• Anonym (AndraBarnet)

Bf Mars 2026 🌸

Hej,

Jag har precis plussat och om allt går bra så väntar jag den lille i början av Mars. Fler med bf i Mars som vill följas åt? 🤗

• Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸
  • Nathaliwe

Hejhej! Har också BF i mars 2026 ❤️ är i v.6(5+5) nu. 
    Jag är dock lite orolig då jag inte har några gravid symptom ännu.. mina bröst är ej svulla eller gör ont,  inget illamående kanske lite trött men annars känner jag mig "normal" är lite orolig då vi fick ett missfall nu i april 2025..

• Anonym (5e barnet)

Liten uppdatering. Smärtan som jag skrev om tidigare har försvunnit helt. Har blött fram och tillbaka sen torsdags men det är ingen mens elr mlssfall blödning ( haft missfall tidigare)
    Sen igår kväll ömmar brösten de gör jätte ont när jag rör vid dom och de har blivit större över natten. Har även fått illamående idag. Är yrslig sen torsdags.

Blödning jag har är rosa/röd slem som byter färg blir mörk brun ibland. Inga klumpar elr slem. 
    Är i vecka 6+3 idag. Ska på vul på tisdag

• Vårsolen123

Jag fick mitt första svaga positiva igår, 9 dpo, idag 10dpo betydligt starkare. Senaste mensen började 21e Juni så beräknad födsel är den 28e Mars enligt min app. Så roligt att vi kan följas åt och ta del av varandras upplevelser. 

Hur mår ni?

• Vårsolen123
    Vårsolen123 skrev 2025-07-12 23:29:48 följande:

Jag fick mitt första svaga positiva igår, 9 dpo, idag 10dpo betydligt starkare. Senaste mensen började 21e Juni så beräknad födsel är den 28e Mars enligt min app. Så roligt att vi kan följas åt och ta del av varandras upplevelser. 

Hur mår ni?

Kan tillägga att detta är mitt första barn. Jag hade en kemisk graviditet förra månaden och nu verkar det som att testen ökar kraftigt som de ska. Har redan börjat få symptom kroppen är verkligen mäktig! Allt är så nytt och spännande och jag är så orolig att något ska gå snett. Hur ska jag kunna vänta så länge!

Ni som varit gravida tidigare, brukar ni använda clearblue med veckoindikator för att se att graviditeten fortskrider iallafall nu i början när det är som mest kritiskt? Typ när brukar de slå över för er? 
  • Siripiri
    Vårsolen123 skrev 2025-07-12 23:39:13 följande:
    Kan tillägga att detta är mitt första barn. Jag hade en kemisk graviditet förra månaden och nu verkar det som att testen ökar kraftigt som de ska. Har redan börjat få symptom kroppen är verkligen mäktig! Allt är så nytt och spännande och jag är så orolig att något ska gå snett. Hur ska jag kunna vänta så länge!

Ni som varit gravida tidigare, brukar ni använda clearblue med veckoindikator för att se att graviditeten fortskrider iallafall nu i början när det är som mest kritiskt? Typ när brukar de slå över för er? 

Grattis! 💕 

jag har använt det innan, nu denna gången fick jag ta blodprov för att se så det steg som det skulle. För att jag haft ett X och gyn kunde först inte erbjuda tidigt VUL, tills att jag skrev hur ont jag hade där i början. Vissa säger att man inte ska lite på dem helt, funkar ju upp till en viss mängd HCG sen blir det ^motsatt effekt^. 

Det är ganska rimligt att gå efter att den slår över till 3+ just tre veckor efter ÄL, det verkar dem ha gjort för andra i BIM-trådar jag följt ☺️ 

• Anonym (nliseso)
    Vårsolen123 skrev 2025-07-12 23:39:13 följande:

Jag fick mitt 3+ på 5+3. Det var första gången jag fick det så jag håller tummarna att det fortsatt betyder att denna graviditet är normal och frisk. Det är mitt första barn också, med två missfall under våren. 

Än sålänge, vecka 8(v.7+0) imorgon känner jag av symtom, mår illa ibland och är så sjukt uppblåst och fortfarande ont i bröstvårtorna. håller tummarna på att allt fortsätter som det ska!!

Lycka till 🌸💕
  • Anonym (AndraBarnet)
    25 feb/början på mars - Rosen3
    27 feb/början på mars - Önskan97 
    1 mars - nliseso
    2 mars - Siripiri
    3 mars - Tingeling
    4 mars - Jassan123 
    4 mars - Evylin
    6 mars - TridentHeart
    7 mars - Monki19
    9 mars - AndraBarnet
    17 mars - Liljekonvalj93
    18 mars - Happytjej
    18 mars - Karinnirak
  • Skuggviol

Lägger till mig i listan 

27 feb/början på mars - Önskan97 
    1 mars - nliseso
    2 mars - Siripiri
    3 mars - Tingeling
    4 mars - Jassan123 
    4 mars - Evylin
    6 mars - TridentHeart
    7 mars - Monki19
    9 mars - AndraBarnet
    12 mars - Skuggviol
    17 mars - Liljekonvalj93
    18 mars - Happytjej
    18 mars - Karinnirak

Hittills har jag i princip inga symtom. Är kanske lite mer lättretlig och har känt drag/ilningar i livmodertrakten vid några tillfällen. Tog ett digitalt test med veckoindikator imorse och det hade eökat till 2-3 så det känns bra. Känner mig lugn o trygg i den här graviditeten än så länge 🥰

• Liljekonvalj93
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-07-11 16:33:54 följande:
    Liljekonvalj93 skrev 2025-07-11 14:30:30 följande:
    Tack! Det låter faktiskt ganska klokt, allra helst när man märker att man blir påverkad. Ska fundera på det! ❤️

Min läkare sa till vecka 12 men blev lite osäker för det var längesen 😊 ska kolla om jag hittar något i bibackssedeln. 

❤️
    Jag pratade precis med min läkare och hon sa något om att man har ändrat rekommendationerna kring Utrogestan och att man med fördel tar dem till vecka 16 istället för vecka 12. Så det kan vara värt att kolla upp :) 

Men jag måste säga att det var en usel förpackning, 15 piller per burk? Räcker ju bara en vecka det, haha..
Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸