• Lorainza

BIM Augusti 2025

Drar igång en tråd för oss som försöker bli gravida och har BIM i augusti 2025! 

Här kan vi diskutera allt kring bebisverkstaden och ge varandra stöttning och pepp där det behövs.

Jag är 30 år och har nyligen gått igenom ett MA som tyvärr upptäcktes i vecka 14. Nu är mensen på banan igen, så hoppas på att kroppen är redo för ett nytt försök.

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu kör vi - och håller tummarna för en massa plus!🌸

• Svar på tråden BIM Augusti 2025
  • Anonym (Skorpan)

Hej, 

jag vet inte exakt när min BIM kommer vara men brukar ha ÄL på ca CD 18. Får uppdatera sedan när jag vet. 

Jag är 31, och har precis börjat försöka bli gravid, prickade in ÄL förra månaden men fick min mens idag. Jag har trackat min menscykel i 4-5 år genom att tempa, kolla sekret osv för att lära känna kroppen. Känns både spännande och lite läskigt att göra det i det här syftet nu. 

1/8 Lorainza

5/8 Juliflicka

10/8 Skorpan 

• Anonym (Skorpan)

1/8 Lorainza
    5/8 Juliflicka
    6/8 hemliganatta
    10/8 Skorpan

• Elisand
    Hej på er alla!

Först- beklagar din förlust Lorainza, fy vad tufft det låter att det upptäcktes så sent också, kramar! <3 

Spännande Skorpan att du trackat så länge men nu i det här syftet, förstår att det känns lite läskigt också!

För egen del blir det här vårt 12e försök på rad för att få vårt första barn (ett MA i bagaget från oplanerad grav) och jag hoppas så att det här är månaden jag äntligen får lägga till ett plus bredvid mitt namn i bim-listan. Det har verkligen varit en bergochdalbana i känslorna under de här 11 tidigare cyklerna och stundvis väldigt påfrestande psykiskt men just nu känner jag mig på en bra (och hyfsat harmonisk) plats ändå. Hoppas det ska hjälpa att jag gick på semester idag och kan stressa ner lite nu fram till nästa äl.

BIM-lista

1/8 Lorainza

5/8 Juliflicka
    6/8 hemliganatta
    6/8 Elisand
    10/8 Skorpan

• Lorainza
    Elisand skrev 2025-07-12 22:30:28 följande:
    Hej på er alla!

Först- beklagar din förlust Lorainza, fy vad tufft det låter att det upptäcktes så sent också, kramar! <3 

Spännande Skorpan att du trackat så länge men nu i det här syftet, förstår att det känns lite läskigt också!

För egen del blir det här vårt 12e försök på rad för att få vårt första barn (ett MA i bagaget från oplanerad grav) och jag hoppas så att det här är månaden jag äntligen får lägga till ett plus bredvid mitt namn i bim-listan. Det har verkligen varit en bergochdalbana i känslorna under de här 11 tidigare cyklerna och stundvis väldigt påfrestande psykiskt men just nu känner jag mig på en bra (och hyfsat harmonisk) plats ändå. Hoppas det ska hjälpa att jag gick på semester idag och kan stressa ner lite nu fram till nästa äl.

BIM-lista

1/8 Lorainza
    5/8 Juliflicka
    6/8 hemliganatta
    6/8 Elisand
    10/8 Skorpan
    Ja, MA är så fruktansvärt tufft. Kom som en chock med när det kom så sent. Beklagar att även du fått gå igenom det. <3

Håller tummarna på att semester och en stressfri cykel kan vara "the one" för er! Skrattande
  • Elisand

Hur går det för er i tråden? ❤️

Idag är första dagen som mensen är slut så nu närmar sig försöket igen med stormsteg och jag börjar känna mig taggad igen. Gjorde något nytt idag, köpte två söta bodysar på loppis. Har bara fönstershoppat och drömkollat sellpy innan men nu kallar jag dessa för ?turplagg?. Min man kände sig skrockfull som att det skulle jinxa, men efter 11 försök får man väl ändå testa något nytt tänker jag 😂 Kommer testa med äl-stickor den här cykeln också för jag litar inte helt på att läsa av min kropp i denna värme. 

• Hejasommaren

God morgon på er,

ansluter jag med till skaran! Jag är på CD8 idag och inväntar ÄL som bör ske någon gång mellan CD15-19 så är fortfarande lite tid kvar. Försök 5 i ordningen efter 4 misslyckade Letrozolkurer pga utebliven ÄL. Sommarstängt på kliniken så får klara mig utan VUL denna gång men stöttar upp med ÄL-test och tempning. 

BIM-lista

1/8 Lorainza

5/8 Juliflicka
    6/8 hemliganatta
    6/8 Elisand
    10/8 Skorpan
    11/8 Hejasommaren

• Annpor
    Hejasommaren skrev 2025-07-19 09:01:29 följande:

God morgon på er,

ansluter jag med till skaran! Jag är på CD8 idag och inväntar ÄL som bör ske någon gång mellan CD15-19 så är fortfarande lite tid kvar. Försök 5 i ordningen efter 4 misslyckade Letrozolkurer pga utebliven ÄL. Sommarstängt på kliniken så får klara mig utan VUL denna gång men stöttar upp med ÄL-test och tempning. 

BIM-lista

1/8 Lorainza
    5/8 Juliflicka
    6/8 hemliganatta
    6/8 Elisand
    10/8 Skorpan
    11/8 Hejasommaren

Hej! Ser att du också ätit Letrozol. Ägglossade du inte alls på det? Äter min andra kur nu 2,5 mg, tror inte att jag ägglossade förra månaden. Tänker ge denna månad en chans igen med Letrozol men sen tror jag att jag försöker igen utan det. Brukar vanligtvis ändå ägglossa, men väldigt sent varje månad. Det är svårt att vara hoppfull med PCOS diagnos. Hur länge har du försökt och vad har varit/är er plan för spec mvc? 
Svar på tråden BIM Augusti 2025