockad. Jag plussade. Hann inte få en mens efter missfallet. Nu får vi se var detta bär!

1/8 Lorainz

3/8 lovve123 ➖

5/8 Juliflicka ➖

5/8 Annpor ➖

6/8 hemliganatta ➕

6/8 Elisand
    6/8 snyfslan
    8/8 Lorem ➕
    10/8 Skorpan
    11/8 Hejasommaren
    11/8 Miniblomma
    11/8 Aisof
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    15/8 Tredje
    16/8 Neksta
    17/8 am2221
    18/8 En som längtar
    19/8 granen12
    22/8 Sarasi
    22/8 Lunyum
    23/8 Vallmo93
    Lorem så himla stort grattis 😍

Jag lägger till mig själv nu i listan men somnar med en oro eftersom jag fått stegrande värk och en mer brunröd flytning nu på kvällen (senaste dagarna haft bruna/ljurosa lätta flytningar). Jag hoppas det bara är ett ägg som borrar in sig då jag imorse kände morgonillamående och varit drabbad av trötthet och kraftig huvudvärk. Håll tummarna för mig att det inte är mensen!

1/8 Lorainz

3/8 lovve123 ➖

5/8 Juliflicka ➖

5/8 Annpor ➖

6/8 hemliganatta ➕

6/8 Elisand
    6/8 snyfslan
    8/8 Lorem ➕
    9/8 Användare95
    10/8 Skorpan
    11/8 Hejasommaren
    11/8 Miniblomma
    11/8 Aisof
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    15/8 Tredje
    16/8 Neksta
    17/8 am2221
    18/8 En som längtar
    19/8 granen12
    22/8 Sarasi
    22/8 Lunyum
    23/8 Vallmo93
  • Anonym (43)
    hemliganatta skrev 2025-08-06 21:39:01 följande:

Tack! Jag har haft mycket mer molvärk än vanligt, mer kissnödigt, ömma bröst och lätt illamående!

Jag har haft mensvärk i en vecka nu, BIM 10/8, och idag gjorde det fruktansvärt ont "därnere" och det kändes precis som att föda barn.. 😅 Efter en Alvedon försvann det och kom inte tillbaka. Är väldigt illamående runt eftermiddagarna och har råkat sova middag någon gång också.. 😁 Bröstvårtorna bränner också.

Vet inte vad jag skulle göra om jag var gravid, är 43 år och har lite neurologiska problem så jag vet inte om jag skulle klara av ett barn.
  • Sarasi

Är lite ledsen just nu. Hade planerat in mys i natt när sambon kom från jobbet men fick ont i halsen så ställde in. Sen fått feber och i morse såklart glad smiley. Får hoppas jag är piggare imorgon så vi kan få till något då för annars är denna månad körd. 😭

• Miniblomma

Jag är idag på äl + 13 (haft mens äl + 16 eller 17 de två senaste månaderna) och känner mig lite förvirrad. Sedan jag slutade med p-piller i mars har jag haft jätteömma och svullna bröst HELA lutealfasen, från dagen efter äl till mens. Denna gång fick jag ingen ömhet eller svullnad förrän igår, äl + 12, då vänster bröst började bli lite lite ömt. Idag är vänster bröst mer ömt och svullet, medan höger inte är det. Jag har aldrig haft ömhet i bara ena sidan.

Jag har sedan några dagar tillbaka försökt börja lära känna min livmodertapp också. Eftersom jag inte varit där och undersökt tidigare vet jag inte heller hur det brukar vara, men första gången jag kände så satt den i mitten. höjd kan jag inte riktigt avgöra eftersom jag inte har något att jämföra med ännu. Sedan har den plötsligt vandrat till vänster. Imorse när jag kände efter satt den så långt till vänster den kunde. Det här är inget jag hört eller läst från någon annan - bara att tappen kan ändra sig upp och ner och i hårdhet/mjukhet.

I övrigt är flytningarna tjocka och vita, men knappt någonting i trosan förutom en fläck som kommer på morgonen. Känner ingenting speciellt annars. Inget illamående, ingen ovanlig trötthet eller så. Jag kommer oavsett inte testa innan 10/8 (äl +16) OM mensen inte redan dykt upp då.

Jag vill inte dra några växlar på detta, eftersom det säkert lika gärna kan vara hormonerna som fortfarande håller på att stabiliseras efter p-piller och jag har ju lurat mig själv förr att det är något när det inte är det.

MEN är det någon som känner igen sig? Med ömhet och svullnad i ENA bröstet eller livmodertapp som vandrar i SIDLED??

• Anonym (Tredje)

Denna cykel känner jag mig hoppfull av. Tittar tillbaka på mina tempkurvor de senaste månaderna och tempen har då legat runt 36.75 direkt efter äl, haft mkt finnar. Denna cykel ligger tempen i medel kring 36.55 och bröst ömmar och inga finnar alls. Undrar helt enkelt om tempen och progesteronet varit så högt att inget ägg kunnat i plantera sig. 
    När jag tittar tillbaka över det gångna året med tempkurvorna ser jag att de gånger jag fått plus så ligger jag i temp som jag gör denna kurva. 

Hoppas hoppas att detta är tur månaden. Man blir så nedslagen att försöka månad in och månad ut. 

• mothertotwo

Eftersom min kurva ser helt annorlunda ut med vad den gjort dem senaste månaderna och för att fertility friends appen äntligen har bekräftat ägglossning hos mig. Nytt BIM den 15/8Glad 6 DPO idag

Behåller ändå kvar min remiss till gyn... 

1/8 Lorainz
    3/8 lovve123 ➖
    5/8 Juliflicka ➖
    5/8 Annpor ➖
    6/8 hemliganatta ➕
    6/8 Elisand
    6/8 snyfslan
    8/8 Lorem ➕
    9/8 Användare95
    10/8 Skorpan
    11/8 Hejasommaren
    11/8 Miniblomma
    11/8 Aisof
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    15/8 Tredje
    15/8 Mothertotwo
    16/8 Neksta
    17/8 am2221
    18/8 En som längtar
    19/8 granen12
    22/8 Sarasi
    22/8 Lunyum
    23/8 Vallmo93

• snyfslan
    Miniblomma skrev 2025-08-06 18:32:52 följande:
    Åh vad underbart! Grattis!! Hur länge har ni försökt och har du känt några symtom ännu?
    Detta var tredje försöket för barn nummer 2. Jag har de senaste dagarna känt precis så som jag brukar känna inför mens, såsom värmevallningar och generell svullnad. Idag har jag haft lätt illamående, BIM+1.
Svar på tråden BIM Augusti 2025