• Lorainza

BIM Augusti 2025

Drar igång en tråd för oss som försöker bli gravida och har BIM i augusti 2025! 

Här kan vi diskutera allt kring bebisverkstaden och ge varandra stöttning och pepp där det behövs.

Jag är 30 år och har nyligen gått igenom ett MA som tyvärr upptäcktes i vecka 14. Nu är mensen på banan igen, så hoppas på att kroppen är redo för ett nytt försök.

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu kör vi - och håller tummarna för en massa plus!🌸

• Svar på tråden BIM Augusti 2025
  • Hejasommaren
    Nanathalie skrev 2025-08-09 13:19:12 följande:

Glömde skriva att den låga tempen inte behöver betyda ett smack. Eventuellt att du av någon anledning haft lite lägre progesteron just denna cykel. Sånt händer ju. Och när progesteron produceras och ökas ordentligt när ägget fäster så skjuter tempen uppåt. Jag tycker grafen ser lovande ut!

Vad gullig du är som tog dig tid att svara, tack snälla du - du fick mig att våga känna mig lite hoppfull ändå. 

idag sjönk tempen ner igen och är strax över CL precis som tidigare dagar. ÄL+11 idag. Tänkte ta ett test imorgon på ÄL12 om inte tempen sjunker ännu mer. 

Någon mer som ska börja testa i dagarna?

• Nanathalie

Nu har min temp skjutit i höjden som en projektil och bim är satt den 23/8. Uppdaterar listan! 😃

1/8 Lorainz
    3/8 lovve123 ➖
    5/8 Juliflicka ➖
    5/8 Annpor ➖
    6/8 hemliganatta ➕
    6/8 Elisand ➖
    6/8 snyfslan ➕
    8/8 Lorem ➕
    9/8 Användare95
    10/8 Skorpan
    11/8 Hejasommaren
    11/8 Miniblomma
    11/8 Aisof
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    15/8 Olliolli
    15/8 Tredje
    15/8 Mothertotwo
    16/8 Neksta
    17/8 am2221
    18/8 En som längtar
    19/8 granen12
    21/8 Flizz
    22/8 Sarasi
    22/8 Lunyum
    23/8 Nanathalie
    23/8 Vallmo93
    23/8 Loviisa92

• Rhea

Hej alla!

Jag var aktiv här under våren och sen loggade jag ut för att det kändes som mer stressigt nu stärkande efter ett tag. Vi har försökt sen december och hade precis fått komma på fertilitetsutredning... men nu har jag plussat!

Ville bara gå in och dela det och hälsa till er som också varit med här under vintern/våren. Det har varit jättestärkande att vara med här under en viss period. Jag gick med i dec och slutade logga in i juni. Ni är så fina allihopa, jag hoppas att alla får det dem önskar sig. 

Vårt första barn, vi är 35 och 43. Jag är 12 DPO och ska ha mens på fredag. Har kännt mig lite illamående de senaste dagarna, men mer typ som åksjuk. Nu hoppas jag bara att detta lilla svaga streck växer sig starkare! 

Kram Rhea

• Nanathalie
    Rhea skrev 2025-08-10 10:31:20 följande:

Hej alla!

Jag var aktiv här under våren och sen loggade jag ut för att det kändes som mer stressigt nu stärkande efter ett tag. Vi har försökt sen december och hade precis fått komma på fertilitetsutredning... men nu har jag plussat!

Ville bara gå in och dela det och hälsa till er som också varit med här under vintern/våren. Det har varit jättestärkande att vara med här under en viss period. Jag gick med i dec och slutade logga in i juni. Ni är så fina allihopa, jag hoppas att alla får det dem önskar sig. 

Vårt första barn, vi är 35 och 43. Jag är 12 DPO och ska ha mens på fredag. Har kännt mig lite illamående de senaste dagarna, men mer typ som åksjuk. Nu hoppas jag bara att detta lilla svaga streck växer sig starkare! 

Kram Rhea

Grattis till plusset ❤️ Instämmer så i det du skriver. Jag har inte alltid vart aktiv och kollat igenom alla inlägg och kommentarer här inne, men man liksom vet att det finns där. En sida full med personer som är i samma eller liknande situation som en själv där man kan dela känslor och erfarenheter helt opretentiöst. Tacksam för det!

Grattis igen!
  • Neksta

9 dagar efter ÄL och 6 dagar innan BIM. 
    Haft molvärk så gott som varje dag. Dock inget nytt för mig att kunna känna det då och då under cykeln, så ser det väl inte som något annorlunda mer än att det inte brukar vara varje dag. Spända, ömma bröst och svårt att sova - något som inte heller är ovanligt. Det som avviker lite är väl irritationen jag känt senaste dagarna, men är nog bara ett resultat av sömnbristen🙃 
    Är väl kanske lite väl tidigt att känna några symptom?? Överanalyserar allt😂 tänkte testa om 6-8 dagar om inte mensen kommer🤞🏼 
    Lång väntan😅

• Vallmo93
    Rhea skrev 2025-08-10 10:31:20 följande:

Hej alla!

Kram Rhea

Åh stort grattis! Så kul att höra 😍 
    Vad roligt att augusti har kommit med några fina + hittils, hoppas det blir många fler i tråden!
  • Nanathalie
    Neksta skrev 2025-08-10 15:02:29 följande:

9 dagar efter ÄL och 6 dagar innan BIM. 
    Haft molvärk så gott som varje dag. Dock inget nytt för mig att kunna känna det då och då under cykeln, så ser det väl inte som något annorlunda mer än att det inte brukar vara varje dag. Spända, ömma bröst och svårt att sova - något som inte heller är ovanligt. Det som avviker lite är väl irritationen jag känt senaste dagarna, men är nog bara ett resultat av sömnbristen🙃 
    Är väl kanske lite väl tidigt att känna några symptom?? Överanalyserar allt😂 tänkte testa om 6-8 dagar om inte mensen kommer🤞🏼 
    Lång väntan😅

Jag kände symtom från äl+7 båda mina tidigare graviditeter som blev ma/mf (ömma bröst, diarré, sömnsvårigheter och illamående), såklart man kan känna från det att hcg produceras och sprider sig i kroppen! Håller tummarna 😊
  • Neksta
    Nanathalie skrev 2025-08-10 15:20:31 följande:
    Jag kände symtom från äl+7 båda mina tidigare graviditeter som blev ma/mf (ömma bröst, diarré, sömnsvårigheter och illamående), såklart man kan känna från det att hcg produceras och sprider sig i kroppen! Håller tummarna 😊
    Ah, okej!
    Tack! Och detsamma🥰
  • Rumpetrollet
    Hej igen! Jag råkade bada med min telefon så har varit offline ett tag. Kul att läsa ikapp och se att det dykt upp lite plus. Grattis till er! 

Jag blev inte riktigt klok på ägglossningstesten, men är rätt säker att ägglossning var runt onsdagen. Så ca 3,5 vecka efter vårat avbrytande i v 15. Så då är vi igång igen. 

Känns väldigt dubbelt det här. Å ena sidan är det enda jag vill att bli gravid igen och å andra sidan är att bli gravid det jag fruktar mest av allt för allt vad det innebär med oro efter alla förluster. 

Oavsett så har jag inte jättehöga förhoppningar redan nu då det tog ett år till den senaste graviditeten. Men ändå skönt att vara igång och veta att det i alla fall finns en chans. 

1/8 Lorainz

3/8 lovve123 ➖
    5/8 Juliflicka ➖
    5/8 Annpor ➖
    6/8 hemliganatta ➕
    6/8 Elisand ➖
    6/8 snyfslan ➕
    8/8 Lorem ➕
    9/8 Användare95
    10/8 Skorpan
    11/8 Hejasommaren
    11/8 Miniblomma
    11/8 Aisof
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    15/8 Olliolli
    15/8 Tredje
    15/8 Mothertotwo
    16/8 Neksta
    17/8 am2221
    18/8 En som längtar
    19/8 granen12
    20/8 Rumpetrollet
    21/8 Flizz
    22/8 Sarasi
    22/8 Lunyum
    23/8 Nanathalie
    23/8 Vallmo93
    23/8 Loviisa92
  • Mololo

Hej hoppar in här i tråden.

Har bim på torsdag 14/8.
    I går på cykeldag 23 började jag få lite små bruna flytningar/spottings. Fortsatt lite idag också.

Känns som att det skulle vara konstigt om mensen börjar komma så tidigt som redan cykeldag 23? Men kan ju vara så.. Håller väl tummarna att det kanske kan vara nån sen nidblödning istället.. 

Svar på tråden BIM Augusti 2025