• Lorainza

BIM Augusti 2025

Drar igång en tråd för oss som försöker bli gravida och har BIM i augusti 2025! 

Här kan vi diskutera allt kring bebisverkstaden och ge varandra stöttning och pepp där det behövs.

Jag är 30 år och har nyligen gått igenom ett MA som tyvärr upptäcktes i vecka 14. Nu är mensen på banan igen, så hoppas på att kroppen är redo för ett nytt försök.

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu kör vi - och håller tummarna för en massa plus!🌸

• Svar på tråden BIM Augusti 2025
  • Nanathalie
    Anonym (Sjukling) skrev 2025-08-14 19:01:07 följande:

Här kom mensen idag på bim+1, känner mig så sjukt deppig nu..kände ändå ett hopp denna gång iom semester osv men icke. Hade feber 3 dagar efter Äl..

Min temp denna cykel har ändå varit ovanligt låg både innan och efter ÄL jämfört med tidigare? Någon som vet vad det kan bero på?
    Mått otroligt illa både igår & idag, så fick lite lite hopp om att det kanske ändå tagit sig 😞även om jag inte alls känt samma tecken som slutade i mf. Jaja, nya tag igen..skönt med en liten paus från all stress under mensen. 

Kämpa på alla!

Hej!

Jävla skit-mens. Urk!!

Den låga tempen KAN vara en tillfällighet som repar sig av sig självt till nästa cykel, men det kan också vara ett tecken på lågt progesteron vilket är relativt vanligt efter missfall ❤️
  • Mogenbananasplit

Jag hoppar in i tråden jag också. Hoppas på ett plus på BIM 22/8. Är 33 år, inga barn sedan innan. Första planerade försöket 🍀

1/8 Lorainz

3/8 lovve123 ➖
    5/8 Juliflicka ➖
    5/8 Annpor ➖
    6/8 hemliganatta ➕
    6/8 Elisand ➖
    6/8 snyfslan ➕
    8/8 Lorem ➕
    9/8 Användare95
    10/8 Skorpan
    11/8 Hejasommaren ➖
    11/8 Miniblomma ➖
    11/8 Aisof
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    15/8 Olliolli ➖
    15/8 Tredje
    15/8 Mothertotwo
    16/8 Neksta
    17/8 am2221
    18/8 En som längtar
    19/8 granen12
    19/8 Tjej90sve 
    20/8 Rumpetrollet ➖
    21/8 Flizz
    22/8 Sarasi
    22/8 Lunyum
    22/8 mogenbananasplit
    23/8 Nanathalie
    23/8 Vallmo93
    23/8 Loviisa92
  • Anonym (Sjukling)
    Nanathalie skrev 2025-08-14 19:08:44 följande:
    Hej!

Jävla skit-mens. Urk!!

Den låga tempen KAN vara en tillfällighet som repar sig av sig självt till nästa cykel, men det kan också vara ett tecken på lågt progesteron vilket är relativt vanligt efter missfall ❤️
    tack för svar 💕 var lite det jag var orolig för?lågt progesteron. Men var över 1 år sen missfall och jag har haft hög temp fram tills för två cyklar sen, först nu den varit låg. Kanske borde kolla upp så att allt är ok, behöver bara få med mig mannen på samma tåg.
  • Nanathalie

Äl+7, tempen ser fin ut ännu.. Har dock 0.0 tecken på att det skulle tagit sig. Nackdelen med att vara en sol plussar tidigt är att man snabbt vet att det är kört och väntan på nästa äl blir då väldigt lång. 

Bara hålla tummarna..

• Nanathalie
    Anonym (Sjukling) skrev 2025-08-14 22:09:56 följande:
    tack för svar 💕 var lite det jag var orolig för?lågt progesteron. Men var över 1 år sen missfall och jag har haft hög temp fram tills för två cyklar sen, först nu den varit låg. Kanske borde kolla upp så att allt är ok, behöver bara få med mig mannen på samma tåg.
    Låter ju kanske inte som en självklar grej med progesteronbrist om tempen var normal senaste ägglossningen. Ibland kan man också ha en något svagare ägglossning än vanligt vilket också kan orsaka knepig temp..

Jag håller tummarna för att det bara är något tillfälligt och på ett guldägg nästa cykel🧡
  • Loviisa92

Hur tidigt har du plussat Nanathalie? Såg att vi haft ägglossning på samma dag och även har samma BIM. vid min tidigare graviditet så testade jag negativt med testa tidigt på ägglossning +9, och senare positivt med ett vanligt RFSU på ägglossning +11. väntan är olidlig just nu😫 

Nanathalie skrev 2025-08-15 06:51:08 följande:

Äl+7, tempen ser fin ut ännu.. Har dock 0.0 tecken på att det skulle tagit sig. Nackdelen med att vara en sol plussar tidigt är att man snabbt vet att det är kört och väntan på nästa äl blir då väldigt lång. 

Bara hålla tummarna..

• Nanathalie
    Loviisa92 skrev 2025-08-15 10:09:42 följande:

Hur tidigt har du plussat Nanathalie? Såg att vi haft ägglossning på samma dag och även har samma BIM. vid min tidigare graviditet så testade jag negativt med testa tidigt på ägglossning +9, och senare positivt med ett vanligt RFSU på ägglossning +11. väntan är olidlig just nu😫 

Åh spännande, och kul att följas åt ju med samma ägglossningsdag!

Jag har vid båda mina graviditeter som blev till missfall I år, plussat äl+8. Därför blir man lätt deppig när det så snabbt visar sig vara negativt.. När man plussar är ju väldigt individuellt och påverkas ju av när ägget implanterats, men har man en gång plussat en viss dag efter ägglossning är det klart troligt att man kan ha turen att plussa samma dag vid en annan graviditet. Näe.man som jag gjort det 2 graviditeter på rad känns det som att det är självklart att det borde bli så även nästa.

Har du testat än? Har du några symtom? Jag själv har 0 symtom, har haft fler symtom när jag inte vart gravidän jag har idag 😂. Förutom att jag idag fick rörig mage vilket jag endast haft tidigare under lutealfasen om det vart en graviditet, men det kan också vara en slump. Känner inget annat, har nog aldrig känt såhär lite 😂 känns inte så hoppfullt!
  • Anonym (Tredje)

Här kom mensen imorse

4 dagar efter äl ska vi på fertilitetskliniken. Ul, blodprov och sperma analys. Vet någon här om de gör något annat första mötet? Eller är nästa cykel körd innan de börjar någon behandling av ngt slag? 

Blodprover a lär man ju få svar på relativt snabbt tänker jag och även om man är äl6-7 kanske de kan börja med progesteron el trombyl el liknande? 

• Anonym (Tredje)

1/8 Lorainz

3/8 lovve123 ➖
    5/8 Juliflicka ➖
    5/8 Annpor ➖
    6/8 hemliganatta ➕
    6/8 Elisand ➖
    6/8 snyfslan ➕
    8/8 Lorem ➕
    9/8 Användare95
    10/8 Skorpan
    11/8 Hejasommaren ➖
    11/8 Miniblomma ➖
    11/8 Aisof
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    15/8 Olliolli ➖
    15/8 Tredje ➖
    15/8 Mothertotwo
    16/8 Neksta
    17/8 am2221
    18/8 En som längtar
    19/8 granen12
    19/8 Tjej90sve 
    20/8 Rumpetrollet ➖
    21/8 Flizz
    22/8 Sarasi
    22/8 Lunyum
    22/8 mogenbananasplit
    23/8 Nanathalie
    23/8 Vallmo93
    23/8 Loviisa92
  • Nanathalie
    Anonym (Tredje) skrev 2025-08-15 12:16:18 följande:

Här kom mensen imorse

4 dagar efter äl ska vi på fertilitetskliniken. Ul, blodprov och sperma analys. Vet någon här om de gör något annat första mötet? Eller är nästa cykel körd innan de börjar någon behandling av ngt slag? 

Blodprover a lär man ju få svar på relativt snabbt tänker jag och även om man är äl6-7 kanske de kan börja med progesteron el trombyl el liknande? 

Så drygt med mensen, men vad bra att ni snart får hjälp! 💛 Kan tyvärr inte uttala mig gällande det andra men håller alla tummar för att den hjälp ni får ska kunna ge er ett plus!
Svar på tråden BIM Augusti 2025