• Lorainza

BIM Augusti 2025

Drar igång en tråd för oss som försöker bli gravida och har BIM i augusti 2025! 

Här kan vi diskutera allt kring bebisverkstaden och ge varandra stöttning och pepp där det behövs.

Jag är 30 år och har nyligen gått igenom ett MA som tyvärr upptäcktes i vecka 14. Nu är mensen på banan igen, så hoppas på att kroppen är redo för ett nytt försök.

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu kör vi - och håller tummarna för en massa plus!🌸

• Svar på tråden BIM Augusti 2025
  • mothertotwo

Är lite kluven när det gäller temp kurvan. Tror ni ägglossningen har skett? Tempen är ju t.o.m.hackig över CL men det är samma tid och den är fortfarande över och just idag höjdes den igen. 
  • Anonym (Lily96)
    Rhea skrev 2025-08-10 10:31:20 följande:

Hej alla!

Jag var aktiv här under våren och sen loggade jag ut för att det kändes som mer stressigt nu stärkande efter ett tag. Vi har försökt sen december och hade precis fått komma på fertilitetsutredning... men nu har jag plussat!

Ville bara gå in och dela det och hälsa till er som också varit med här under vintern/våren. Det har varit jättestärkande att vara med här under en viss period. Jag gick med i dec och slutade logga in i juni. Ni är så fina allihopa, jag hoppas att alla får det dem önskar sig. 

Vårt första barn, vi är 35 och 43. Jag är 12 DPO och ska ha mens på fredag. Har kännt mig lite illamående de senaste dagarna, men mer typ som åksjuk. Nu hoppas jag bara att detta lilla svaga streck växer sig starkare! 

Kram Rhea

Stort grattis Rhea! Minns dig från vårens trådar. Är så så glad för er skull! Håller tummarna att allt går väl🤩
  • Elisand

Jag skulle tolka det som att ägglossningen varit, tycker det syns tydligt!

mothertotwo skrev 2025-08-10 19:18:53 följande:

Är lite kluven när det gäller temp kurvan. Tror ni ägglossningen har skett? Tempen är ju t.o.m.hackig över CL men det är samma tid och den är fortfarande över och just idag höjdes den igen. 
  • Hejasommaren

Glömde tillägga att jag känner mig lite lurad av mig själv eftersom jag alltid har ömma bröst mellan ÄL och mens samt PMS men denna gång har det inte varit något av det.. vilket får mig att kanske tro att ÄL inte alls var när FF och jag tycker.. 

• Anonym (Tredje)
    Hejasommaren skrev 2025-08-11 06:17:46 följande:

Glömde tillägga att jag känner mig lite lurad av mig själv eftersom jag alltid har ömma bröst mellan ÄL och mens samt PMS men denna gång har det inte varit något av det.. vilket får mig att kanske tro att ÄL inte alls var när FF och jag tycker.. 

Samma här, känner mig lurad med. Äl+10 neg test idag. Min tempkurva ser ut att bli en trifasisk men börjar tappa hoppet 

• mothertotwo
    Anonym (Tredje) skrev 2025-08-11 06:27:18 följande:
    Samma här, känner mig lurad med. Äl+10 neg test idag. Min tempkurva ser ut att bli en trifasisk men börjar tappa hoppet 
    Förstår verkligen din känsla av att tappa hoppet. Jag vet om att det inte blivit en befruktning hos mig, men skulle bli sååå glad för lite mens med. 😅 Speciellt på CD 113 som det är idag. 
  • Anonym (Tredje)
    mothertotwo skrev 2025-08-11 10:09:58 följande:
    Förstår verkligen din känsla av att tappa hoppet. Jag vet om att det inte blivit en befruktning hos mig, men skulle bli sååå glad för lite mens med. 😅 Speciellt på CD 113 som det är idag. 
    Förstår det! Du har haft en låååång cykel. Har du fått tid till läkare än? 
  • Hejasommaren
    Anonym (Tredje) skrev 2025-08-11 06:27:18 följande:
    Din kurva ser ju onekligen tjusig ut! Verkar som att vi är ganska nära i tid med varandra - jag håller tummarna för dig!

nyfiken varför din app säger DPO +1 den 2/8 när det ser ut som att du har ÄL 31/7? Eller läser jag din app helt tokigt?
  • mothertotwo
    Anonym (Tredje) skrev 2025-08-11 10:41:06 följande:
    Förstår det! Du har haft en låååång cykel. Har du fått tid till läkare än? 
    Ja den 18 september. Men enligt ff har jag ägglossat nu och ska ha mens ca 15 augusti. Vi får se om det stämmer 😂. 
Svar på tråden BIM Augusti 2025