• Lorainza

BIM Augusti 2025

Drar igång en tråd för oss som försöker bli gravida och har BIM i augusti 2025! 

Här kan vi diskutera allt kring bebisverkstaden och ge varandra stöttning och pepp där det behövs.

Jag är 30 år och har nyligen gått igenom ett MA som tyvärr upptäcktes i vecka 14. Nu är mensen på banan igen, så hoppas på att kroppen är redo för ett nytt försök.

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu kör vi - och håller tummarna för en massa plus!🌸

• Svar på tråden BIM Augusti 2025
  • hemliganatta

Jag hade rosa/bruna flytningar runt beräknad mens men mina tester blir nu bara starkare positiva så tror jag hade senare ägglossning än jag först trodde och sen implantation. Håller tummarna för dig!! ❤️

Anonym (HJSÖ) skrev 2025-08-08 01:00:43 följande:

Alltså nu har jag kräkts då och då sen söndags (BIM var förra fredagen, men det kom då bara lite rosa/brunt i några dagar). Jag har haft ont i brösten i flera dagar, både spänningar och smärta. Det börjar synas mer och mer blodådror på brösten också?! Men jag vågar liksom inte hoppas något haha för jag har haft så mycket hormonella konstigheter tidigare pga slutade med p-piller i år ): Men brukar bara kräkas vid ägglossning och ha ont i brösten inför mens så något är ju annorlunda, men vem vågar ens hoppas efter hundratals negativa tester tidigare haha 

• Miniblomma
    Anonym (43) skrev 2025-08-08 00:32:16 följande:
    Ser att du och jag har typ samma BIM (jag har 10/8), Miniblomma. Har du några känningar?
    Vad kul! 😁

Snarare MINDRE känningar än jag brukar ha innan mens denna månad, så jag vet inte vad jag ska tänka om den saken. Sedan pillerstopp i mars har jag haft superömma bröst 2 veckor innan mens, men nu har det bara kommit litegrann cirka 5 dagar innan beräknad mens. Annars känner jag mig ?som vanligt? ungefär. Ingen molvärk ännu heller, som jag brukar få en dag eller några timmar innan mens. jag har varit gravid en gång innan (planerat) och om jag anstränger mig för att minnas så TROR jag att det började med molvärk och sedan trötthet en eller ett par dagar efter bim, innan illamående någon vecka senare än så 🤔

Mina två senaste cykler var 28 dagar och jag är idag på dag 29, men jag hade ägglossning 3 respektive 4 dagar senare denna gång, så det är det jag utgår från med bim nu. Äl + 14 idag.

Har du några symtom ännu? Och hur många dagar efter äl är du? 
  • Miniblomma
    Miniblomma skrev 2025-08-08 10:51:47 följande:
    Vad kul! 😁

Snarare MINDRE känningar än jag brukar ha innan mens denna månad, så jag vet inte vad jag ska tänka om den saken. Sedan pillerstopp i mars har jag haft superömma bröst 2 veckor innan mens, men nu har det bara kommit litegrann cirka 5 dagar innan beräknad mens. Annars känner jag mig ?som vanligt? ungefär. Ingen molvärk ännu heller, som jag brukar få en dag eller några timmar innan mens. jag har varit gravid en gång innan (planerat) och om jag anstränger mig för att minnas så TROR jag att det började med molvärk och sedan trötthet en eller ett par dagar efter bim, innan illamående någon vecka senare än så 🤔

Mina två senaste cykler var 28 dagar och jag är idag på dag 29, men jag hade ägglossning 3 respektive 4 dagar senare denna gång, så det är det jag utgår från med bim nu. Äl + 14 idag.

Självklart har nu mensvärken börjat smyga sig på så väntar mig mens inom ett dygn.
  • Anonym (Uppdaterar listan)
    1/8 Lorainz
    3/8 lovve123 ➖
    5/8 Juliflicka ➖
    5/8 Annpor ➖
    6/8 hemliganatta ➕
    6/8 Elisand ➖
    6/8 snyfslan ➕
    8/8 Lorem ➕
    9/8 Användare95
    10/8 Skorpan
    11/8 Hejasommaren
    11/8 Miniblomma
    11/8 Aisof
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    15/8 Olliolli
    15/8 Tredje
    15/8 Mothertotwo
    16/8 Neksta
    17/8 am2221
    18/8 En som längtar
    19/8 granen12
    21/8 Flizz
    22/8 Sarasi
    22/8 Lunyum
    23/8 Vallmo93
  • Nanathalie

Imorse fick jag peak på ägglossningstesterna och de har redan gått neråt rejält i styrka. Hoppas på snabb tempökning nu så jag kan räkna efter när jag som tidigast kan börja testa 😀 taggad!!!

• Hejasommaren

ÄL+10 idag och vaknade av en rejäl höjning på tempen🥳 FF tycker, precis som jag själv misstänkt, att ÄL skedde CD19 men jag är ändå lite orolig att de senaste dagarnas ganska låga temperatur indikerar att det kanske bara var ett försök till ÄL och att ÄL kanske skedde igår? Vore riktigt hopplöst i sådana fall för då har vi fullständigt misslyckats med försök denna månad? vad tror ni? Eller vad kan den ganska låga temperaturen det senaste bero på?
  • Nanathalie
    Hejasommaren skrev 2025-08-09 08:50:14 följande:
    ÄL+10 idag och vaknade av en rejäl höjning på tempen🥳 FF tycker, precis som jag själv misstänkt, att ÄL skedde CD19 men jag är ändå lite orolig att de senaste dagarnas ganska låga temperatur indikerar att det kanske bara var ett försök till ÄL och att ÄL kanske skedde igår? Vore riktigt hopplöst i sådana fall för då har vi fullständigt misslyckats med försök denna månad? vad tror ni? Eller vad kan den ganska låga temperaturen det senaste bero på?
    Hej!
    Tempen är en märklig en. Den kan påverkas av diverse utomstående faktorer, så som infektioner och andra hormonella reaktioner.

Min gissning är att du ägglossade runt cd19 som du själv tror. Har du haft några känningar eller annat som gör att eet finns någon risk att du ägglossat typ igår?

När ägget fäster och kroppen producerar hcg, östrogen och progesteron - ökar tempen! Har du tagit något graviditetstest?

Om inte så ta ett test. Det kan dock vara flr tidigt att få utslag på tempen om ägget fäste typ igår/idag, men ta ett tidigt test ändå, alternativt vänta 2-3 dagar och ta ett nytt om tempen förblir hög! Tycker det ser fint ut. Har sett liknande grafen som indikerar på graviditet!
  • Nanathalie

Glömde skriva att den låga tempen inte behöver betyda ett smack. Eventuellt att du av någon anledning haft lite lägre progesteron just denna cykel. Sånt händer ju. Och när progesteron produceras och ökas ordentligt när ägget fäster så skjuter tempen uppåt. Jag tycker grafen ser lovande ut!

• Loviisa92
    1/8 Lorainz
    3/8 lovve123 ➖
    5/8 Juliflicka ➖
    5/8 Annpor ➖
    6/8 hemliganatta ➕
    6/8 Elisand ➖
    6/8 snyfslan ➕
    8/8 Lorem ➕
    9/8 Användare95
    10/8 Skorpan
    11/8 Hejasommaren
    11/8 Miniblomma
    11/8 Aisof
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    15/8 Olliolli
    15/8 Tredje
    15/8 Mothertotwo
    16/8 Neksta
    17/8 am2221
    18/8 En som längtar
    19/8 granen12
    21/8 Flizz
    22/8 Sarasi
    22/8 Lunyum
    23/8 Vallmo93
    23/8 Loviisa92
  • Anonym (43)
    Miniblomma skrev 2025-08-08 10:51:47 följande:
    Vad kul! 😁

Jag har haft mensvärk över en vecka, illamående.. blev plötsligt åksjuk när vi åkte bil och det var länge sedan sist. Senast var när jag var gravid senast. Men den gången kände jag i hela kroppen att jag var gravid, det var ingen tvekan så jag tog inte ens något test.. jag bara visste.

Jag vet inte ens om jag vill ha fler än två barn.. 😅
    Sen är jag ju 43 år också, det blir ju verkligen att börja om och frågan är om man vill det.. Tycker bara det är så mysigt att följa såna här grupper, alla är så fina och stöttande mot varandra och skriver så fina saker, peppar varandra osv. Men kände bara att Äh, nu skriver jag ändå.. 😁
Svar på tråden BIM Augusti 2025