Bf Mars 2026 🌸
Hej,
Jag har precis plussat och om allt går bra så väntar jag den lille i början av Mars. Fler med bf i Mars som vill följas åt? 🤗
Hej,
Jag har precis plussat och om allt går bra så väntar jag den lille i början av Mars. Fler med bf i Mars som vill följas åt? 🤗
Jag har molvärk som kommer och går, lite ömma bröst som känns svullna men i övrigt ingenting. Mår inte illa och är inte trött. På samma gång orolig som tacksam.
25 feb/början på mars - Rosen3
27 feb/början på mars - Önskan97
2 mars - Siripiri
3 mars - Tingeling
4 mars - Jassan123
4 mars - Evylin
6 mars - TridentHeart
7 mars - Monki19
17 mars - Liljekonvalj93
18 mars - Happytjej
18 mars - Karinnirak
Ahhh sedärja jag hade ibland i 10min och några gånger på natten som höll på i en halvtimma 🥲 Så glad att jag slipper det nu!
hehe jag så kände jag igår, men idag vaknade jag upp med en jäkla aptit och inget illamående alls så såklart är man inne på chatgpt och frågar om det är ett MA.. längtar så efter VULet på måndag😩 Kom på ett bra sätt att få äta macka utan att behöva tänka på tillverkningsdatum, man gör toast 😍 kollade innertempen på mackan och den var lätt över 72 grader.
usch va jobbigt 🥲😂
Kul med fler mars-kompisar! 🥰
Gud vad skönt att läsa att man inte är ensam i alla symtom som bara kommer och går. Jag är i vecka 7 (6+4) nu med BF 1 Mars. Och alltså gissar dagar mår jag så illa medan andra dagar känner jag ingenting.
Det som är konstant är trötthet & ömma bröstvårtor. Gäspar hela tiden på jobbet så är rädd att nån snart ska förstå vad som är på gång. Börjar även bli nojig för första träffen med BM på onsdag 16/7, bara hopppppas att inget (missfall) händer innan dess, hade varit en milstolpe delux.
ni som har barn sen innan, vad exakt brukar man göra på det första mötet med BM? 🌸
Har också inskrivning på onsdag, känner likadant, kommer vara en jäkla milstolpe om måndagens VUL visar att det lever något där inne.
Undrar lite också kring första mötet, jag tror man kommer få ta blodprov, å då är frågan, ska man komma fastad? stod inget i kallelsen så tänker att man inte behöver de 😊
Idag slog illamåendet till🥲 Mådde lite bättre under tiden jag åt frukost men nu har jag varit rätt lamslagen och varit fast i sängen hela förmiddagen. Ingen kräkning peppar peppar 😅 Känner lite dubbelt, både att det är ett gott tecken till skillnad från tidigare graviditeter men fasen vad deppigt det är att ligga såhär!?
Apropå första besöket hos BM. Jag bor västra Götaland och det är enbart ett digitalt möte med en barnmorska. Prover tror jag tas på andra besöket som är fysiskt.
Ahhh sedärja jag hade ibland i 10min och några gånger på natten som höll på i en halvtimma 🥲 Så glad att jag slipper det nu!
hehe jag så kände jag igår, men idag vaknade jag upp med en jäkla aptit och inget illamående alls så såklart är man inne på chatgpt och frågar om det är ett MA.. längtar så efter VULet på måndag😩 Kom på ett bra sätt att få äta macka utan att behöva tänka på tillverkningsdatum, man gör toast 😍 kollade innertempen på mackan och den var lätt över 72 grader.
usch va jobbigt 🥲😂
Idag slog illamåendet till🥲 Mådde lite bättre under tiden jag åt frukost men nu har jag varit rätt lamslagen och varit fast i sängen hela förmiddagen. Ingen kräkning peppar peppar 😅 Känner lite dubbelt, både att det är ett gott tecken till skillnad från tidigare graviditeter men fasen vad deppigt det är att ligga såhär!?
Apropå första besöket hos BM. Jag bor västra Götaland och det är enbart ett digitalt möte med en barnmorska. Prover tror jag tas på andra besöket som är fysiskt.
Åh vad jobbigt 😥hatar att spy men det blev en första här om dagen, tror dock det berodde på att jag drack en vätskeersättning som gått ut för någon månad sedan för har inte kommit något mer sen🙈
Vårt första var också digitalt (Östergötland), sedan fick vi det första fysiska bokat till vecka 13 vid kub och jag skulle lämna prov en vecka innan
Har också inskrivning på onsdag, känner likadant, kommer vara en jäkla milstolpe om måndagens VUL visar att det lever något där inne.
Undrar lite också kring första mötet, jag tror man kommer få ta blodprov, å då är frågan, ska man komma fastad? stod inget i kallelsen så tänker att man inte behöver de 😊
Åh vad jobbigt 😥hatar att spy men det blev en första här om dagen, tror dock det berodde på att jag drack en vätskeersättning som gått ut för någon månad sedan för har inte kommit något mer sen🙈
Vårt första var också digitalt (Östergötland), sedan fick vi det första fysiska bokat till vecka 13 vid kub och jag skulle lämna prov en vecka innan
Vi tillgör region Örebro län och har varit på första samtalet både nu och tidigare under våren som dock slutade i mf. Det var ett hälsobesök där man går igenom olika områden (kost, hälsa, alkohol/droger/nikotin, fritid osv) samt att bm ställde massa frågor om ärftlighet och dylikt. Nu senast skrev bm en remiss för att lämna blodprov för att kolla sköldkörtel inför nästa besök som är inskrivningssamtalet. Vi bokade även in FREJA-samtal som vi ska på nästa fredag ✨ Vi har bokat in ett VUL privat på tisdag (nervositeten är enorm) 😬🥰
Mitt tidigare ständiga småsug övergick under veckan till inget sug alls på mat, får äta det lilla jag är sugen på för att få i mig det jag bör för att inte må illa, oftast frukt 😅 Annars är jag mest trött, törstig och blir lätt ansträngd även av lättare promenader. Försöker att lyssna på kroppen och vila ofta ☺️